Přejít na obsah


Fotka

Garmin umřel :-(


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
28 odpovědí na toto téma

#1 domestikovanej

domestikovanej

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 1 příspěvků(y)

Publikováno 21 říjen 2015 - 22:49

...to se tak jeden rozhodne, že se nadopuje adrenalinem v cizí zemi...

Ale aby to nabití bylo reálné a hodnotné, musí (dle podmínek pořadatelů) být vybaven navigací Garmin, konkrétně GPSMAP. A tak pořízena jest GPSMAP 62STC. Adrenalinu je po návštěvě závodu přehršle, ale na další rok je potřeba trénovat :-D .

No a pak to přichází: po dvouměsíčním půstu jsou nabity akumulátory na MAX, navi upevněna, výjezd a.... po dvou kilometrech displej navi temný jako noc. Pokusy o spuštění probíhají několik dní, dle návodů znalých, odborníků i dalších chytrých hlav. Bohužel - NIC.

Nezbývá než-li se vydat k prodejci (co je dnes 100km, že? :-D ), navi předána na záruku, něco málo přes měsíc čekání a ... je doma. Překvapení první: výdrž na stejné akumulátory se u nového přístroje (záruka řešena výměnou) prodloužila dvoj až trojnásobně, detekce satelitů se zrychlila + další detaily.

Hurá další rok pro dávku adrenalinu.... nebudu šponovat. Situace se opakuje. Navi opět záhadně umírá. Cestu k prodejci si tentokrát odpustím (časová krize - zaměstnání), navi pošlu poštou, záruka na hranici životnosti, telefonická domluva s prodejcem na jedničku... potud žádný problém... až, po týdnu mi pošťačka přinesla balíček zpět. Zásilka nevyzvednuta, záruka v pr... prostě tam....

Telefonický rozhovor s pracovníkem Garmin.cz končí dle předpokladu: obraťte se na prodejce, jen tak přijmeme přístroj...

....Mno, tak asi tu cihlu vezmu a zkusím tento technický výdobYtek vyléčit pětikilovým hodinářským kladívkem, z trucu pořídím něco na Aliexpressu, kde nebudu řešit díky ceně nějakou pos... záruku. Nebo existuje někdo kdo poradí co s tím?

--- NE, akumulátory nejsou špatné, testovány v jiných strojích

--- NE, nejsem reklamační spekulat, na to nemám ani povahu, a už vůbec ne čas

--- NE, nebyl použit jiný USB kabel, pouze originál od přístroje

--- NE, přístroj nebyl vystaven prudkému úderu ani utopení

--- NE, děti ho nerozbily, jsou dospělé a tento přístroj je nezajímá (momentálně proháněj ženský :-D )

 

adminovy se omlouvám za tu přehršli písmenek...

Petr

 


  • 0

#2 petegeo

petegeo

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 005 příspěvků(y)

Publikováno 22 říjen 2015 - 6:06

Jen dotaz... Pokud jsem pochopil, tak Navi doma fungovala a umřela pokaždé až po připojení k napájení v automobilu?


  • 0

#3 mpik

mpik

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 8 774 příspěvků(y)

Publikováno 22 říjen 2015 - 10:56

Taky mi to připadá jako odpálení vyšším napětím, nebo napěťovou špičkou v autě. Ještě jsem nenašel odvahu Oregona na cigaretový adaptér zapnout, a to mám ten adaptér rozebraný a připravené transily na jeho zodolnění. Možná spíš si pořídím powerbanku, ono to na externí napájení opravdu svítí líp.


  • 0

#4 Kreten8

Kreten8

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 753 příspěvků(y)

Publikováno 22 říjen 2015 - 11:20

My v autě máme tento držák s adaptérem přímo od Garmina už mnoho let a bezproblémově funguje, nejdříve s O550, teď s O650
  • 0

#5 seedcorp

seedcorp

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 660 příspěvků(y)

Publikováno 22 říjen 2015 - 12:20

Ja mam garmina v aute na originalnim kabelu bez problemu uz dlouho...

