Přejít na obsah


Fotka

Nová loterie Českých drah: pojedeš - nepojedeš aneb příběh ze života obyčejného kačera


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
157 odpovědí na toto téma

#101 Vláček

Vláček

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 787 příspěvků(y)

Publikováno 26 květen 2013 - 0:48

neelie_cz: Tak jistě, pokud budu vhodně zaokrouhlovat a budu brát cestu pokaždé jinam, pak mohu vykouzlit libovolný výsledek.
  • 0

#102 neelie_cz

neelie_cz

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 82 příspěvků(y)

Publikováno 26 květen 2013 - 1:12

Vláček napsal/a:
neelie_cz: Tak jistě, pokud budu vhodně zaokrouhlovat a budu brát cestu pokaždé jinam, pak mohu vykouzlit libovolný výsledek.


tak dobře, puntičkáři/ko:
bus Terminál HK > Praha, ČM, 1 hodina, studentagency (bez místenky - měli volný sedadla)
vlak Praha hl.n > HK hl.n. 1:50, ČD, rychlík (též bez místenky - píšu to kvůli ceně)

oboje 100 Kč

zaokrouhluj si ...

PS: pokud sis to pořádně přečetl/a, tak jsem u toho psala "cca" ;)
  • 0
dříve nick "eileen" - přejmenován kvůli sjednocení nicků na gc.cz a gc.com
neschovávejte mi pořád ty žaludy do různých kešek (už z toho šílím ...)

#103 lednacek72

lednacek72

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 56 příspěvků(y)

Publikováno 26 květen 2013 - 7:58

Kdo chce jet vlakem jede vlakem a kdo má auto vždy si najde důvod proč je vlak lepší. Já jezdím autem i vlakem a přecházím na vlak promě je to zajímavější. Oni totiž skoro všichni zapomínají že auto není jen palivo. Ale to je každého věc a názor.
  • 0

#104 Citecka

Citecka

    kecal neuvěřitelný

  • Members
  • PipPipPip
  • 3 250 příspěvků(y)

Publikováno 26 květen 2013 - 11:00

To je argument na houby. Když máš v kapse pár posledních papírků, náklady kterés kdysi zaplatil za auto/zaplatíš někdy v budoucnosti za údržbu tě prostě nezajímají. No a české dráhy: jako tremp jsem pozadím znesvětil mnoho lavic v posledních vagónech. Po jejich (už dávné) akci "nechci slevu zadarmo" (tzv. zákaznická karta...:o ) se na té opičárně odmítám účastnit. Od té doby jsem jel vlakem tuším dvakrát.
  • 0

...a neberte se tak vážně! :)
CITECKA Team: Pet a Čita a psice Miki von Mikolas


#105 kromanonec

kromanonec

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 268 příspěvků(y)

Publikováno 26 květen 2013 - 20:18

Tak to s Citeckou nesouhlsím. My jsme teďkon zvažovali zda auto kooupit či ne. Potřebovali bychom ho jen na dovoleno po ČR, jinak není třeba. Bydlíme v Praze, takže městská je pohodlná, rychlá a cenově velice výhodná alternativa vůči autu pro každodenní využívání. Potom co jsme to celé propočítali (náklady na pojištění, povinné ručení, benzín, poplatky za parkovné, dálniční známku, údržbu a nedejbože opravy při bourání nebo *poškrábání* auta, atd.) jsme došli k závěru, že je nejlepší kombince vlak/autobus a taxík, kydž to nejde po svejch. Vlakem jsem jezdila 3 a půl roku Praha-Kroměříž a zpět dvakrát týdně (kvůli škole). A nemůžu si stěžovat. Jednou bylo velký zpoždění, ani už nevím proč, ale jinak vždy bez větších problémů. Mě se to líbí jezdit vlakem. Příjde mi to v pohodě. Cestou jsme si v kupé kolikrát i docela dobře pokecali, ikdyž jsme se viděli poprvé a naposledy v životě. Jindy to bylo řekněme ne zas tak pozitivní, když kluk vedle mě kamarádovi představoval svýho novýho úžasnýho, krásnýho a já nevím ještě jakýho pavouka. Naštěstí ho měl v krabičce, ale když mu ho ukazoval, tak jsem šla po domluvě z kupé. To jsem teda nemusela. Naštěstí jim neutekl. Jindy jsem si přečetla kousek knížky. Můžu se projít, nebo celou dobu jen sedět a koukat se z okýnka, jak utíká krajna. Netvrdím, že ČD a jiní dopravci jsou úplně super a je to bez chyby, ale když si vezmu kolik mají za den spojů a na kolika je nějaký skutečně závažný problém a za kolik z těchto problémů můžou oni, tak si myslím, že to funguje velice dobře. Pokud můžu, tak preferuji vlak před busem. Na závěr bych chtěla podotknout, to co tady bylo již napsáno. Jedná se o něco, kde hraje velkou roli lidský faktor. Já měla zatím asi štěstí na dobrý personál.
  • 0

