Přejít na obsah


Fotka

Měnič (trafo) 12V/230V


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
40 odpovědí na toto téma

#1 Tom Fuk

Tom Fuk

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 144 příspěvků(y)

Publikováno 23 květen 2013 - 22:50

Máte nějaké zkušenosti s měničem napětí 12V/230V 150W?
Např.: http://menice-napeti...-150w-usb-mini/
Stačí pro NB a dobíječku baterií? Vím, že lepší by byl měnič silnější - třeba 500W, ale potřebuju co nejmenší a nejlehčí, který bude z autozásuvky bez problémů napájet noťas + dobíjet baterie.
  • 0

#2 mpik

mpik

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 8 789 příspěvků(y)

Publikováno 23 květen 2013 - 23:28

No, kdysi jsme takový zkoušeli, bylo tam psáno, že výstup je modifikovaná sinusovka, ale na osciloskopu byly nádherné obdélníky. Moderním spínaným zdrojům je to už naštěstí jedno. ALE: z 12V na 230 a z toho pak vyrábět znovu 12V (nebo kolik) pro noťas a nabíječku? Nedalo by se sehnat něco, jak by se to mohlo napájet přímo z těch 12V?
  • 0

#3 seedcorp

seedcorp

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 661 příspěvků(y)

Publikováno 24 květen 2013 - 0:32

Na notas se prodava menic primo z 12dc auto na +-16nebo kolik to ma ten muj asus... stalo to okolo 400 a funguje bezvadne, je i maly a lehky. Na nabijeni baterek to samy, dostanes k ni kabel do zapalovace 12dc na +-5 nebo tak nejak. Menit to na 220 a pak zpatky je bilancni blbost.
  • 0

#4 VasaM

VasaM

    VasaM

  • Members
  • PipPipPip
  • 855 příspěvků(y)

Publikováno 24 květen 2013 - 5:53

Jaku už napsali ostatní, pro noťas a mobil se prodávají přímo autonabíječky. Jinak já mám zkušenosti s 300W modelem, který jsem vyhrál v soutěži. Jednu chvíli na něj běžel noťas, repráky k noťasu a mobil. Co se týče baterek, tak záleží na nabíječce. Máme doma dvě - jedna běží přímo na 12V a byl k ní i adaptér do auta, druhá je bohužel jen na 220. Pak už záleží jestli se vyplatí koupit měnič, nebo novou nabíječku...
  • 0
Mapy pro přístroje Garmin: http://www.garmin.vasam.cz (GitHub)

#5 majkeld

majkeld

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 388 příspěvků(y)

Publikováno 24 květen 2013 - 5:59

Vloni jsem jeden menic poridil na dovolenou k notasu. A nastala prekerni situace-zapomneli jsme mys. Notebook sice mel touchpad,ale cosi ho rusilo takovym zpusobem,ze pohyb kurzoru byl nevyzpytatelny. Bohuzel baterka ntb byla K.O.,tak neslo ani nabit a pak pouzivat bez zdroje. Zajimave bylo ze po navratu muj podstatne starsi ntb problemy nemel. A taky ten zdroj ukazoval pomerne rapidni pokles na autobaterce hned po vypnuti motoru. A to ta baterka byla temer nova. Jo,auto to byla Corolla 2008. Nejsem elektrikar,tak mi treba nekdo da rozhreseni.
  • 0

#6 mpik

mpik

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 8 789 příspěvků(y)

Publikováno 24 květen 2013 - 6:40

Noťas by autobaterku vybít neměl. Pokud ten zdroj neměl odběr 300W už naprázdno (ale to by topil jako vařič). Zůstala ta autobaterka vybitá i po vypnutí toho noťasu? Mám totiž pocit, že ten měnič byl mizerný a když rušil noťas, rušil i samotné auto a to začalo ukazovat nesmysly. Kdysi jsme ve fabrice dělali měniče 24-12V na 10 nebo 20 A (hlavně na ledničky do kamionů, které mají 24V, ale ledničky se dělají jen 12V do osobáků). Odrušit ho, aby prošel předepsanými zkouškami, byla neskutečná práce. Ale pak to fungovalo už dobře. Jenomže jsme byli moc důkladní a začal se tu za poloviční cenu prodávat jiný, za tu cenu bychom (jako větší fabrika!) nesehnali ani součástky. Tak ani nevím, jak to nakonec skončilo, už tam nedělám.
  • 0

