Přejít na obsah


Fotka

Nová loterie Českých drah: pojedeš - nepojedeš aneb příběh ze života obyčejného kačera


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
157 odpovědí na toto téma

#121 d-n

d-n

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 293 příspěvků(y)

Publikováno 27 květen 2013 - 11:59

mh.mail napsal/a:


Jen pár bodů:
-Pokud budu jezdit jenom Praha-Ostrava a zpět, tak se dostanu na průměrnou cenu 59 haléřů/km i bez karty.
-Praha-Česká Třebová se dá zajet i za 155 Kč bez karty se Včasnou jízdenkou a rozdělením v Pardubicích (bez dělení 160), čili 94, resp. 97 haléřů/km. IDOS tohle bohužel nenabídne.
-Když auto "prostě je", tak in-karta taky "prostě je", nebo ne?

Zbytek samozřejmě souhlas, je to o tom, co komu víc vyhovuje a co víc preferuje a jaký je stav veřejné dopravy v místě jeho bydliště. K výhodám vlaku bych přidal ještě to, že se člověk nemusí vracet na výchozí místo a není vázán na okruhy od auta k autu.
  • 0

#122 mh.mail

mh.mail

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 717 příspěvků(y)

Publikováno 27 květen 2013 - 12:25

d-n napsal/a:
Jen pár bodů:
-Pokud budu jezdit jenom Praha-Ostrava a zpět, tak se dostanu na průměrnou cenu 59 haléřů/km i bez karty.

Ale to je nejspíš nějaká speciální nabídka jenom pro cesty z Prahy do Ostravy a obráceně. To se samozřejmě nepočítá. (Já za celý život potřeboval jet z Prahy do Ostravy vlakem jenom jednou a to zrovna ten den železničáři stávkovali, takže jsem stejně musel autem.)

d-n napsal/a:
-Praha-Česká Třebová se dá zajet i za 155 Kč bez karty se Včasnou jízdenkou a rozdělením v Pardubicích (bez dělení 160), čili 94, resp. 97 haléřů/km. IDOS tohle bohužel nenabídne.

Nevím, co je "včasná jízdenka" a co "rozdělení v Pardubicích", ale věřím ti, že existuje nějaká taková možnost. Na druhou stranu to ukazuje, že ceník jízdného ČD je příliš komplikovaný, podle mého zbytečně a možná že i schválně.
Nicméně i tak to neodporuje mému závěru: 1 osoba lepší vlakem, 2 osoby plus mínus na stejno, 3 a více lepší autem.

d-n napsal/a:
-Když auto "prostě je", tak in-karta taky "prostě je", nebo ne?

Ano, to máš pravdu. Taky to do kalkulací nezahrnuju. Je ovšem poctivé říct, že auto jsem taky nejdřív musel koupit a ne za zrovna malou částku. Budeme tedy vycházet z toho, že "karta je" a "auto je".

d-n napsal/a:
K výhodám vlaku bych přidal ještě to, že se člověk nemusí vracet na výchozí místo a není vázán na okruhy od auta k autu.

Ano, to je dobrá výhoda, to mě nenapadlo. Nejvíc to asi využijí kačeři při svých výletech za krabičkami, ale rozhodně nejen oni. Ale tak či tak, je to už speciální případ - ne každý jede vlakem za turistikou.
  • 0
„Normální je nepodvádět.“
http://gc.i-mh.net/ | gc@i-mh.net

#123 h0--

h0--

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 2 126 příspěvků(y)

Publikováno 27 květen 2013 - 12:48

Nutnost nevracet se na výchozí místo je moje druhá nejoblíbenější věc na VHD. Ta první je to, že můžu lejt.
  • 0

Lovím zážitky a zakládám body.

 

#124 Dain & Olik

Dain & Olik

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 3 704 příspěvků(y)

Publikováno 27 květen 2013 - 12:56

davidb11 napsal/a:

Dain & Olik napsal/a:pro me je ekonomicky nesmysl zase jet se 4clenou rodinou vlakem.

