Přejít na obsah


Fotka

Nová loterie Českých drah: pojedeš - nepojedeš aneb příběh ze života obyčejného kačera


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
157 odpovědí na toto téma

#141 mpik

mpik

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 8 785 příspěvků(y)

Publikováno 27 květen 2013 - 16:15

No, on sebevražedný manažer je tam nakrátko a když už ho propustí, tak se zlatým padákem. Tak proč by nedělali krátkodobá opatření, která účetně zvětší zisk (nebo sníží ztrátu), ale dlouhodobě budou prodělečná? To je jako s tou tratí Praha Ostrava. Když údajně všichni tři dopravci na tom prodělávají, tak proč by se tam cpali? To budou jen nějaká účetní čísla.
  • 0

#142 Vláček

Vláček

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 787 příspěvků(y)

Publikováno 27 květen 2013 - 16:17

sokol282 napsal/a:
Ohledně těch kol to není jednoduché pokud není v jízním řádu napsána přeprava kol máš smůlu pak záleží na průvodčím

Jenže v tomto konkrétním případě tam byla dokonce "rozšířená přeprava spoluzavazadel, především jízdních kol".
  • 0

#143 strycek skrblik

strycek skrblik

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 96 příspěvků(y)

Publikováno 27 květen 2013 - 16:19

hanska napsal/a:
... Buďto je to nevědomost nebo takto jednají na pokyn z vyšších míst, obojí je ovšem smutné.


Bohužel si myslím, že to je pokyn z vyšších míst. Moje zkušenost při cestě z Olomouce do Opavy minulý týden.

Lístek (student): Olomouc - Opava = 97 korun. Ten je účtován automaticky
Lístek (student): Olomouc - Ostrava; Ostrava - Opava = 81 korun. Ten však dají pouze tehdy, když si člověk o to sám řekne.

No a zeptal jsem se, proč mi to teda nedal levněji automaticky - bylo mi odpovězeno, že mají pokyn, že to nesmí tak dělat. Že pokud to člověk chce levněji, musí se starat sám.

Ale jinak k tématu - cestování vlakem mám strašně rád a nikdy jsem neměl žádný problém při jízdě s kolem. Poslední dobou jsem však začal vozit kolo autobusem - kde jsem se také nikdy nesetkal s problémem a řidiči byli vždy vstřícní.
  • 0

#144 mpik

mpik

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 8 785 příspěvků(y)

Publikováno 27 květen 2013 - 16:49

Kola... před několika lety jsme jeli z Lednice. Na nádražíčku nám prodali i celodenní úschovnu kol, že to platí i na rychlíky. V Okříškách po mě chtěl průvodčí dvě stovky, že je tam povinná rezervace. Tak jsem kola popadl a vlezl s nimi do vagonu, on na mě řval, že to tam dávat nemám, že tam smí být jen dvě. Tak jsem na něj podél vagonu zavola, že tam ještě žádná nejsou. Když pak přišel kontrolovat jízdenky, už s ním byla řeč, shodli jsme se na tom, že předpis je předpis a že to ten Podivín nemusel vědět, že od půlky roku je ten rychlík s povinnou rezervací. No výsledkem byl prázdný hytlák a kola překážející na plošině.
  • 0

#145 zlicinaci

zlicinaci

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 875 příspěvků(y)

Publikováno 27 květen 2013 - 18:22

Vida, tak jsem se něco naučil, a to rozdělit jízdenku. To by mě nikdy nenapadlo. Někdy to zkusím. To je něco podobného, jako když v obchodě stojí třeba litrová láhev kořalky víc, než dvě půllitrové dohromady. Ale stejně se přikloním k autu, protože bych řekl, že cestou najdu víc kešek než při jízdě vlakem.
  • 0

Samsung Galaxy S5  (aDrake / WhereYouGo)
zpracováno programem GeoGet.
Systémy a programy se nechovají náhodně, chovají se zcela chaoticky. (Medvídek, 2006)
Pište prosím do svých logů čas, zajímá mě, s kým jsem se minul. Dík.