 

Vadny kabel? Neoriginal? (V tomhle pripadne na neoriginaly pozor, jak pise mpik, ono tam obcas cosi chybi.. )


  • 0

#6 DanDomDav

DanDomDav

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 11 příspěvků(y)

Publikováno 22 říjen 2015 - 12:42

Jojojo, měl jsem podobný problém. V den konce záruky chcípl můj Etrex 30 taky v autě, chtěl jsem nechat udělat pozáruční opravu s tím, že znenadání došlo k vypnutí a nejde zapnout. Když jsem se v Garminu ptal, co je s mojí navigací, tak mi odpověděli, že nejde opravit, protože nejde zapnout:-) OK, našel jsem si někoho na internetu, a dal opravit. Až teď došlo k otevření krytu navigace, v Garminu jim nešel zapnout a ani se nesnažili zjistit proč. Nakonec byla chyba v základní desce, nebo co, takže na vyhození.


  • 0

#7 mpik

mpik

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 8 774 příspěvků(y)

Publikováno 22 říjen 2015 - 13:42

Kdysi jsem byl u vývoje i věcí pro auta. I pitomá bzíkačka pro couvání musela pro schválení vydržet dvojnásobné napětí asi minutu a napěťové pulsy JáNevímUžKolikVoltů. Silně pochybuju, že tohle by vydržely levné zdroje z Číny, viděl jsem co je uvnitř. Další věcí je, že nějaké předpisy má i samotné auto, co se smí a nesmí v palubní síti vyskytovat. Ale protože vím, že v mé postarší Felicii se příslušná zásuvka při startu neodpojuje, netroufnu si do toho zapojit nic jiného, než žárovku. Věřím, že slušné výrobky ochranu budou mít také slušnou. Alespoň ty, co mají atest.

V těch zdrojích cigareta/USB jsou propustné měniče s tlumivkou v sérii. Propálení spínacího tranzistoru znamená plných 12V na výstupu. A to navigace ani telefon nepřežije.


  • 0

#8 plavcik

plavcik

    plavcik

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 260 příspěvků(y)

Publikováno 22 říjen 2015 - 17:05

No, jednak píše, ze používá originál USB kabel (což nevylučuje neorigo usb nabijecku) a o nabíjení v autě také nepíše. A laicky dotaz - kdyby byla špatná nabijecka, neodpalila by GPS hned po připojeni? Píše, ze klekla až po dvou kilometrech.....
Ja teda moc nepochopil, jestli se ptá, jak opravit (pak by asi chtělo podrobnější informace, jak se rozbila a jestli je úplně mrtvá) anebo se ptá, jestli mu ji opraví někdo šikovnější, než servis Garminu :-)
  • 0

Oregon 650, iPhone SE + Geoget, L4C


#9 mr3ska

mr3ska

    Optimista

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 982 příspěvků(y)

Publikováno 22 říjen 2015 - 17:24

Já tam hlavně nevidím ani slovo o tom, že by ten přístroj v nějakým servisu byl. Vidím jen, že prodejce se s ním na něčem domluvil a pak balík nevyzvedl/nepřevzal od pošty a tim mu propadla záruční doba. To je ale jen věc "chování" prodejce. Nikoho jiného.
  • 0

Outdoor: Oregon 700, Colorado 300, fenix5x

Zápisník: http://mr3ska.onelove.cz/

(Oregon 6xx jednodušejiVlastní ikonky waypointů i bez .gpi)

"Když tu keš tak moc chceš tak si pro ni sakra běž..."

 

Poslední článek: Telefon jako uložiště tras pro GarminOdolný Xcover 3 VE

 

"The Universe is made of protons, neutrons, electrons and morons"


#10 Solim

Solim

    Introvert

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 870 příspěvků(y)

Publikováno 22 říjen 2015 - 17:31

Uprimnou soustrast, doufam, ze jsi drzel minutu ticha, hned po tom chcipnuti.