Proč?
Já si na výlet (což je většinou víkend) koupím lístek SONE+ .......


protože :): sone středočeský+mhd pha = 400. spotřeba oktavia 1.9TDi 4,5-5,5l na 100. na to se při výletu mimo prahu bez problému dostanu. coz je 1,6-2 kč na kilometr. když odečtu dph = 1,32-1,65 kč na kilák, což ve výsledku za cenu 400kč udělá nájezd 240-300 km. z prahy po silnici na kraj středočeského kraje to není dál než 80-90 km.
další klady: nepřestupy, výbavu t5 - fakt nechci ty kila cely den tahat na zadech :), dostanu se kam chci, vlak kam chci většinou nejede :), rychlejší cesta, nepříplatek za kolo - pokud je naskládám dovnitř, abych tu nemusel počítat drobné za odpor vzduchu a spotřebu ;).
tož tak. jak říkám, každý musí prostě spočítat, jak to jemu osobně vychází. taky nejsem žádný vlakobijec - jako malý jsme jezdili vlakem prakticky každý víkend vyjma zimy, auto jsem měl až někdy v 25 a i tak jsme s olou jezdívali na výlety vlakem, protože to pro mě byl pocit, že tak to má s atmosférou být. no ale rozrůstání rodiny pohled mění, zejména ten finanční :D. no a taky je člověk pohodlnější, že jo, takhle je větší klid :D.
  • 0

#125 Dan-Sam

Dan-Sam

    Cestovatel a turista

  • Members
  • PipPipPip
  • 783 příspěvků(y)

Publikováno 27 květen 2013 - 13:15

Přiznávám se, jsem na vlaky zatížený, nicméně dovolte mi pár subjektivních postřehů, které zde ještě nepadly:

- Vždy záleží, jak je konkrétní železniční / autobusová stanice umístěna a kam cestující míří. Pokud na výlet do Prahy, je ideální vlak (navzdory Sherwoodu). Pokud do kanceláře na Černém mostě, autobus z Liberce a Hradce jasně vítězí. Pokud do Jihlavy do centra, opět bod pro bus nebo IAD (individuální automobilovou dopravu). Jinými slovy - někde je nádraží blíž, někde dál, někam se hromadnou dopravou dostává jen velmi složitě.
- Auto s vlakem lze poměrně snadno kombinovat a vyvarovat se plánování okruhů. Jednoduše někam dojdu a k autu se vrátím vlakem / autobusem apod.
- Hromadná doprava bude v okolí měst vždy intenzivnější než v řídce obydlených oblastech - případné výlety s tím musí pracovat.
- Myslím, že s využitím aut 2, 3, 4 nebo dokonce pěti cestujícími nikdo nemá problém. Smutnější je, když je takový prostředek využíván jedním cestujícím (a v tomto mám příležitostně také máslo na hlavě).
- Poslední důvod je čistě estetický. Kdykoliv procházím naší ulicí (širší centrum Prahy, okresní město) mrzí mě, jak je ten krásný bulvár z obou stran doslova obležen automobily a místo, které dříve bývalo vzdušným prostorem mezi činžovními domy je stísněnou jednosměrkou. I to je důvod, proč jsem si vlastní vůz nepořídil (finančně by to nebyl problém, avšak využití spíše sporadické) a raději využívám hromadné dopravy (neboť ta je u nás na vysoké úrovni, nemysleme si). Prostě se nechci přidat k velké skupině motoristů, kteří svůj vůz dostatečně nevyužijí a mají ho jen kvůli společenskému statusu.
- Prosím velký palec nahoru těm, kteří využívají hromadnou dopravu i když by nemuseli. I třeba jen občas - každá kapka dobrá. Děkuji vám za váš nesobecký přístup.

PS: Na závěr můj oblíbený citát: "Železnice udělala pro sblížení lidí víc než všichni filosofové světa dohromady." :)
  • 0

#126 zvedavkanocni

zvedavkanocni

    recesistka

  • Members
  • PipPipPip
  • 3 401 příspěvků(y)

Publikováno 27 květen 2013 - 14:13

Je fajn, že jsi se zmínil o bezpečnosti, to je někdy další problém. Nejen v Praze se kolem vlakových nadraží často motají podivné existence a pokud cestuji sama, není pohyb v takových místech dvakrát příjemný - nejsem sice žádný strašpytel, ale jsem poměrně drobná, takže se řadě míst s vyšší kriminalitou radši obloukem vyhnu. Pánové to tak možná nevnímají, ale pro mě je tenhle moment důležitější než to, jestli si můžu dát skleničku. Zrovna tak otázka čistoty - jsou propastné rozdíly jak mezi jednotlivými vlaky, tak mezi nádražími. Taková ta "čistá přírodní špína" z lesa nebo zahrady mi nevadí, ale když kolikrát vidím, kdo kde přede mnou sahá na kliku....o použitých injekčních stříkačkách se radši zmiňovat ani nebudu.
  • 0

#127 jakouback

jakouback

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 251 příspěvků(y)

Publikováno 27 květen 2013 - 14:23

když se vám to nelíbí choďtě pešky, VŽDY A VŠUDE .. Mácha to taky tak dělal a kam všude došel B) :P "V pondělí 4. srpna 1834 vyrazil Mácha na cestu do severní Itálie..." a vy snad radši auto či vlak....
  • 0

#128 Vláček

Vláček

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 633 příspěvků(y)

Publikováno 27 květen 2013 - 14:29

mh.mail napsal/a:

Vláček napsal/a:
Cena cca 0,70 Kč/km. Takže naprostá spokojenost. Dráha se opravdu za posledních 20 let docela zlepšila.