#7 majkeld

majkeld

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 388 příspěvků(y)

Publikováno 24 květen 2013 - 8:12

Tak to se priznam,nevim jestli to tak bylo i bez pripojeneho ntb. Vyzkousim. Resp. vychazel jsem z diod na menici,ktere maji ukazovat stav autobaterie. Po vypnuti motoru sly po par vterinach temer do cervenyho. Jinak to byl Belkin 300W. Tvaril se celkem seriozne a low cost to zrovna nebyl.
  • 0

#8 mpik

mpik

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 8 789 příspěvků(y)

Publikováno 24 květen 2013 - 10:29

To může být jen špatně nastavený ten indikátor. Mě Oregon na NiMH taky běží ještě 2 hodiny po tom, co pípne, že jsou slabé baterie. Olověná baterka má napětí dost nestabilní, při nabíjení (běžící motor) bude mít podstatně víc. Ale ten nefungující notepad by napovídal, že to rušit bude. Když vím, jaká duchařina byla zdroje odrušit, myslím, že teď se na to dost kašle, i když vyhláška to dost tvrdě vyžaduje. Ono je rušení vzduchem, po drátech, u síťových zdrojů ještě rušení harmonickými 50Hz, což vygeneruje i obyčejný usměrňovač a odrušuje se to hodně blbě. Připoj si někam do zásuvky v autě voltmetr a změř, kolik tam máš, když jdou ty ledky do červena.
  • 0

#9 petegeo

petegeo

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 005 příspěvků(y)

Publikováno 24 květen 2013 - 14:56

VasaM napsal/a:
Jaku už napsali ostatní, pro noťas a mobil se prodávají přímo autonabíječky.

No na jednu stranu je to opravdu "zbytecny" prevod tam a zpet... Na druhou, menic na 230V ma vic pouziti pro vic pristroju. Pouzivali jsme to skoro mesic v aute i s prodluzovackou (aby bylo vic zasuvek). Pravda, nekdy pri obsazenosti vsech to chtelo mit nastartovany motor ;) (coz nam pri jizde a dlouhych presunech nevadilo)
  • 0

#10 Parkis

Parkis

    Parkis

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 912 příspěvků(y)

Publikováno 24 květen 2013 - 15:50

Máme taky nějaký Belkin, 300W má prý špičkový výkon, trvalý 140W. Při připojení staršího noťase je to taková proudová prda, že to neutáhne a taky křičí že je vybitá baterka. Novějšího netbooka utáhne v pohodě. Asi je ta kontrola napětí baterie až zbytečně paranoidní.
  • 0

#11 Tom Fuk

Tom Fuk

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 144 příspěvků(y)

Publikováno 24 květen 2013 - 21:56

Parkis napsal/a:
Při připojení staršího noťase je to taková proudová prda, že to neutáhne a taky křičí že je vybitá baterka

300W má ve špičce a neutáhne noťas??? Ani když je zapnutý motor? To je pak k ničemu :@
  • 0

#12 dr.vota

dr.vota

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 5 452 příspěvků(y)

Publikováno 24 květen 2013 - 21:59

Tom Fuk napsal/a:

Parkis napsal/a:
Při připojení staršího noťase je to taková proudová prda, že to neutáhne a taky křičí že je vybitá baterka

300W má ve špičce a neutáhne noťas??? Ani když je zapnutý motor? To je pak k ničemu :@

ráno se ti podívám, co vozím v autě, problémy s tím nebyly :)
  • 0

#13 zvedavkanocni

zvedavkanocni

    recesistka

  • Members
  • PipPipPip
  • 4 040 příspěvků(y)

Publikováno 24 květen 2013 - 22:11

Nemělo by se vzít v úvahu, jak silná je baterie v autě?:o
  • 0

#14 Parkis

Parkis

    Parkis

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 912 příspěvků(y)

Publikováno 25 květen 2013 - 9:29

zvedavkanocni napsal/a:
Nemělo by se vzít v úvahu, jak silná je baterie v autě?:o