#106 bluetracer

bluetracer

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 300 příspěvků(y)

Publikováno 26 květen 2013 - 20:32

neelie_cz napsal/a:

Vláček napsal/a:
neelie_cz: Tak jistě, pokud budu vhodně zaokrouhlovat a budu brát cestu pokaždé jinam, pak mohu vykouzlit libovolný výsledek.


tak dobře, puntičkáři/ko:
bus Terminál HK > Praha, ČM, 1 hodina, studentagency (bez místenky - měli volný sedadla)
vlak Praha hl.n > HK hl.n. 1:50, ČD, rychlík (též bez místenky - píšu to kvůli ceně)

oboje 100 Kč

zaokrouhluj si ...

PS: pokud sis to pořádně přečetl/a, tak jsem u toho psala "cca" ;)


Nějak ti tam pořád uniká, že ten autobus nejede do Prahy, ale jen na Černý Most. Z něj je to do opravdové Prahy ještě 12 km a nejmíň 24 Kč navíc.
  • 0
Vložený obrázek

#107 neelie_cz

neelie_cz

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 82 příspěvků(y)

Publikováno 26 květen 2013 - 21:57

bluetracer napsal/a:

neelie_cz napsal/a:

Vláček napsal/a:
neelie_cz: Tak jistě, pokud budu vhodně zaokrouhlovat a budu brát cestu pokaždé jinam, pak mohu vykouzlit libovolný výsledek.


tak dobře, puntičkáři/ko:
bus Terminál HK > Praha, ČM, 1 hodina, studentagency (bez místenky - měli volný sedadla)
vlak Praha hl.n > HK hl.n. 1:50, ČD, rychlík (též bez místenky - píšu to kvůli ceně)

oboje 100 Kč

zaokrouhluj si ...

PS: pokud sis to pořádně přečetl/a, tak jsem u toho psala "cca" ;)


Nějak ti tam pořád uniká, že ten autobus nejede do Prahy, ale jen na Černý Most. Z něj je to do opravdové Prahy ještě 12 km a nejmíň 24 Kč navíc.


ano, já třeba měla něco blízko ČM (+ pak ještě něco jinde), takže ten bus, co jsem chytla mi jen pomohl, takže pro mě další investice (MHD) se připočetla k vlaku
  • 0
dříve nick "eileen" - přejmenován kvůli sjednocení nicků na gc.cz a gc.com
neschovávejte mi pořád ty žaludy do různých kešek (už z toho šílím ...)

#108 d-n

d-n

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 324 příspěvků(y)

Publikováno 26 květen 2013 - 22:42

Jestli jste 100 km z Hradce na Černý Most jeli hodinu, tak to to ten řidič musel po dálnici kalit nejmíň 130. Podle jízdního řádu je to 75 minut. Jinak vlak staví i ve Vysočanech, to víš ne? Bohužel o nové zastávce na Rajské zahradě se mluví už spoustu let a skutek zatím utek.
  • 0

#109 Vláček

Vláček

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 787 příspěvků(y)

Publikováno 26 květen 2013 - 23:09

neelie_cz napsal/a:
ano, já třeba měla něco blízko ČM (+ pak ještě něco jinde)

Vždyť to říkám, když počítáš cestu pokaždé jinam, můžeš dostat libovolný výsledek.
  • 0

#110 Citecka

Citecka

    kecal neuvěřitelný

  • Members
  • PipPipPip
  • 3 250 příspěvků(y)

Publikováno 27 květen 2013 - 6:48

kromanonec: teď nějak nevím, v čem se mnou nesouhlasíš. Ale připomnělas mi další faktor: podívej se do vlakový mapy kolem Prahy, a do jižních Čech.
  • 0