#146 h0--

h0--

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 2 141 příspěvků(y)

Publikováno 27 květen 2013 - 18:28

hanska napsal/a:
Všem zapřísáhlým obhájcům ČD doporučuji najít nějakou výhodnou nabídku a pak si chtít koupit jízdenku na ní přímo na nádraží - zaměstnanci ČD snad v 95 % případů budou tvrdit, že to neexistuje, nelze to použít... Buďto je to nevědomost nebo takto jednají na pokyn z vyšších míst, obojí je ovšem smutné. Bohužel např. při cestách do zahraničí lze přes e-shop zakoupit jízdné jen na pár vybraných spojů, takže se nákup takovéto zvýhodněné nabídky přinejmenším změní v několik desítek minut trvající dohadování se:(

V tom máš pravdu. Zaměstnanci mnohdy neví.

Proto se lidem snažím vyhnout jak jen to jde.

---

V každém případě (jako snad ve všem) si člověk udělá svoje pro a proti, zamyslí se nad tím a pak použije tu přepravu, která mu výjde výhodněji (a to ne nutně finančně).

Ne? B)
  • 0

Lovím zážitky a zakládám body. | https://openstreetmap.cz/

 

#147 zvedavkanocni

zvedavkanocni

    recesistka

  • Members
  • PipPipPip
  • 4 040 příspěvků(y)

Publikováno 27 květen 2013 - 18:40

Přesně tak: když budou ve dvou obchodech rohlíky za stejnou cenu, každý se rozhodne, který mu chutná a podle toho si vybere, kam pro ně bude chodit. Když budou jedny za čas sice dražší, ale chutnější, asi si pro ně ten, kdo si to bude moci dopřát, dojde i tak. A o tom to je, vybrat si, co mi víc vyhovuje z několika hledisek + na co mám.
  • 0

#148 mh.mail

mh.mail

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 781 příspěvků(y)

Publikováno 27 květen 2013 - 18:58

zvedavkanocni napsal/a:
... Když budou jedny za čas sice dražší, ale chutnější, asi si pro ně ten, kdo si to bude moci dopřát, dojde i tak ...

A nehorší je, pokud jsou ty jedny sice dražší, ale oboje chutnají hnusně gumově. Což je bohužel v poslední době u spousty produktů pravděpodobnější varianta.
Ale to bylo jen tak pro zasmání.
  • 0
„Normální je nepodvádět.“
http://gc.i-mh.net/ | gc@i-mh.net

#149 zvedavkanocni

zvedavkanocni

    recesistka

  • Members
  • PipPipPip
  • 4 040 příspěvků(y)

Publikováno 27 květen 2013 - 19:29

Spíš na depresi, ne?
  • 0

#150 h0--

h0--

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 2 141 příspěvků(y)

Publikováno 27 květen 2013 - 20:04

Abych tu jen blbě nekecal a dal tip automobilistům a všem ostatním (pokud to tu ještě neproběhlo). Středoevropské dráhy stejně jako loni mají různé letní celosíťové jízdenky...

ČD: (zdroj)
"České dráhy i letos o prázdninách nabídnou pro velký úspěch Jízdenku na léto. Ta umožní v období mezi 1.7.2013 a 31.8.2013 po dobu platnosti (14 po sobě jdoucích dní) neomezené cestování všemi vlaky ČD v 2. vozové třídě. Předprodej jízdenek začíná 5.6.2013. Základní cena je 1190 Kč, pro držitele In-karty či karty ISIC je pak cena 990 Kč."

ZSSK: (zdroj)
"Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) pripravila od 1. júla do 31. augusta 2013 pre držiteľov preukazov JUNIOR RAILPLUS EURO<26, KLASIK RAILPLUS, SENIOR RAILPLUS a pre držiteľov žiackych preukazov platných na ZSSK letnú akciovú ponuku na neobmedzené cestovanie vlakmi ZSSK počas 31 dní."

