Přejít na obsah


Fotka

Reklamace Garmin


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
25 odpovědí na toto téma

#1 TomDavid

TomDavid

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 13 příspěvků(y)

Publikováno 16 září 2010 - 12:20

Jake jsou vase zkusenosti s reklamacemi u Garminu v posledni dobe? Pred vice nez tremi tydny jsem odeslal Garmin 550 protoze vyrazne poklesla citlivost GPS. Od te doby jsem o nem neslysel. Muselo to jit pres prodejce - servis me po telefonu vyhnal. Do servisu to mam 5 minut, k prodejci hodinu. A podle prodejce servis zadne zpravy neposkytuje. Treba dostanu novej? :o
  • 0

#2 Houby

Houby

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 11 příspěvků(y)

Publikováno 16 září 2010 - 12:28

Zkušenosti s reklamací Garminu nemám, ale pokud nevyřídí tvou reklamaci do 30 dní, musí ti vrátit peníze.
  • 0

#3 werg

werg

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 316 příspěvků(y)

Publikováno 16 září 2010 - 12:28

Telefonicky servis Garmin velmi neochotny, po dlouhe dobe odkazovani na prodejce poradili jeden postup, ktery stejne nepomohl. Oregon 300 jsem tedy odnesl k prodejci. Prijali bez problemu. Tri tydny ani slovo. 23. den byla reklamace vyresena vymenou za novy bezvadny kus - Oregon 450.
  • 0

#4 MaK_cz

MaK_cz

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 262 příspěvků(y)

Publikováno 16 září 2010 - 15:42

Já jsem poslal Oregon 550 na reklamaci prodejci, asi 28 den jsem se po něm scháněl a bylo mě sděleno že se jedná o neodstranitelnou závadu a čeká se na dodání nového kusu od výrobce. Teď dalších 30 dní se snažím dostat z prodejce peníze.
  • 0

#5 Zegga

Zegga

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 411 příspěvků(y)

Publikováno 16 září 2010 - 15:58

MaK_cz napsal/a:
Já jsem poslal Oregon 550 na reklamaci prodejci, asi 28 den jsem se po něm scháněl a bylo mě sděleno že se jedná o neodstranitelnou závadu a čeká se na dodání nového kusu od výrobce. Teď dalších 30 dní se snažím dostat z prodejce peníze.


Snažíš dostat?!?!

V případě neodstranitelné vady nebo překročení lhůty na opravu 30 dní máš náro na vrácení celé kupní ceny NEBO na nový výrobek stejného provedení. I v případě výměny se ovšem jedná o novou kupní smlouvu s plnou zárukou. Volba zda nový kus nebo peníze přísluší pouze zákazníkovi, prodejce mu nesmí takto odebrání výrobku nutit. Zákazník nemusí vysvětlovat proč výrobek nechce. (důvodů je možno mnoho - již zakoupil jiný jinde, ztráta důvěry ve výrobek, atd.).
Takže 28. den ještě byl čas, ale pokud již bylo k dispozici vyjádření, měl si trvat na okamžitém vrácení peněz.

Ještě je otázka zda se jedná o Eshop nebo kamennou prodejnu.

Pokud to první doporučuji hodně asertivní telefonát.
Pokud to druhé tak zafunguje návštěva a nehnout se a stále opakovat: "Jelikož výrobek je neopravitelný, žádám o vrácení kupní ceny." vyslechnout jejich blablabla a znovu "Jelikož výrobek je neopravitelný, žádám o vrácení kupní ceny." atd až do úspěšného vyřízení.

A pamatuj si: NIKOMU NIC NEVYSVĚTLUJ! NIKOMU DO TVÝCH DŮVODŮ NIC NENÍ!!!
  • 0
Závist a zloba pramení z chudoby finanční či duševní, katastrofa nastane, když se obě spojí.

#6 MaK_cz

MaK_cz

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 262 příspěvků(y)

Publikováno 16 září 2010 - 16:05

Zegga napsal/a:

MaK_cz napsal/a:
Já jsem poslal Oregon 550 na reklamaci prodejci, asi 28 den jsem se po něm scháněl a bylo mě sděleno že se jedná o neodstranitelnou závadu a čeká se na dodání nového kusu od výrobce. Teď dalších 30 dní se snažím dostat z prodejce peníze.


Snažíš dostat?!?!