Nejsem žádný „dráhobijec“ a vlakem se občas rád někam svezu. Souhlasím s tím, že za posledních 20 let se dráha opravdu zlepšila, ale nemůžu nechat bez povšimnutí demagogii ohledně ceny za kilometr.

Není to demagogie, je to skutečnost - moje skutečnost. Jsou v tom cesty Praha-Ostrava (356 km za 200 Kč nebo i méně), letní jízdenky (i přes 1600 km za 990 Kč), jízdy na SONE+, atd. A když jedu do Prahy, tak si holt těch 1,24 Kč/km (s In25) taky zaplatím. Ale je pravda, že docela sleduji možnosti, jak jezdit levně, bez toho by cena tak nízká rozhodně nebyla. A nehodlám tvrdit, že se na tu cenu může dostat každý.
  • 0

#129 Blexa

Blexa

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 959 příspěvků(y)

Publikováno 27 květen 2013 - 14:37

Ja se do prace vozim se autem, protoze casove to vychazi na 15 minut a s hromadnou dopravou 45 minut (z toho polovina je cesta na zastavku autobusu smer Kladno). Kdyz firma byla v Praze, tak to vychazelo jeste hure - 15 minut proti 60 a 2x prestupovat. Pesky to bylo jen o malo pomalejsi nez MHD.

Ohledne nakladu je urcite nezanedbatelna skupina osob, kteri maji sluzebni vozidlo k soukromemu uziti a tam se naklady na provoz opravdu redukuji na platbu benzinu. Takze nezbyva nez souhlasit, ze zalezi na podminkach a co si clovek do nakladu zapocita.

Pokud nejedu autem, tak autobusem, vlakem jsem jel naposled cca pred 8 rokama v Tatrach, ale s CD to bude mozna 20 let. Takze mne aspon soucasne diskuze motivovala zkusit dohledat, zda bych byl schopen nejak smysluplne CD vyuzit. Sice to nevidim moc ruzove, ale nasel mapu zpozdeni http://www.cd.cz/mapa/#, takze zase tak ruzove to neni.
  • 0

#130 mpik

mpik

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 7 748 příspěvků(y)

Publikováno 27 květen 2013 - 14:41

No jo, dráhy už zase ohlašují omezení spojů, dokonce i rychlíků. Asi si někdo neuvědomuje, že ty fixní náklady se budou muset vyrovnat zdražením jízdného, to vyžene další lidi na silnice, bude se muset zase šetřit...Kalouskova škrtací ekonomika. Ale když může zkrachovat i státní loterie se zaručeným výnosem, už se nedivím ničemu. Docela fandím JHMD, že se pustili do provozování kdysi strašně ztrátové úzkokolejky a přežívají, za podmínek jako ČD a s jízdným srovnatelným. A Netoličku dráhy nechtěly obcím dát. Možná proto, že by se ukázalo, že se taky dokáže uživit.
  • 0

#131 mh.mail

mh.mail

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 717 příspěvků(y)

Publikováno 27 květen 2013 - 14:41

Vláček napsal/a:
Není to demagogie, je to skutečnost - moje skutečnost. ... A nehodlám tvrdit, že se na tu cenu může dostat každý.

Ale uvedl jsi tu cenu jako fakt, ne jako cenu, na kterou se dostaneš ty sám díky různým slevám. A vydávání jednoho konkrétního speciálního případu za obecně platnou skutečnost už s demagogií hraničí. Ale věřím, že to nebylo úmyslné, a protože demagogie je, dle mého názoru, činnost úmyslná, tak beru zpět a o demagogii se nejednalo.
  • 0
„Normální je nepodvádět.“
http://gc.i-mh.net/ | gc@i-mh.net

#132 jakouback

jakouback

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 251 příspěvků(y)

Publikováno 27 květen 2013 - 14:44

Blexa napsal/a:


Ohledne nakladu je urcite nezanedbatelna skupina osob, kteri maji sluzebni vozidlo k soukromemu uziti a tam se naklady na provoz opravdu redukuji na platbu benzinu. Takze nezbyva nez souhlasit, ze zalezi na podminkach a co si clovek do nakladu zapocita.