ÖBB: každoročně je v nabídce Sommerticket. Letos zatím nebyl potvrzen (AFAIK).

Loni byla ve variantě 20-26 let cena 69 eur, a to za skoro neomezené cestování ve 2. třídě vlaků ÖBB. Každoročně neplatí v době od 00:00-08:00 ve všední dny. A to nejlepší - bývá platná po celou dobu prázdnin, loni 2. 7. - 9. 9. 2012.

---

Osobně zkombinuji minimálně tu českou Jízdenku na léto a doplatkem do jedničky (protože pohodlnost auta a pocit "s nikým se nemačkám" docela chápu ;) )... Rád se na palubě potkám s jinými kačery.
  • 0

Lovím zážitky a zakládám body. | https://openstreetmap.cz/

 

#151 Solim

Solim

    Introvert

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 870 příspěvků(y)

Publikováno 27 květen 2013 - 21:24

No ctu tu diskuzi a nejak nerozumim. V sobotu jsem jel rychlikem R770 z Prahy do Lovosic a nejak jsem se tam skoro nemohl hnout jak bylo narvano, tak jsem si rekl, dobre, vecer bude volno. Ale ouha vecer jsem jel rychlikem R789 a nasel jsem jen jedno volne misto, coz mne akorat stacilo, ale dalsi lide uz zustali stat. A tak jsem hodne dlouho premyslelm proc ti lide nejezdi auty, pamatuji, ze na teto trati nikdy nebylo tak plno. Jak jsem koukal po lidech tak jsem tam nesel alespon 10 lidi, co jeli rano tim samym rychlikem. Kdyz jsem rano poslouchal ty lidi okolo sebe, tak jsem z debat pochopil, ze skoro vsichni maji auta. Tak safra proc jezdi vlakem? U mne to je jasne, ja jezdim sam a u mne je vlak levnejsi, ale jak to u ctyrech lidi? Pocitat umim, ale pozorovani ve vlaku rika neco jineho. Tak jak to je s tou vyhodnosti vlaku a auta? Posledni dobou pozoruji spis masivni narust lidi ve vlacich a to na dost dlouhe vzdalenosti (treba Praha-Luhacovice).
  • 0

iGET Blackview GBL6000Pro, Android 11, a:Drake 6.08 + OSM (paws), GeoGet 2.11.8.821, GeoKuk 5.1.0, Locus Map 4

 

S úsměvem jde vše líp


#152 zvedavkanocni

zvedavkanocni

    recesistka

  • Members
  • PipPipPip
  • 4 040 příspěvků(y)

Publikováno 27 květen 2013 - 21:33

1. Na větší vzdálenost je to i celkem pochopitelné, ne každý je schopný odřídit delší trasy. 2. Není nárůst jen optický klam díky tomu, že ubývá spojů a tak jsou ty, které ještě nebyly zrušeny, více obsazené i když celkový počet přepravených osob neroste nebo dokonce stále ještě klesá? PS: žebřík vyrobený podle tvého návodu mám stále v autě, díky za dobrou radu
  • 0

#153 Solim

Solim

    Introvert

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 870 příspěvků(y)

Publikováno 27 květen 2013 - 22:09

No nejak se nezda ze by to byl opticky klam. To co jsem psal, to je trat Praha - Děčín a tam jezdi kazdou hodinu rychlik nebo EC (stridaji se) takze do Ústi kazdou hodinu neco jede a po trati do ostanich mest kazdou druhou hodinu rychlik. Jen tam ted jezdi Esus, ale kapacitu ma stejnou jako klasicky rychlik, jen tech kol pobere min. Loni a drive byl takt stejny. Tak nevim, uz jsem si toho navalu na teto trati vsiml driv, ale tuto sobotu to bylo nejak hodne viditelne. Na tech ostatnich tratich to je podobne, jen se tu nevyskytuji rodiny s detmi (ty doopravdy ubyly) ale jen dospeli, teenageri a duchodci.
  • 0

iGET Blackview GBL6000Pro, Android 11, a:Drake 6.08 + OSM (paws), GeoGet 2.11.8.821, GeoKuk 5.1.0, Locus Map 4