Ja jsem takto kdysi oddelal barevnýho eTrexe, proste spicka pri startovani a bylo hotovo. Samozrejmne jsem tam mel neoriginalni nabijecku, ktera rok fungovala bez problemu, pak pustila spicku a zas fungovala normalne (predtim jsem tam mel originalni a te odesel kabel, ale streva mela stejne jako ta neoriginalni). Tak jsem koupil novy eTrex a ten mi za dva roky odesel na cinovy mor, precijen chodim cely rok v prirode bez ohledu na teploty a pocasi. A tak jsm koupil Oregon a ten vydrzel cele 3 roky, nez zas prisel ten cinovy mor (nekdy bych zavrazdil toho, kdo zakazal olovnate pajky). A tak jsem presel na Androida a mam pokoj.

 

Myslim, ze nemas jinou sanci nez nakup nove navigace, ja jsem tehda taky koukal na plosnak zda neco nanajdu v okoli napajeni, ale nic jsem nevykoukal, kdyz to neslo zapnout.


  • 1

iGET Blackview GBL6000Pro, Android 11, a:Drake 6.08 + OSM (paws), GeoGet 2.11.8.821, GeoKuk 5.1.0, Locus Map 4

 

S úsměvem jde vše líp


#11 zvedavkanocni

zvedavkanocni

    recesistka

  • Members
  • PipPipPip
  • 4 040 příspěvků(y)

Publikováno 23 říjen 2015 - 0:15

Kdysi jsem byl u vývoje i věcí pro auta. I pitomá bzíkačka pro couvání musela pro schválení vydržet dvojnásobné napětí asi minutu a napěťové pulsy JáNevímUžKolikVoltů. Silně pochybuju, že tohle by vydržely levné zdroje z Číny, viděl jsem co je uvnitř. Další věcí je, že nějaké předpisy má i samotné auto, co se smí a nesmí v palubní síti vyskytovat. Ale protože vím, že v mé postarší Felicii se příslušná zásuvka při startu neodpojuje, netroufnu si do toho zapojit nic jiného, než žárovku. Věřím, že slušné výrobky ochranu budou mít také slušnou. Alespoň ty, co mají atest.

V těch zdrojích cigareta/USB jsou propustné měniče s tlumivkou v sérii. Propálení spínacího tranzistoru znamená plných 12V na výstupu. A to navigace ani telefon nepřežije.

Docela mě děsíš, telefon nabíjím v autě běžně při přejezdech mezi kešemi apod.. A dokonce ho občas nechávám v zásuvce i při zaparkování a novém opakovaném nastartování, což by se prý nemělo - někdo mi tvrdil, že mám dát kabel do zásuvky až za jízdy. Používám sice originál kabel, ale mám koupený i další s několika koncovkami pro víc typů telefonů ( před nějakým rokem v Lidlu ), proto by mě zajímalo, jestli ho používá někdo další a jaké s ním má zkušenosti. 

O dnes vyráběných autech si nedělám iluze, co se měnilo během prvního roku záruky mě silně rozladilo a tak už pochybuji i o zásuvce, docela mám chuť poslat dotaz výrobci.....


  • 0

#12 Trhac

Trhac

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 3 057 příspěvků(y)

Publikováno 23 říjen 2015 - 7:57

No, je paradoxní, jak vždycky ta dokonalá elektronika klekne na pitomost, jako je napěťová špička, cínový mor nebo zlámaný kabel.


  • 4

RACCOON TEAM
Věk je uveden kačerský, život před nálezem první keše neplatí…


#13 mpik

mpik

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 8 774 příspěvků(y)

Publikováno 23 říjen 2015 - 9:16

Tak ten cínový mor mě začíná děsit, všechno se dnes letuje RoHS, ale tam bývají tak 4% stříbra, není to čistý cín. Asi dám kus pájky do mrazáku a uvidím. Ale dřív, když se pájelo olovnatou, zase v mrazech odcházely elektrolytické kondenzátory, hlavně u telefonních automatů v budkách.

Osobně ale vidím větší problém RoHS v horší smáčivosti, větší křehkosti a matném vzhledu, který znesnadňuje vizuální kontrolu při výrobě.