a na to jsi přišel kde?
neznám nikoho kdo by měl služební vůz k soukromým učelům a následně si hradil POUZE palivo vozu..

to vlacek:
dle mého to demagogie je, neb js uvedl příklad na jediné trase Praha - Ostrava
uveď mi jinou trasu kde ujedu 356Km za 200,- či méně na "klasickou" jízdenku
btw. počítáš do in25 jízdenky i cenu za pořízení in karty? pokud ne tak s kartou in50 to výde ještě levněji a taky si ji může koupit každý :D
  • 0

#133 zvedavkanocni

zvedavkanocni

    recesistka

  • Members
  • PipPipPip
  • 3 401 příspěvků(y)

Publikováno 27 květen 2013 - 14:52

Jak už napsal Čitečka, nepřehledným systémem slev právě ČD hodně lidí naštvaly. Pro občasného cestujícího, který nechce půl dne bádat....nebo pro babičku z Hornídolní to nikdy nebude o cenách, kterých někteří z vás dosahují jen dlouhodobým studiem možných variant. Dřív to bylo jasné, cenová pásma podle km + rychlíkové příplatky + zavazadla nad určité rozměry..... Dneska je to záměrně džungle a při zavádění tohohle systému se pěkně schovalo neskutečné skokové zdražení - mj.zdůvodňované možností slev.
  • 0

#134 Blexa

Blexa

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 959 příspěvků(y)

Publikováno 27 květen 2013 - 14:53

a na to jsi přišel kde?
neznám nikoho kdo by měl služební vůz k soukromým učelům a následně si hradil POUZE palivo vozu..

Ano, mas vlastne pravdu, jeste si z toho bere stat dan, coz je zdaneni 1% nakupni ceny vozidla.
  • 0

#135 lednacek72

lednacek72

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 56 příspěvků(y)

Publikováno 27 květen 2013 - 15:01

Hodně rád čtu tohle vlákno a Vaše postřehy, taky jsem zde napsal svůj názor, ale nikde nevidím že by někdo napsal jak hospodaří soukromníci na drahách. Víte že každý kdo provozuje želenizční dopravu má dotace s EU a od státu? ČD má dotace jen od krajů, proč se všichni podnikatele cpou na tratě v koridoru a neprovozují tratě na nějakých vesnických spojích? Proč někteří dopravci neplatí SŽDC za provoz na kolejích a ČD platí? Ona chyba bude hlavně někde výš. Souhlasím slevy jsou, ale vyznat se vnich je úkol hodný mága. Kdo chce, nebo nemá auto pojede vlakem a kdo má auto vždy si najde jeden důvod proč jet autem. Jinou logiku v tom nevidím....
  • 0

#136 davidb11

davidb11

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 738 příspěvků(y)

Publikováno 27 květen 2013 - 15:01

Dain & Olik napsal/a:
protože :)

Jasně, já tě plně chápu. Taky to většinou propočítám a podle toho si vyberu. My tady na Ostravsku a zvlášť směrem na Beskydy to máme levnější a i časově hodně dobré.
Ale je i dost míst mimo, kde je auto nezastupitelné a vyjde vždy nejlíp.
Mějte se
  • 0

#137 d-n

d-n

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 293 příspěvků(y)

Publikováno 27 květen 2013 - 15:18

lednacek72 napsal/a:
Hodně rád čtu tohle vlákno a Vaše postřehy, taky jsem zde napsal svůj názor, ale nikde nevidím že by někdo napsal jak hospodaří soukromníci na drahách. Víte že každý kdo provozuje želenizční dopravu má dotace s EU a od státu? ČD má dotace jen od krajů, proč se všichni podnikatele cpou na tratě v koridoru a neprovozují tratě na nějakých vesnických spojích? Proč někteří dopravci neplatí SŽDC za provoz na kolejích a ČD platí? Ona chyba bude hlavně někde výš. Souhlasím slevy jsou, ale vyznat se vnich je úkol hodný mága. Kdo chce, nebo nemá auto pojede vlakem a kdo má auto vždy si najde jeden důvod proč jet autem. Jinou logiku v tom nevidím....