V případě neodstranitelné vady nebo překročení lhůty na opravu 30 dní máš náro na vrácení celé kupní ceny NEBO na nový výrobek stejného provedení. I v případě výměny se ovšem jedná o novou kupní smlouvu s plnou zárukou. Volba zda nový kus nebo peníze přísluší pouze zákazníkovi, prodejce mu nesmí takto odebrání výrobku nutit. Zákazník nemusí vysvětlovat proč výrobek nechce. (důvodů je možno mnoho - již zakoupil jiný jinde, ztráta důvěry ve výrobek, atd.).
Takže 28. den ještě byl čas, ale pokud již bylo k dispozici vyjádření, měl si trvat na okamžitém vrácení peněz.

Ještě je otázka zda se jedná o Eshop nebo kamennou prodejnu.

Pokud to první doporučuji hodně asertivní telefonát.
Pokud to druhé tak zafunguje návštěva a nehnout se a stále opakovat: "Jelikož výrobek je neopravitelný, žádám o vrácení kupní ceny." vyslechnout jejich blablabla a znovu "Jelikož výrobek je neopravitelný, žádám o vrácení kupní ceny." atd až do úspěšného vyřízení.

A pamatuj si: NIKOMU NIC NEVYSVĚTLUJ! NIKOMU DO TVÝCH DŮVODŮ NIC NENÍ!!!

Jedná se o internetový obchod, který má na reklamaci jinou firmu (tu používá více obchodů). Problém je v tom že když jim volám tak je to vyřídíme, zařídíme a jakmile položím telefon tak to pro ně končí. Dávám jim čas do zítra a pak se budu radit s právníkem jak dál.
  • 0

#7 Zegga

Zegga

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 411 příspěvků(y)

Publikováno 16 září 2010 - 21:09

MaK_cz napsal/a:

Zegga napsal/a:

MaK_cz napsal/a:
Já jsem poslal Oregon 550 na reklamaci prodejci, asi 28 den jsem se po něm scháněl a bylo mě sděleno že se jedná o neodstranitelnou závadu a čeká se na dodání nového kusu od výrobce. Teď dalších 30 dní se snažím dostat z prodejce peníze.


Snažíš dostat?!?!

V případě neodstranitelné vady nebo překročení lhůty na opravu 30 dní máš náro na vrácení celé kupní ceny NEBO na nový výrobek stejného provedení. I v případě výměny se ovšem jedná o novou kupní smlouvu s plnou zárukou. Volba zda nový kus nebo peníze přísluší pouze zákazníkovi, prodejce mu nesmí takto odebrání výrobku nutit. Zákazník nemusí vysvětlovat proč výrobek nechce. (důvodů je možno mnoho - již zakoupil jiný jinde, ztráta důvěry ve výrobek, atd.).
Takže 28. den ještě byl čas, ale pokud již bylo k dispozici vyjádření, měl si trvat na okamžitém vrácení peněz.

Ještě je otázka zda se jedná o Eshop nebo kamennou prodejnu.

Pokud to první doporučuji hodně asertivní telefonát.
Pokud to druhé tak zafunguje návštěva a nehnout se a stále opakovat: "Jelikož výrobek je neopravitelný, žádám o vrácení kupní ceny." vyslechnout jejich blablabla a znovu "Jelikož výrobek je neopravitelný, žádám o vrácení kupní ceny." atd až do úspěšného vyřízení.

A pamatuj si: NIKOMU NIC NEVYSVĚTLUJ! NIKOMU DO TVÝCH DŮVODŮ NIC NENÍ!!!

Jedná se o internetový obchod, který má na reklamaci jinou firmu (tu používá více obchodů). Problém je v tom že když jim volám tak je to vyřídíme, zařídíme a jakmile položím telefon tak to pro ně končí. Dávám jim čas do zítra a pak se budu radit s právníkem jak dál.


To bude ten zádrhel, reklamace je přece ukončena neopravitelností. Peníze nebo nový kus Ti musí dát na základě vyjádření reklačního oddělení (firmy) opět prodejce. Zašli jim hned zítra doporučeně stručné a jasné odstoupení od kupní smlouvy a žádost o neprodlené vrácení kupní ceny.
  • 0
Závist a zloba pramení z chudoby finanční či duševní, katastrofa nastane, když se obě spojí.

#8 MaK_cz

MaK_cz

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 262 příspěvků(y)

Publikováno 16 září 2010 - 21:41

Zegga napsal/a:

To bude ten zádrhel, reklamace je přece ukončena neopravitelností. Peníze nebo nový kus Ti musí dát na základě vyjádření reklačního oddělení (firmy) opět prodejce. Zašli jim hned zítra doporučeně stručné a jasné odstoupení od kupní smlouvy a žádost o neprodlené vrácení kupní ceny.

Jenže pokud nemám vyjádření reklamačního oddělení, můžu jim psát a volat co chci. Podle toho co vím od prodejce tak zatím ani jin se reklamační oddělení nevyjádřilo.