Ale už kdysi kamarád zvukař říkal, že staré ručně pájené zesilovače vydrží, ale nové, pájené na vlně, mají málo pájky na ploškách a uklepou se při převážení. A že jedinou záchranou zesilovače, který začne takto odcházet, je vzít pájku a všechno přepájet. To ale ještě nebylo SMD.


  • 0

#14 HaLuMa

HaLuMa

    Autor Geogetu

  • Members
  • PipPipPip
  • 14 508 příspěvků(y)

Publikováno 23 říjen 2015 - 9:30

Elektrolyticke kondenzatory odchazi porad, je to velmi oblibene kurvitko v elektronice! Ale rozhodne jejich odchazeni nijak nesouvisi s pouzitou pajkou. Jde o normalni podceneni ostatnich parametru, jako je provozni teplota nebo maximalni napeti. Takove kondenzatory po par letech provozu odejdou, a lide veci vyhazuji a kupuji si nove. Pritom staci sikovny elektronik s materialem za jednotky korun...

 

Jinak ony i drive byly ruzne pajky s ruznymi mechanickymi a elektrickymi vlastnostmi. Nektere leklejsi jine matnejsi. Ty matnejsi mely zpravidla vetsi pomer olova. To olovo tam bylo proto, ze se tim snizovala teplota tani, a pajka byla mekci.

 

Pritom dodnes nechapu, cim bylo olovo vazane ve slitine tak nebezpecne, ze se muselo zakazat. Rtut je objektivne mnohem horsi sajrajt, ale v amalgamove plombe ji ma v sobe kdekdo.


  • 0

#15 Jacka

Jacka

    Zlobení je dovoleno :D

  • Members
  • PipPipPip
  • 4 214 příspěvků(y)

Publikováno 23 říjen 2015 - 10:25

Zajímalo by mě, jestli tu máme mezi sebou někoho, kdo umí takové přepájení zdechlého Garmina udělat, třeba i za drobnou úplatu. Až mi na to klekne navigace, abych věděla, kterým směrem vysílat SOS :D .


  • 0

#16 mpik

mpik

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 8 774 příspěvků(y)

Publikováno 23 říjen 2015 - 11:06

Asi nikdo. Pokud je tam BGA (to je obvod s ploškami pod sebou) na to se nedostane nikdo. Pokud je tam běžné SMD smetí, některé mají rozteč třeba půl milimetru. To aby člověk pájel hrotem jehly a koukal na to mikroskopem a ještě se mu netřásla ruka. Osazuje se to automatem, na plošky je nanesena cínová pasta a celé se to prožene pecí. Opravit chybné pájení umí lidi ve výrobním závodě, ale ani tam se to dnes asi nedělá, prostě neprojde výstupní kontrolou, jde do šmelcu.

Opravit by to šlo, kdyby bylo jasně vidět, kde je chyba. To se dá na to místo pájkou ťuknout.


  • 0

#17 Parkis

Parkis

    Parkis

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 912 příspěvků(y)

Publikováno 23 říjen 2015 - 11:32

Přepájení (přetavení) pochopitelně udělat jde, i ty prokleté BGA. Na internetu najdeš mnoho a mnoho postupů a videí jak to udělat třeba i doma v troubě. Sice by se měla dodržet určitá teplotní křivka, ale i to lze zařídit. Poměrně často se takhle opravují třeba grafické karty do PC.

Úspěšnost nemusí být stroprocentní, ale za na druhou stranu už většinou není co ztratit :)

 

PS: asi už jsme trošku off topic.


Tento příspěvek byl upraven od Parkis: 23 říjen 2015 - 11:34

  • 2

#18 Viktor36005

Viktor36005

    Viktor36005

  • Members
  • PipPipPip
  • 129 příspěvků(y)

Publikováno 23 říjen 2015 - 12:01

Tady se spíš potvrzuje trochu jiná skutečnost.

