Publikováno 30 září 2010 - 9:26
Takže BAN byl do vysvětlení pozic zrušen a mohu se opět zapojit... nebud citovat jednotlivé příspěvky, ale sepíšu společně...
Srovnávače na internetu neříkají přesnou pravdu, za každým z nich stojí člověk, který uzavírá smlouvy pro pojišťovny a podle toho jakou má provizi je všelijak zvýhodňuje. Krom toho skoro každá s pojišťoven má různé speciální akce a slevy, které jsou časově omezené, takže vás musí zajímat cena v době kdy ji budete měnit, nebo uzavírat zcela novou smlouvu.
Ideální postup pro sjednání smlouvy:
1. zjistěte si přesný počet vyježděných bonusů v měsících (tedy jen ty co máte, ne ty co vám vaše současná pojišťovna případně propůjčila od někoho z rodiny a podobně)
2. řekněte si co vše chcete mít pojištěno a do jaké částky (limit plnění z povinného ručení, připojištění skel, střety se zvěří, plné havarijní...)
3. zadejte na nějakém srovnávači své údaje k pojištění vozu
4. ze srovnávače vemte 5 nejlevnějších nabídek, které vyhovují výši pojistného krytí a navštivte pobočky daných pojišťoven (ne makléřské zastoupení). Nechte si spočítat cenu bez připojištěním a pak s připojištěním (řada pojišťoven má různá připojištění v ceně povinného zdarma či s ním se slevou), případně si nechte spočítat varianty s propůjčenými bonusy. Pokud jsou dražší, než srovnávač, zeptejte se proč.
5. v klidu si doma vyberte a až pak uzavřete smlouvu nebo
6. zkuste ve svém okolí najít někoho, kdo se pojišťování vozidel věnuje a zeptat se, zda má ještě lepší nabídku (no nebudu raději Pepu dráždit)
Některé pojišťovny nemají vlastní zastoupení, pak se musí komunikovat mailem/telefonem nebo s makléři. Osobně se jim vyhýbám, protože ve chvíli, kdy sám něco potřebuji, mám problém s komunikací (makléř za to nemá peníze a nemá moc důvodů se přetrhnout, společnost z toho má jen další práci a nemá dostatek zaměstnanců). To je i v případě způsobení dopravní nehody, kdy jsem i jako viník povinen nahlásit pojistnou událost na vlastní pojišťovně. Ale to už jen osobní názor...
Jinak u starých smluv nelze ze strany pojišťovny svévolně dát slevu, protože ta je vázána ji jíný, novější typ smlouvy. Tu ale nebídne, protože by přišla o pojistné, které platíte. U nás to bohužel také tak, ale zároveň moji podřízení mají povinnost při návštěvě klienta ho upozornit, za daných podmínek, že je tu možnost smlouvu přepracovat. Pokud by se něco podobného poslalo klientů v dopise se složenkou, tak by to bylo jistě lepší, ale známe to, kdo chce platit, ať platí... S tím asi nic nenaděláme a je to tak. Jedinou radou je buď každoročně věnovat čas kolečku, které jsem uvedl nahoře, nebo to udělat v případě výrazné změny ceny či jedenkrát za 3 roky.
Pro havarijní pojištění platí poučka, že co 2 roky, to přepočet aktuální ceny vozidla, nebo v případě prudkého cenového pádu ojetin tak i po něm.
Mluvit o konkrétních společnostěch, jako to dělá S474N, bych si nikdy nedovolil, i když je faktem, že nejmenovaná pojišťovna, kterou dodnes řada starších spoluobčanů považuje za státní (ne nesmějte se, tak jeden do měsíce řekne její název jako xxx státní pojišťovna) má ceny u pojištění vozidel téměř na dvojnásobné úrovni než konkurence.
Pokud máte někdo nějaké konkrétní otázky, které by mohly vzbuzovat podezření z reklamní činnmosti, tak mi pište SZ, jinak obecně se tu můžeme bavit dál. Vzhledem k počtu kačerů jsem si téměř jist, že se tu najdou i další kolegové jak přímo z pojišťoven, tak z makléřských firem.
Možná by nebylo špatné udělat část fóra s tématikou kačeři - kačerům s možností prezentace různých slev v různých oblastech, které si můžeme navzájem poskytnout bez konkretizace firem.