...a neberte se tak vážně! :)
CITECKA Team: Pet a Čita a psice Miki von Mikolas


#111 Dain & Olik

Dain & Olik

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 3 704 příspěvků(y)

Publikováno 27 květen 2013 - 8:28

Citecka napsal/a:

Ale připomnělas mi další faktor: podívej se do vlakový mapy kolem Prahy, a do jižních Čech.


no znami jezdivaj od karlovych varu do nove bystrice - pekny celodenni vylet s nekolika prestupy :D.
ono bit se v prsa za vlak v praze je celkem jednoduche - ale uz kdyz clovek chce nekam "za roh" ne jen na pardubice, karlstejn ci sazavu to zacina haprovat. kdyz jsme pred par lety jezdili hromadnou busem z prahy do prestic (klatovy) tak ani omylem vlakem. tedy jednou jsme to na moje nalehani "omylem" vlakem dali a byla to tusim hodina navic a prestup (bus florenc) treba se to zmenilo...;). koupe auta kvuli ctyrem vyletum v cr za rok je ekonomicky nesmysl, na druhou stranu pul mega za auto opravdu netreba :) a na treti stranu pro me je ekonomicky nesmysl zase jet se 4clenou rodinou vlakem. samozrejme, ze si kazdy musi pocitat, proc ma auto, kolikrat s nim vyjede, jestli si ho na dovolenou spis nepujcit, jestli ho pouziva na praci atd atd.
  • 0

#112 Citecka

Citecka

    kecal neuvěřitelný

  • Members
  • PipPipPip
  • 3 250 příspěvků(y)

Publikováno 27 květen 2013 - 8:33

Na druhou stranu, utrpěl jsem neplánovanou cestu ze Špitálu nad Drávou do Lince - 60 Euro za 3 hodiny (tak nějak). "nejlepší" trasy mýho života, teda ještě před... no dávno... kam jsme jezdili na tremp, byly: - Budějce Krásná lípa, asi 9 hodin 4 vlaky - Budějce Vranov, taky lahůdka - a ani velmi časté Budějce Berounka u Tejřova nic moc. Podle času a vlaku to byl buď Rakovník, nebo Zdice - co to bylo, směrem na Zbiroh? ??? - a prej to nádraží dneska je zrušený :o - z Budějc se v pátek po práce vlakem nedostaneš ani na Brdy. Z Budějc se dá vlakem rozumně dostat snad akorát do Práglu a možná ještě na Gotwalďák. To je Plzeň, pro neznalce.
  • 0

...a neberte se tak vážně! :)
CITECKA Team: Pet a Čita a psice Miki von Mikolas


#113 davidb11

davidb11

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 087 příspěvků(y)

Publikováno 27 květen 2013 - 9:00

Dain & Olik napsal/a:pro me je ekonomicky nesmysl zase jet se 4clenou rodinou vlakem.

Proč?
Já si na výlet (což je většinou víkend) koupím lístek SONE+ za 250 Kč pro celý Moravskoslezký kraj a můžu si třeba zajet do Krnova na rozhledny a zpět, nebo do Rožnova do skanzenu.
Třeba ten Krnov dám autem (134 km) za +- 9 litrů což je 315 Kč.
Když jedu na kuličkový turnaj do Prahy na otočku tak si koupím pro 2 dospělé a jedno dítě SONE+ za 700 Kč a mám v tom i MHD což autem neudělám nikdy.

Tak to vidím já. Vlaky v okolí Ostravy a do Beskyd jsou v pohodě, využívám je často i pro skupinu 10-20 lidí což vychází jako nejlevnější doprava. A s kolem se mi tady taky cestuje v pohodě.

Ale taky mám kolem sebe hodně lidí co by do vlaku nesedlo ani za nic :-)
  • 0

#114 berda

berda

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 327 příspěvků(y)

Publikováno 27 květen 2013 - 10:51

...zbytečné dublování...
  • 0
Berda

#115 mpik

mpik

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 8 774 příspěvků(y)

Publikováno 27 květen 2013 - 11:12

SONE je výborná volba, ale dceři je už 17. Takže když pojedeme všichni, jeden už vždycky platí naplno (-25%, máme všichni Inkartu). Ale na výlety po kraji je ta levnější výhodná, za 225 z Horažďovic až do Kostelce u Jihlavy, mají dost velký přesah přes hranice kraje. jenomže nakonec je důležitější, jestli tam kam chci vůbec něco jede.
  • 0

#116 mh.mail

mh.mail

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 781 příspěvků(y)

Publikováno 27 květen 2013 - 11:37

Vláček napsal/a:
Cena cca 0,70 Kč/km. Takže naprostá spokojenost. Dráha se opravdu za posledních 20 let docela zlepšila.