Před pár měsíci běžel na ČT2 super asi hodinový dokument nějakýho anglickýho šťourala,  kterej řešil, proč prakticky všechny výrobky vydrží skoro přesně ty dva roky záruky...a pak umřou. Navštívil pár hoooodně známých značek a firem, nikdo mu to oficiálně nepotvrdil, ale přesto zveřejnil zajímavé závěry, že si skoro všechny firmy platí vývojáře a výzkumníky, kteří hledají tu hranici - aby prostě jejich výrobky nevydržely dýl než ty dva roky. Konkrétně se v té reportáži jednalo o myčku nádobí - ulomené kolečko na pojezdu šuplíku (těsně po dvou letech provozu). Oprava (dle znalce cca 2 Eura) - ale jediné, celosvětové , oficiální řešení byla koupě nového koše za cca 100 Euro - skoro za cenu nové myčky (to mu řekl tiskový mluvčí jedné megafirmy co myčky vyrábí). Tedy jasná volba.  

...a stejné je to i s telefony, navigacemi, nabíječkami atd., atd. Dnes nikdo nemá zájem, aby "spotřební" věci fungovaly dýl než ty dva roky, což Tvůj Garmin beze zbytku splnil  :-).

PS. Jednou mi ve specializované  prodejně navigací sám prodavač řekl, že navigace je po dvou letech "morálně" zastaralá a navrhuje, abych si koupil novou  :-).


  • 0

#19 kiReGPS

kiReGPS

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 2 345 příspěvků(y)

Publikováno 23 říjen 2015 - 12:15

Ano je to tak. Podstatné je vymyslet nějaké kurvítko, které po dvou třech letech věc znefunkční. Není to jednoduchá úloha, protože věc musí velmi spolehlivě fungovat a pak skokem přestat. Na zvládnutí těchto postupů dnes závisí úspěšnost firem. Ty, co kurvítka u svých výrobků nepoužívaly, už dnes živoří nebo zanikly...  :mellow:


  • 0

#20 Jacka

Jacka

    Zlobení je dovoleno :D

  • Members
  • PipPipPip
  • 4 214 příspěvků(y)

Publikováno 23 říjen 2015 - 12:26

Tady se spíš potvrzuje trochu jiná skutečnost.

Před pár měsíci běžel na ČT2 super asi hodinový dokument nějakýho anglickýho šťourala,  kterej řešil, proč prakticky všechny výrobky vydrží skoro přesně ty dva roky záruky...a pak umřou. Navštívil pár hoooodně známých značek a firem, nikdo mu to oficiálně nepotvrdil, ale přesto zveřejnil zajímavé závěry, že si skoro všechny firmy platí vývojáře a výzkumníky, kteří hledají tu hranici - aby prostě jejich výrobky nevydržely dýl než ty dva roky. Konkrétně se v té reportáži jednalo o myčku nádobí - ulomené kolečko na pojezdu šuplíku (těsně po dvou letech provozu). Oprava (dle znalce cca 2 Eura) - ale jediné, celosvětové , oficiální řešení byla koupě nového koše za cca 100 Euro - skoro za cenu nové myčky (to mu řekl tiskový mluvčí jedné megafirmy co myčky vyrábí). Tedy jasná volba.  

...a stejné je to i s telefony, navigacemi, nabíječkami atd., atd. Dnes nikdo nemá zájem, aby "spotřební" věci fungovaly dýl než ty dva roky, což Tvůj Garmin beze zbytku splnil  :-).

PS. Jednou mi ve specializované  prodejně navigací sám prodavač řekl, že navigace je po dvou letech "morálně" zastaralá a navrhuje, abych si koupil novou  :-).

Mohu potvrdit :D. V naší domácnosti je nás 7, to znamená počet, odpovídající větší rodině, která u firem není v tabulkách, a elektronický zboží typu rychlovarná konvice nebo žehlička se u nás ku... ehm... ničí a vyměňuje zpravidla ještě na záruku. :D

A co se týče (nejen) navigace, taky jsem morálně zastaralá a zakládám si na tom :D.


  • 0




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 uživatelů, 0 návštěvníků 0 anonymních uživatelů

Reklama