 

S úsměvem jde vše líp


#154 shaman3

shaman3

    Advanced Member

  • Banned
  • PipPipPip
  • 2 179 příspěvků(y)

Publikováno 27 květen 2013 - 22:18

strycek skrblik napsal/a:
No a zeptal jsem se, proč mi to teda nedal levněji automaticky - bylo mi odpovězeno, že mají pokyn, že to nesmí tak dělat. Že pokud to člověk chce levněji, musí se starat sám.

To je ale naprosto správný názor.


Solim napsal/a:
No ctu tu diskuzi a nejak nerozumim.
V sobotu jsem jel rychlikem R770 z Prahy do Lovosic a nejak jsem se tam skoro nemohl hnout jak bylo narvano, tak jsem si rekl, dobre, vecer bude volno. Ale ouha vecer jsem jel rychlikem R789 a nasel jsem jen jedno volne misto, coz mne akorat stacilo, ale dalsi lide uz zustali stat. A tak jsem hodne dlouho premyslelm proc ti lide nejezdi auty, pamatuji, ze na teto trati nikdy nebylo tak plno. Jak jsem koukal po lidech tak jsem tam nesel alespon 10 lidi, co jeli rano tim samym rychlikem. Kdyz jsem rano poslouchal ty lidi okolo sebe, tak jsem z debat pochopil, ze skoro vsichni maji auta. Tak safra proc jezdi vlakem? U mne to je jasne, ja jezdim sam a u mne je vlak levnejsi, ale jak to u ctyrech lidi? Pocitat umim, ale pozorovani ve vlaku rika neco jineho.
Tak jak to je s tou vyhodnosti vlaku a auta? Posledni dobou pozoruji spis masivni narust lidi ve vlacich a to na dost dlouhe vzdalenosti (treba Praha-Luhacovice).

Vlak má proti autu i několik komfortních výhod:
1) policajti tě tam nemůžou vybodovat za rychlost
2) můžeš chlastat před jízdou
3) můžeš chlastat během jízdy
  • 0

#155 zlicinaci

zlicinaci

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 875 příspěvků(y)

Publikováno 28 květen 2013 - 5:10

4) můžou tě vyloučit z přepravy
  • 0

Samsung Galaxy S5  (aDrake / WhereYouGo)
zpracováno programem GeoGet.
Systémy a programy se nechovají náhodně, chovají se zcela chaoticky. (Medvídek, 2006)
Pište prosím do svých logů čas, zajímá mě, s kým jsem se minul. Dík.


#156 hanska

hanska

    honzak83

  • Members
  • PipPipPip
  • 625 příspěvků(y)

Publikováno 28 květen 2013 - 8:35

honny napsal/a:
Abych tu jen blbě nekecal a dal tip automobilistům a všem ostatním (pokud to tu ještě neproběhlo). Středoevropské dráhy stejně jako loni mají různé letní celosíťové jízdenky...

ČD: (zdroj)
"České dráhy i letos o prázdninách nabídnou pro velký úspěch Jízdenku na léto. Ta umožní v období mezi 1.7.2013 a 31.8.2013 po dobu platnosti (14 po sobě jdoucích dní) neomezené cestování všemi vlaky ČD v 2. vozové třídě. Předprodej jízdenek začíná 5.6.2013. Základní cena je 1190 Kč, pro držitele In-karty či karty ISIC je pak cena 990 Kč."

