Garmin GPSmap 60CSx - prvni dojmy
#1
Publikováno 15 únor 2006 - 9:02
#2
Publikováno 15 únor 2006 - 10:35
#3
Publikováno 18 únor 2006 - 18:43
#4
Publikováno 01 březen 2006 - 0:32
Moje zkušenosti se SIRF III. (BT GPS)Tohle by me prave zajimalo... umi to nejaky pristroj, respektive muze to vubec umet? (kolik je tu techniku.?) je odrazeny signal v necem objektivne a poznatelne jiny od toho puvodniho, jen treba zeslabeneho stromy atp. ... ?
Mezi signálem zeslabeným a odraženým je velkej rozdíl. Mé zkušenosti se SIRF III. jsou zatím docela špatné :-/ Pokuď je člověk kdekoli v přírodě, v hustym lese atd. neni žádnej problém. GPSka je naprosto přesná a okamžitě se chytá. Problémy nastanou jakmile se s GPSkou vleze do města. SIRF III. chytá každej odraz a každej odraz znepřesňuje polohu. Nepřesnost z odrazů se projevuje hlavně při hodně nízkých rychlostech, což je cca 3km a méně. Neni problém chyba přes 200metrů i to se mi několikrát stalo :-(
Takže dle mých zkušeností SIRF III. do přírody v pohodě, ale do města katastrofa :-/
Ještě že to nebyla moje GPSka... uf!
Ještě k tomu "cestovani na místě" nechal jsem GPSku na okně a během 10 minut napochodovala přes sto metrů, takže taky nic moc :-/
#5
Publikováno 09 březen 2006 - 13:41
Dostaly se mi do rukou dve GPSky SiRF řady, konkrétně map60Cx a map60CSx. Obě dvě v porovnání s předchozí map60C(S) mají znatelně horší akustický výstup, a to natolik, že v autě za jízdy akustické upozornění na odbočku snadno přeslechnete a na rušné ulici ve měste signalizaci GPSky neslyšíte vůbec!
Během týdne se snad od Garminu dozvíme vyjádření, zda jde o konstrukční bug, nebo o závadu na konkrétní sérii GPsek.
Pokud je to konstrukční chyba, tak to hodnotu tohoto přístroje, podporujícího navigaci po križovatkách, docela dost degraduje. Za jízdy na motorce nebo autem v hlučnějších podmínkách (vyzkoušeno) je díky tomu navigace téměř nepoužitelná. Pokud tedy co 5 vteřin nekontrolujete displej GPS, což není zrovna nejbezpečnější.
Takže mám dotaz k těm, co předtím vlastnili předchozí 60kovou řadu a přešli na x-kovou, a používají akustickou signalizaci, zda rozdíl v hlasitosti také postřehli, či nikoliv.
#6
Publikováno 19 březen 2006 - 17:47
Predne - je to prvni klasicka rucni GPS, kterou bych byl ochoten aspon castecne nahradit reseni PDA + Bluetooth GPS.
Hlavni vyhodou oproti PDA je integrovani vsech funkci v jednom. Nepodarilo se mi najit program, ktery by zatim zastal veskerou praci, kterou tahle rucni GPS umi. V soucasny dobe mam na autonavigaci a hruby priblizeni jeden program, na turisticky mapy dva ruzny, na zaznam trasy aspon na urovni Garmina dalsi extra program a na sipku a dohledani cache u cile zas jinej softik. Coz je strucne receno dost slusnej opruz.
Samozrejme, v samotnem ovladani, vyhledavani nebo listovani ma PDA velice navrch. Taktez se daji na PDA ulozit i dalsi informace, popis cache pocinaje a jizdnimi rady konce. Nechamu, proc tenhle garmin nema treba jednoduchy prohlizec ebooku.
CO se tyce vydrze, tak to jsem vubec neresil, neb oproti PDA je fantasticka a jelikoz 60CSx zere obyc tuzkovky, ktery se daj koupit kdekoli za par supu, tak neni co resit. Pokud si clovek poridi ctyri slusny nabijeci clanky, tak ma na nabitej kesovaci vikend vystarano :-)
Kazdopadne jde o skutecne luxusni GPSku s enormni presnosti a mnozstvim nadstandardnich funkci. Kazdopadne ja zustavam u PDA, mozna jen upgraduju externi GPS na SiRF III, je to rozdil.
#7
Publikováno 15 únor 2006 - 11:04
co je asi Bug tý verze FW ( 2.50 ) je, že pokud opravdu "ztratí" signál ( třeba dole v domě ve výtahu ), tak se při příchodu na "volnou" oblohu sám nikdy nechytne ( stalo se mi to už asi 8 x ), musím na stránce satelitů vypnout a hned zase zapnout příjem satelitů, pak se chytne okamžitě...