Ač soukromníkům nijak nefandím a jejich celkový přínos vidím spíše záporný (proč, to by bylo na delší debatu spíš někde u piva), tak v tomhle se velmi mýlíš. Soukromníci mají naopak velký zájem provozovat dotované tratě v regionech, protože z toho mají jistý zisk, narozdíl od trati Praha-Ostrava, kde v současné době všichni tři dopravci prodělávají kalhoty. A poplatky SŽDC platí samozřejmě jako každý jiný. Co neplatí jsou třeba poplatky za využití nádraží, proto už se stalo, že byli cestující s jízdenkou Regiojetu vyhozeni z čekárny, která patří ČD. No a systém slev je skutečně celkem nepřehledný, nejlepší je zajít na www.cd.cz/eshop, tam jde zjistit aktuální nejvýhodnější cena (i když své mouchy to taky má). Pokročilejší techniky jako třeba výše zmíněné rozdělení cesty na 2 nebo více jízdenek se pak člověk naučí časem.
  • 0

#138 sokol282

sokol282

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 38 příspěvků(y)

Publikováno 27 květen 2013 - 15:23

ladabohac napsal/a:

Myškin napsal/a:
Vystupte si z vlaku! Nemůžu uvěřit vlastním uším! Následuje konverzace jejíž průběh si už přesně nepamatuji.
Myškin

V tu chvíli jsi měl cvaknout diktafon a mp3 přiložit :). Fakt se mě to nezdá, žes něco pil? :D Já jel v neděli vlakem R851 a na to že nás bylo 13 kol, tak naprosto v pohodě. S kolem vlakem jezdím poslední dobou pravidelně i po různých tratích a nemůžu si stěžovat. Jen si to chce předem zjistit, co pojede za vlak a kam můžu strčit kolo. Jízdenku na kolo si můžeš koupit bez přirážky přímo ve vlaku. Někdy to tak i mám grátis :).

Kniga napsal/a:
Byt tebou tak si okamzite stezuji a zadat o oficialni stanovisko, zda mas narok na uhradu listku (kdybys dalsim vlakem jet uz z jakehokoliv duvodu nemohl) atd...

V tomhle případně na žádnou náhradu nemá nárok, protože se nakonec přecijen dostal tam kam chtěl.

Vláček napsal/a:
Rozhodně pošli stížnost, např. přes http://domino.cd.cz/...Dialog?OpenForm

A odpoví ti robot. Nevěř na zázraky :).

hanska napsal/a:
To asi nevíš, co ve skutečnosti znamená zkratka ČD - času dosti či čekej dále... Mi se zase párkrát stalo, že přijdu na nádraž a tam jen informace, že vlak z provozních důvodů odřeknut, jindy zase jel vlak jen část své trasy. Naprostou bombu jsem ovšem zažil loni při výletu na Králičák - dle jízdního řádu přímý vlak Pardubice - Mladkov - Polsko, ve skutečnosti museli ti, co chtěli jet do Polska, dvakrát přestupovat - vysvětlení žádné, jen si prostě vystupte...

Veškeré mimořádnosti jsou na cd.cz/mimo a ještě je ve vlaku hlásí průvodčí. Mimořádné přestupy kvůli oběhu souprav jsou třeba na razeni.cz a taky je průvodčí hlásí. konkrétně Glacensisem jsem loni 2x jel z Pardubek a nikdy jsem nepřestupoval. Asi se na hajzly vždycky usměje štěstí :).

shaman3 napsal/a:
Vlakem jezdím jen v nejvyšší nouzi. :@

Já si radši za ušetřené prachy skočim na pivo B).

Ohledně těch kol to není jednoduché pokud není v jízním řádu napsána přeprava kol máš smůlu pak záleží na průvodčím
  • 0

#139 Citecka

Citecka

    kecal neuvěřitelný

  • Members
  • PipPipPip
  • 3 250 příspěvků(y)

Publikováno 27 květen 2013 - 15:47

Qejci:

Zaměstnávají České dráhy sebevražedné manažery?
  • 0

...a neberte se tak vážně! :)
CITECKA Team: Pet a Čita a psice Miki von Mikolas


#140 hanska

hanska

    honzak83

  • Members
  • PipPipPip
  • 625 příspěvků(y)

Publikováno 27 květen 2013 - 16:10

Všem zapřísáhlým obhájcům ČD doporučuji najít nějakou výhodnou nabídku a pak si chtít koupit jízdenku na ní přímo na nádraží - zaměstnanci ČD snad v 95 % případů budou tvrdit, že to neexistuje, nelze to použít... Buďto je to nevědomost nebo takto jednají na pokyn z vyšších míst, obojí je ovšem smutné. Bohužel např. při cestách do zahraničí lze přes e-shop zakoupit jízdné jen na pár vybraných spojů, takže se nákup takovéto zvýhodněné nabídky přinejmenším změní v několik desítek minut trvající dohadování se:(
  • 0




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 uživatelů, 0 návštěvníků 0 anonymních uživatelů

Reklama