Nejsem žádný „dráhobijec“ a vlakem se občas rád někam svezu. Souhlasím s tím, že za posledních 20 let se dráha opravdu zlepšila, ale nemůžu nechat bez povšimnutí demagogii ohledně ceny za kilometr.

Schválně jsem si nechal vypsat vlak ze stanice Praha hl. n. do stanice Česká Třebová. Podle údajů z IDOSu je to 164 km za cenu 222 Kč, což dělá 1,35 Kč za kilometr. K té uváděné ceně 0,70 Kč/km se dostaneme jedině při použití karty IN50, kdy cena činí 111 Kč, což je tedy 0,68 Kč/km. Na druhou stranu ale karta IN50 něco stojí, roční poplatek pro osobu nad 26 let činí 2990 Kč. To se vyplatí jenom těm, kdo vlakem cestují pravidelně a často. Já vlakem cestuji pouze příležitostně, protože bydlím v Praze a pracuji v Praze, takže nemám důvod si tyto karty kupovat.

Je potřeba srovnávat srovnatelné. Takže jednorázovou cestu vlakem proti jednorázové cestě autem. Při průměrné spotřebě 7 l/100 km a ceně benzínu 34 Kč/l se dostanu u cesty 164 km dlouhé na cenu 390,32 Kč, což je 2,38 Kč/km. Samozřejmě je nutné započítat i nějakou amortizaci, ale vzhledem k tomu, že auto je moje, to už nebude činit zas až tolik.

Srovnáme-li výsledky, pak nám vyjde skutečnost, kterou mám za prokázanou již několik let: Při jízdě jednoho dospělého člověka je bez debaty výhodnější vlak, při jízdě dvou lidí je to cenově tak nastejno, při jízdě tří a více lidí pak jednoznačně vychází cenově výhodněji auto. A to pořád počítáme pouze cenu. Ke kladům vlaku je nutné připočíst to, že člověk může celou cestu prospat (nemusí se stresovat řízením), může si dát alkohol apod. K záporům vlaku je potřeba dát skutečnost, že člověk je odkázán na jízdní řád, tj. vlak mu zastavuje jenom v některých stanicích a v určitých časech, což musí zahrnout do svých úvah. Výhodou automobilu je to, že člověk si může sám stanovit, kdy vyjede, kudy pojede, není na nikoho odkázán. Nevýhodou pak je to, že minimálně jeden z cestujících musí řídit a tím pádem nemůže případně pít alkohol, nemůže se cestou prospat apod.

Zavrhovat tedy dráhu jednoznačně nelze, na druhou stranu ji také není možné přehnaně glorifikovat.
  • 0
„Normální je nepodvádět.“
http://gc.i-mh.net/ | gc@i-mh.net

#117 davidb11

davidb11

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 087 příspěvků(y)

Publikováno 27 květen 2013 - 11:39

mpik napsal/a:
SONE je výborná volba, ale dceři je už 17.

No to mám výhodu, ale už jen rok. Ale jinak to využívám i pro děcka z DDM, to jich může být i 5. A ještě se mi nestalo že by po nás chtěla průkazky, které potřebují děti 10-15 let.

mpik napsal/a:
mají dost velký přesah přes hranice kraje.
jenomže nakonec je důležitější, jestli tam kam chci vůbec něco jede.

To mají. U nás právě Val. Mez. až Rožnov nebo do Hranic n.M.