Baterka, pokud neni vylozene na odpis to utahne v pohode snad kazda, ale je treba vzit v uvahu i jak jsou udelany v aute rozvody k te zasuvce. Mame jednu zasuvku dobastlenou vzadu, privod je tencim dratem a pri proudu ktery si vezme menic uz je tam nejaky ubytek napeti a pro menic se to pak tvari jako ze je vybita baterka.
  • 0

#15 mpik

mpik

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 8 789 příspěvků(y)

Publikováno 25 květen 2013 - 9:59

Při startování tečou z baterky desítky až stovky ampér. A to baterka musí dát. Opravdu zkus změřit napětí na vstupu měniče a přímo na baterii a poznáš, kde je problém.
  • 0

#16 mikrom

mikrom

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 966 příspěvků(y)

Publikováno 25 květen 2013 - 11:40

pokud to tu nepadlo, tak pro notas lepsi menic 12/19V nez 12/230, ja vim, ze ten na 230 je univerzalnejsi, ale videl jsem na vlastni oci asi 7 ntb (kamionaci) odpalenych toto kombinaci menicu. druha vec je pokudmozno nestartovat se zapojenym ntb.
  • 0

#17 zlicinaci

zlicinaci

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 875 příspěvků(y)

Publikováno 25 květen 2013 - 15:38

Když jsme u toho nabíjení. Jak z autobaterie nabiji gelový akumulátor 12V/2,6Ah? Stačí prostě přímo připojit?
  • 0

Samsung Galaxy S5  (aDrake / WhereYouGo)
zpracováno programem GeoGet.
Systémy a programy se nechovají náhodně, chovají se zcela chaoticky. (Medvídek, 2006)
Pište prosím do svých logů čas, zajímá mě, s kým jsem se minul. Dík.


#18 Ostrovaci

Ostrovaci

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 188 příspěvků(y)
  • LocationKarlovarsko

Publikováno 26 květen 2013 - 11:56

Nestačí.Nabíjecí napětí gelovych aku je 14,3 až 14,5 V. To akumulátor v klidovem stavu nemá. V nouzi se dá gelovy aku nabít nabíječku na olovene aku, ale ta má větší rozptyl nabíjecího napětí, takže hrozí poškození aku.
  • 0
GARMIN GPSmap 62st + Topo Czech PRO Lifetime
GARMIN GPSmap 60C + Topo Czech 2
GARMIN nuvi 770 + Lifetime

Opravy GPS, PDA, NTB a jiných udělátek
Revize vyhrazených elektrických zařízení

#19 zlicinaci

zlicinaci

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 875 příspěvků(y)

Publikováno 26 květen 2013 - 12:44

Ostrovaci napsal/a:
Nestačí.Nabíjecí napětí gelovych aku je 14,3 až 14,5 V. To akumulátor v klidovem stavu nemá. V nouzi se dá gelovy aku nabít nabíječku na olovene aku, ale ta má větší rozptyl nabíjecího napětí, takže hrozí poškození aku.

Dobrá, to bych chápal, ale jak tedy na to?
  • 0

Samsung Galaxy S5  (aDrake / WhereYouGo)
zpracováno programem GeoGet.
Systémy a programy se nechovají náhodně, chovají se zcela chaoticky. (Medvídek, 2006)
Pište prosím do svých logů čas, zajímá mě, s kým jsem se minul. Dík.


#20 Ostrovaci

Ostrovaci

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 188 příspěvků(y)
  • LocationKarlovarsko

Publikováno 26 květen 2013 - 21:01

Tak buď to připojíš do autozásuvky a budeš nabíjet s nastartovaným motorem s tím, že ho možná časem odepíšeš, nebo si seženeš nabíječku, která umí jak autobaterie tak gelovky
  • 0
GARMIN GPSmap 62st + Topo Czech PRO Lifetime
GARMIN GPSmap 60C + Topo Czech 2
GARMIN nuvi 770 + Lifetime

Opravy GPS, PDA, NTB a jiných udělátek
Revize vyhrazených elektrických zařízení




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 uživatelů, 0 návštěvníků 0 anonymních uživatelů

Reklama