ZSSK: (zdroj)
"Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) pripravila od 1. júla do 31. augusta 2013 pre držiteľov preukazov JUNIOR RAILPLUS EURO<26, KLASIK RAILPLUS, SENIOR RAILPLUS a pre držiteľov žiackych preukazov platných na ZSSK letnú akciovú ponuku na neobmedzené cestovanie vlakmi ZSSK počas 31 dní."

ÖBB: každoročně je v nabídce Sommerticket. Letos zatím nebyl potvrzen (AFAIK).

Loni byla ve variantě 20-26 let cena 69 eur, a to za skoro neomezené cestování ve 2. třídě vlaků ÖBB. Každoročně neplatí v době od 00:00-08:00 ve všední dny. A to nejlepší - bývá platná po celou dobu prázdnin, loni 2. 7. - 9. 9. 2012.

Ta slovenská nabídka je sice na první pohled lákavá, ale má jedno velké ale - Klasik Rail plus stojí dalších 35 euro, bohužel mají jen roční varinatu, pokud by byla varianta na léto dejme tomu za 10 euro, jistě by to bylo lákavější. Takto je to navíc cca 800 Kč, což už je dosti. Ideální by to bylo tak, jak to mají ČD - nižší cena pro majitele oněch karet, vyššé (dejme tomu o 5 euro) pro lidi bez oné karty.
  • 0

#157 Dan-Sam

Dan-Sam

    Cestovatel a turista

  • Members
  • PipPipPip
  • 806 příspěvků(y)

Publikováno 28 květen 2013 - 9:02

shaman3 napsal:
2) můžeš chlastat před jízdou
3) můžeš chlastat během jízdy

A přesně to je důvod proč to v mnohých vozech vypadá jako kdyby jím nedávno jela skupina neandrtálců a proč jsou například noční vlaky považovány za nebezpečné.
Diskuse je už zcela mimo původní rámec, dovolím si ji tímto opustit.
  • 0

#158 Sedmitecka

Sedmitecka

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 934 příspěvků(y)

Publikováno 28 květen 2013 - 9:33

Solim napsal/a:


No Ti nevím... tohle je totiž přímo má domovská trať, abych tak řekla, a protože ÚL-Pha a zpět jezdím dost často jak v teď, tak jsem jezdila i v minulosti, tak bych řekla, že lidí spíš ubylo. Jezdí pořád dost, ale dříve se mi stávalo jen výjimečně, že jsem si sedla. Prakticky jsem automaticky počítala s tím, že do Pha se stojí. To se mi teď už několik let nestalo.

Jinak na služby českých drah, které mohu porovnávat opravdu dlouhodobě, dalo by se říci, že dráhy využívám celý život, tak se mi žádné extra zlepšení nejeví. Běžný rychlík je složený z vozů, které už měly být před 20ti lety vyřazeny, průvodčí jsou kus od kusu, člověk od člověka, zdvořilí nebo nevrlí, ceny celkem příšerné, když člověk neví dopředu 2 měsíce, že pojede zrovna ten a ten den, aby si pořídil výhodnou jízdenku.. atd. Zadařilo se mi cestovat vlaky i různě po Evropě a třeba takové ty úplně nejobyčejnější vlaky (u nás osobáky) v Itálii.. na to nemají ani naše écéčka.

A ještě k tématu - kdyby mě chtěla průvodčí vyloučit z dopravy, tak bych tedy ale vyžadovala na místě jasné zdůvodnění.
Také mám jednu zkušenost, kdy na nás průvodčí už ve vlaku nevrle halekala, že jsme neměli vůbec nastupovat, že vlak je plný (byl zamístenkovaný nějakým školním zájezdem dánských studentů) a že nám vlastně vůbec neměli dovolit nastoupit. Ale to si samo měla vyřídit s kolegy na zastávkách cestou, kde to měli hlásit...
  • 0




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 uživatelů, 0 návštěvníků 0 anonymních uživatelů

Reklama