Já to využívám i pro dva dospělé. Většinou mě to vyjde levněji. Ale to jen pokud je ta cesta delší než cca 50 km.
  • 0

#118 mpik

mpik

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 8 774 příspěvků(y)

Publikováno 27 květen 2013 - 11:43

Jo, takhle to přesně vidím. Když jedu autem, neplatím šoféra, průvodčího, Správu dopravní cesty, atd. A amortizaci auta asi moc řešit nemusím. Za 10-20 let je na odpis, i kdyby celou dobu stálo. Nebo je jeho cena už jen symbolická. Pokud už člověk to auto má, je volba při více než dvou lidech jasná. Já ho nemám, jezdím vlakem.
  • 0

#119 davidb11

davidb11

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 087 příspěvků(y)

Publikováno 27 květen 2013 - 11:45

mh.mail napsal/a:
Schválně jsem si nechal vypsat vlak ze stanice Praha hl. n. do stanice Česká Třebová. Podle údajů z IDOSu je to 164 km za cenu 222 Kč, což dělá 1,35 Kč za kilometr.
Je potřeba srovnávat srovnatelné. Takže jednorázovou cestu vlakem proti jednorázové cestě autem. Při průměrné spotřebě 7 l/100 km a ceně benzínu 34 Kč/l se dostanu u cesty 164 km dlouhé na cenu 390,32 Kč, což je 2,38 Kč/km.
Zavrhovat tedy dráhu jednoznačně nelze, na druhou stranu ji také není možné přehnaně glorifikovat.

Máš naprostou pravdu. Ten počet osob taky není vždy tak jak uvádíš. Jak jsem psal dřív i 2 dospělí tuto jízdu mohou dát pouze 600 Kč (beru samozřejmě i cestu zpět).
Auto- 390,32+390,32=780 Kč
Vlak- 600 Kč a to s tebou mohou ještě jet 3 děti- i když ty do auta taky narveš, že :-)

Jak píšeš v příspěvku já na vlaku právě preferuji to, že nic neřídím, bavím se, čtu si apod.

Ale samozřejmě jsou místa kde je auto jasně lepší. Časově, dopravně apod.
  • 0

#120 zvedavkanocni

zvedavkanocni

    recesistka

  • Members
  • PipPipPip
  • 4 040 příspěvků(y)

Publikováno 27 květen 2013 - 11:52

Přesně jak píše empík - otázka je," jestli něco vůbec jede". Vlakem jezdím opravdu málo a to právě kvůli tomu, že řada spojů, které byly šikovné ( ať už kdysi "novinový"=půlnoční Praha-Písek, no jel vlastně až někam na Šumavu nebo podslední Tábor - Písek popř. opačně, to jsou jen příklady, které mi chybí nejvíc) z jízdních řádů mizí. Chápu, že je to začarovaný kruh - spoje se zruší, protože není na dotace všech, ale to zase vede k dalšímu poklesu počtu cestujících a následně.....Někdy je to na hlavu postavené, pamatuji tady pár km vesnici, kudy sice vlak dál projíždí (ono jinak to ani nejde), ale protože neměla finance na příspěvek železnici ( nevím, které části ), tak se řeklo, že tam vlaky nebo některé vlaky už zastavovat nebudou - nevím, jak dohadování před pár lety dopadlo, ale když vidím s každým jízdním řádem úbytek spojů ( poslední jedou často poměrně brzo k večeru, dál už nic ), prostě na vlaky přestávám spoléhat a jezdím autem i tam, kde bych dřív volila vlak. Vlastně už i do Čitečkou zmiňované Plzně - ono je cestou ještě poměrně dost kešek, které nemám odlovené:o a spojení už není, co bývalo - dřív snad každou hodinu nebo dvě, schválně vyzpovídám o historii z dob studií manžela a porovnám se současností, Jinak k Praze - tam je MHD jasná volba, také ráno koupím celodenní lístek a kombinuji - autem bych stihla ani ne polovinu a o parkování radši ani nemluvím, to je v centru pro nedomorodce úplná džungle. Opravdu je nejlepší si porovnat, co je pro koho a jakou cestu výhodné, já např. do Prahy - pokud nic velkého nevezu - už jen busem a MHD, vlak prostě prohrává. Když byla dcera malá, schválně jsme občas nechali auta doma a vzali ji na výlet vlakem - pro ni je to obráceně než kdysi pro nás, tehdy bylo vzácnost auto a vlak běžný dopravní prostředek. FAAAKT TAKOVÁ DOBA BYLA, auto měly v okresním městě v domě s družstevními byty kolem roku 1970 celkem 4 rodiny z 26. Věřte nevěřte, bejvávalo....
  • 0




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 uživatelů, 0 návštěvníků 0 anonymních uživatelů

Reklama