Až bude příběh kompletní, tak to tady na fóru celé sdělím a upozorním i na tu firmu, která dělá servis více internetovým obchodům. To aby jste věděli, kde nenakupovat.
  • 0

#9 Zegga

Zegga

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 411 příspěvků(y)

Publikováno 16 září 2010 - 21:53

MaK_cz napsal/a:


Pokud 31 den nemáš vyjádření ani peníze, tak je jedno heslo.
ČOI

(lze použít i Občanské Judo a pod)
  • 0
Závist a zloba pramení z chudoby finanční či duševní, katastrofa nastane, když se obě spojí.

#10 HaLuMa

HaLuMa

    Autor Geogetu

  • Members
  • PipPipPip
  • 14 515 příspěvků(y)

Publikováno 16 září 2010 - 21:53

Prodejce ma ze zakona na vyrizeni reklamace prece lhutu! (pokud si dobre pamatuji, tak 30 dnu, kdyztak mne popravte). Do teto doby nedelej nic! Pokud to nestihnou vyridit, tak je jedno, ze nemaji vyjadreni servisu.
  • 0

#11 Tom007

Tom007

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 482 příspěvků(y)

Publikováno 16 září 2010 - 21:55

V případě reklamace do 6 měsíců od zakoupení způsob reklamace je dle občanského zákoníku jednoduchý - vrácení peněz nebo nový výrobek. Podrobněji zde : http://www.dtest.cz/...ou-vada-vyrobku .
Jo a reklamuje se přímo u prodejce , případně ten může přenést reklamace na servisní středisko.
komplet přehled : http://business.cent...canzak_2003.asp
  • 0

Garmin GPSmap 60CSx, Topo Czech, Nokia Lumia730 DS


#12 MaK_cz

MaK_cz

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 262 příspěvků(y)

Publikováno 16 září 2010 - 22:06

HaLuMa napsal/a:
Prodejce ma ze zakona na vyrizeni reklamace prece lhutu! (pokud si dobre pamatuji, tak 30 dnu, kdyztak mne popravte). Do teto doby nedelej nic! Pokud to nestihnou vyridit, tak je jedno, ze nemaji vyjadreni servisu.

Přístroj dostali 21. 7. 2010 na reklamační středisko. Takž je to už 57 dní. Prodejce mě nevyplatí peníze, když nemá ověření od reklamačního střediska, který pro ně zajišťuje externí firma.
  • 0

#13 Tom007

Tom007

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 482 příspěvků(y)

Publikováno 16 září 2010 - 22:12

Bombardovat prodejce e mailem ,telefonem, osobně, to že nemají vyjádření servisu / reklamačního střediska není pro tebe podstatné. Tvůj partner je prodejce. To co probíhá mezi prodejcem a servisem / reklamačním střediskem není tvoje starost. Doporučuji kontaktovat majitele firmy , případně informovat ČOI a příslušný živnostenský úřad , případně zaslat poslední pokus o smír s uvedením termínu vyřízení reklamace . To vše za předpokladu, že máš v ruce fakta a " papíry".
  • 0

Garmin GPSmap 60CSx, Topo Czech, Nokia Lumia730 DS


#14 MaK_cz

MaK_cz

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 262 příspěvků(y)

Publikováno 16 září 2010 - 22:15

Tom007 napsal/a:
Bombardovat prodejce e mailem ,telefonem, osobně, to že nemají vyjádření servisu / reklamačního střediska není pro tebe podstatné. Tvůj partner je prodejce. To co probíhá mezi prodejcem a servisem / reklamačním střediskem není tvoje starost. Doporučuji kontaktovat majitele firmy , případně informovat ČOI a příslušný živnostenská úřad , případně zaslat poslední pokus o smír s uvedením termínu vyřízení reklamace .

Díky za rady. Zítra mě mají volat, pak už se budu radit s právníkem (naštěstí ho mám v příbuzenstvu). Ono kolikrát hlavičkový papír a razítko udělají svoje.
  • 0

#15 TomDavid

TomDavid

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 13 příspěvků(y)

Publikováno 17 září 2010 - 11:25

Po nekolika dotazech popis problemu - navigace nebyla schopna urcit polohu po dobu nekolika minut, casta ztrata signalu a polohy. Pokud se vedle sebe lezici HTC fixoval behem desitek vterin a Garmin behem desitek minut nebo vubec, neni co resit a Garmin ma problem. Jo a SW jsem upgradoval ;)
  • 0

#16 Zegga

Zegga

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 411 příspěvků(y)

Publikováno 17 září 2010 - 12:58

Tom007 napsal/a:
V případě reklamace do 6 měsíců od zakoupení způsob reklamace je dle občanského zákoníku jednoduchý - vrácení peněz nebo nový výrobek.