Tohle dělají odpradávna už současné map60C, dodneška tenhle bug neopravili. Obavám se, že jej neopraví ani v tom novem map60C(S)x, jen nechápu proč. Někdy stačí projet delším tunelem nebo chvíli projíždět hustou zástavbou a map60C se pak už znovu nechytne a je nutný restart :-(((
#8
Publikováno 15 únor 2006 - 15:36
#9
Publikováno 17 únor 2006 - 10:23
#10
Publikováno 06 květen 2006 - 0:29
#11
Publikováno 19 únor 2006 - 22:57
Já zkoušel 60CS bez x s NiMh Sanyo 2500 mAh bez pohybu na okně a vydržela tak 25 hodin.
OPRAVA:
Ne 25, ale 35 hodin. V původní specifikaci Garmin uváděl 30 hod., a na okne bez pohybu to vydrželo 35 hodin (věděl jsem že to bylo o 5 hod.více než specifikace).
Nyní ve specifikaci ke stejné gpsmap 60cs uvádí jen 20 hod. http://www.garmin.co...cts/gpsmap60cs/ a u 60csx jen 18 hod. http://www.garmin.co...ts/gpsmap60csx/ . To mi připadá jako katastrofa poloviční výdrž, holt ta externí karta asi má větší spotřebu.
Další GPSMA60 28 hod., u Visty a Legenda C a Cx už pro jistotu žádnou výdrž neuvádějí.
Připadá mi to že buď udělali u posledních serií 60cs nějakou změnu ve spotřebě, nebo to upravili papírově směrem dolů, aby ta 60csx nevypadala tak blbě ve srovnání.
Co si o tom myslíte nebo jaké máte zkušenosti?
#12
Publikováno 20 únor 2006 - 10:40
GPSMAP 60CSx, NiMh Sanyo 2500 - na okne necelych 22 hodin.Já zkoušel 60CS bez x s NiMh Sanyo 2500 mAh bez pohybu na okně a vydržela tak 25 hodin. Zkuste prosím něco podobného s vašimi krásnými novými stroji, jestli je to možné. Aby bylo objektivní číslo, o kolik je spotřeba větší.
Takze naprosto dostatecna vydrz, alespon pro me potreby ... tak dlouho chodit nevydrzim
#13
Publikováno 09 srpen 2006 - 14:17
M.
Rád bych se zeptal na výdrž baterií. Mohl by to někdo změřit za určitých podmínek? Já zkoušel 60CS bez x s NiMh Sanyo 2500 mAh bez pohybu na okně a vydržela tak 25 hodin. Zkuste prosím něco podobného s vašimi krásnými novými stroji, jestli je to možné. Aby bylo objektivní číslo, o kolik je spotřeba větší. Podle technických údajů jen o 10%, ale někdo říká víc, tak aby bylo jasné, jak to je. Ať se její koupí nespálím, spotřeba je pro mne hodně důležitá. Děkuji za ochotu.
#14
Publikováno 01 březen 2006 - 2:46
#15
Publikováno 09 březen 2006 - 14:40
Ja mel predtim Legend C a ted mam 60CSx a priznam se, ze jsem subjektivne nejaky rozdil nepoznal. Ale jak rikam, nemuzu srovnavat s 60C...Takže mám dotaz k těm, co předtím vlastnili předchozí 60kovou řadu a přešli na x-kovou, a používají akustickou signalizaci, zda rozdíl v hlasitosti také postřehli, či nikoliv.
#16
Publikováno 10 březen 2006 - 9:37
Na tohle si už pár lidí stěžovalo na nějakých fórech, nejsi sám, kdo si toho všiml.Obě dvě v porovnání s předchozí map60C(S) mají znatelně horší akustický výstup, a to natolik, že v autě za jízdy akustické upozornění na odbočku snadno přeslechnete a na rušné ulici ve měste signalizaci GPSky neslyšíte vůbec!
#17
Publikováno 20 březen 2006 - 13:50
#18
Publikováno 15 únor 2006 - 11:37
Mam map60C firmware 4.00 a nikdy se mi to nestalo, takze vsechny to asi nedelaji.Tohle dělají odpradávna už současné map60C, dodneška tenhle bug neopravili. Obavám se, že jej neopraví ani v tom novem map60C(S)x, jen nechápu proč. Někdy stačí projet delším tunelem nebo chvíli projíždět hustou zástavbou a map60C se pak už znovu nechytne a je nutný restart :-(((
#19
Publikováno 15 únor 2006 - 19:58
Probem s opetovnym nalezenim signalu musim, bohuzel, u 60CSX potvrdit ... neni to pravidlo, ale obcas to skutecne nastane. Restart spolehlive pomuze. Snad vyhledove pomuze opraveny fw.Mám 60CS kupovanou v srpnu 2005 a zmiňovaný problém nepozoruju. Můžete pánové (oba) říct odkud máte 60CSx a za kolik ?
#20
Publikováno 20 únor 2006 - 1:01
1 uživatel(ů) prochází toto téma
0 uživatelů, 1 návštěvníků 0 anonymních uživatelů