Blablablabla...

Toto se vztahuje pouze na vady výrobku vylučující jeho funkční použití. Např. u žehlečky topné těleso a nikoli netěsnící víko nádržky, u mixéru motor, ale nikoli stržený šlehací nástavec a u navigace třeba závada v elektronice, ale jistě ne povolený kryt nebo vytahaná guma.

Toto pravidlo není všeobecné a jeho použití je třeba zkoumat v každém případě zvlášť. Často ho zákaznicko-líbivé servery typu novinky a podobně interpretují jako pravidlo vztahující se na jakoukoli závadu.
  • 0
Závist a zloba pramení z chudoby finanční či duševní, katastrofa nastane, když se obě spojí.

#17 Tom007

Tom007

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 482 příspěvků(y)

Publikováno 17 září 2010 - 19:34

No Zeggo pokud GPS není schopna několik desítek minut nebo vůbec zpracovat signál , tak to je vada vylučující její funkční použití.
  • 0

Garmin GPSmap 60CSx, Topo Czech, Nokia Lumia730 DS


#18 Hickos

Hickos

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 482 příspěvků(y)

Publikováno 17 září 2010 - 21:33

Zegga napsal/a:

Pokud to první doporučuji hodně asertivní telefonát.
Pokud to druhé tak zafunguje návštěva a nehnout se a stále opakovat: "Jelikož výrobek je neopravitelný, žádám o vrácení kupní ceny." vyslechnout jejich blablabla a znovu "Jelikož výrobek je neopravitelný, žádám o vrácení kupní ceny." atd až do úspěšného vyřízení.

Trošku offtopic - toto je obecný omyl v popisu toho, co je asertivní jednání. Takto podaná scénka připouští pouze jeden konec - úspěšné vyřízení. Nicméně v praxi by velice lehce mohlo dojít k tomu, že tam takto budete proti sobě stát a každý pomele to svoje blablabla dokolečka a nikam to nepovede. Proto je výše uvedený průběh situace už kousek za hranicí asertivity směrem k agresivitě. Korektní asertivita má z tohoto kolotoče východisko i v případě, že k "úspěšnému vyřízení" nedochází. Jen aby jste pak někdo nebyli nešťastní z toho, že "ta asertivita" nefunguje.
  • 0
Don't panic!

#19 Zegga

Zegga

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 411 příspěvků(y)

Publikováno 17 září 2010 - 22:51

Tom007 napsal/a:
No Zeggo pokud GPS není schopna několik desítek minut nebo vůbec zpracovat signál , tak to je vada vylučující její funkční použití.


Ach jo, přečti si znovu co jsem psala. Pokud bude vadný čip nebo display pak jistě ano. Pokud třeba pouze nedomáčklý konektor antény, tak nikoli. Jak se závada projevuje podstatné není, Podstatné je spíše jak velký zásah do přístroje oprava vyžaduje.
  • 0
Závist a zloba pramení z chudoby finanční či duševní, katastrofa nastane, když se obě spojí.

#20 Zegga

Zegga

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 411 příspěvků(y)

Publikováno 17 září 2010 - 22:53

Hickos napsal/a:

Zegga napsal/a:

Pokud to první doporučuji hodně asertivní telefonát.
Pokud to druhé tak zafunguje návštěva a nehnout se a stále opakovat: "Jelikož výrobek je neopravitelný, žádám o vrácení kupní ceny." vyslechnout jejich blablabla a znovu "Jelikož výrobek je neopravitelný, žádám o vrácení kupní ceny." atd až do úspěšného vyřízení.

Trošku offtopic - toto je obecný omyl v popisu toho, co je asertivní jednání. Takto podaná scénka připouští pouze jeden konec - úspěšné vyřízení. Nicméně v praxi by velice lehce mohlo dojít k tomu, že tam takto budete proti sobě stát a každý pomele to svoje blablabla dokolečka a nikam to nepovede. Proto je výše uvedený průběh situace už kousek za hranicí asertivity směrem k agresivitě. Korektní asertivita má z tohoto kolotoče východisko i v případě, že k "úspěšnému vyřízení" nedochází. Jen aby jste pak někdo nebyli nešťastní z toho, že "ta asertivita" nefunguje.


1) Asertivitu jsem zmiňovala zejména pro první příklad.

2) Obecně bych ji doporučila uplatnit zejména tam kde jsme 100% v právu a trváme na vyřešení. Což je zde uvedený případ.
  • 0
Závist a zloba pramení z chudoby finanční či duševní, katastrofa nastane, když se obě spojí.




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 uživatelů, 0 návštěvníků 0 anonymních uživatelů

Reklama