Přejít na obsah


Fotka
- - - - -

Kodiaq


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
46 odpovědí na toto téma

#21 mysakf

mysakf

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 288 příspěvků(y)

Publikováno 15 červen 2017 - 9:19

Právě proto je mým ideálem nízké auto se zvýšeným podvozkem. Aktuálně jezdím s Oktávkou Scout a pošilhávám po něčem podobném, ale trochu větším. Jelikož preferuji benzín, není aktuálně výběr moc široký (VW Passat Alltrack - nelíbí čumák ani palubka a Volvo V90 CC - 60km do nejbližšího servisu jezdit nehodlám) , ale snad se to brzo zlepší.


Tento příspěvek byl upraven od mysakf: 15 červen 2017 - 9:20

  • 0
Vložený obrázek

#22 Hamaci

Hamaci

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 172 příspěvků(y)

Publikováno 15 červen 2017 - 10:31

Pokud není někdo nesvéprávný, tak si koupí auto, jaké potřebuje.

Já například na dálnici vjedu tak dvakrát do roka. Kdybych nepotřeboval jezdit do lesa pro dřevo a na údržbu, v zimě do hor, tak bych si čtyřkolku nepořizoval.
Dovnitř se mi vejdou tři osoby a tři kola, takže na dovolenou pro nás je to ideální.


  • 4

#23 davidb11

davidb11

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 087 příspěvků(y)

Publikováno 15 červen 2017 - 11:36

Ale jo tady nikdo nikoho nehaní.

Je to jeho věc, ale tyto pseudo SUV jsem prostě nepochopil.

Už i ta KIA Sportage o pár příspvků výš je, nebo bylo mnohem více terenní auto než Kodiaq.

Pochopím když si někdo koupí Jeep, Landrover apod, ale tyto městské SUV ne.


  • 0

#24 frettie

frettie

    Frettie

  • Members
  • PipPipPip
  • 620 příspěvků(y)

Publikováno 15 červen 2017 - 13:37

Jo, to jsi trefil - ne že bych měl problémy do oktávky nastoupit, ale tady je to zkrátka pohodlnější. A se stárnutím přicházejí i zkušenosti, už nejezdím za každou cenu brzda plyn, nemusím každou zatáčku s kvílením gum, před sebou si nechávám rezervu na bezpečné zabrzdění a blázny co musí být všude první radši pouštím, stejně je dojedu na prvních semaforech. Bezpečnost, ale i spotřeba je totiž především o stylu jízdy.

 

Kdyby po SUVéčkách nebyla poptávka, tak se nebudou vyrábět. Můžeš tady snést tuny argumentů, ale jiní lidé preferují něco jiného, třeba to pohodlí

Přesně, teď po tom koukají rodiče, chtějí něco o velikosti touarega, X5 a podobně - pro bezpečnost a taky pro to (hlavně!) snažší nastupování. Velikost zas protože jsou zvyklí na Mondeo a to je prostě uvnitř velký a ty pidi SUV typu Touran, Kia Sportage, Suzuki SX4, ... to je prostě hrozně stísněný i na mě.


  • 0
:)

#25 see.bee

see.bee

    XXX

  • Members
  • PipPipPip
  • 855 příspěvků(y)

Publikováno 15 červen 2017 - 13:59

Teda, jak jsme mohli jezdit v trabantech, MB,......


  • 0

#26 zvedavkanocni

zvedavkanocni

    recesistka

  • Members
  • PipPipPip
  • 4 040 příspěvků(y)

Publikováno 15 červen 2017 - 14:26

Pro odlehčení: Jak jsem malá, tak jediné auto, kde jsem zatím viděla na kraj kapoty, byla překvapivě stařičká 1000MB, s kterou se přistěhoval manžel. U všech dalších aut, a vystřídala jsem něco od všech prvních čtyř  značek podle prodejnosti v odkazu, jsem se musela naučit odhadovat.....

 

Dilema SUV nebo kombík jsem řešila před cca čtyřmi roky a je pravda, že jak jsem zvědavá, prolezla jsem během roku kdejaké cenově přijatelné auto. Protože potřebujeme každý své, řídila jsem se při výběru  vedle poměru cena - užitné vlastnosti svými kritérii výška podvozku a kufr, čili z toho vyplynulo ono dilema SUV x kombík.  Vyhrál z důvodů, které v podstatě popsal Modrák, ZATÍM kombík, ale z hlediska věku stále do budoucna pošilhávám po něčem, kde budu pohodlně nastupovat a vystupovat. Momentálně by mé výšce odpovídalo ASX ( tehdy ještě na trhu nebylo ), jenže.....jsem loni něco přes měsíc jezdila SUV od své momentální značky a když jsem si sečetla plusy a mínusy, tak kombík zatím vyhrává.

Spíš mě štve, že auta jsou nesmyslně přecpaná elektronikou +  současné motory..........Když jsem si tipovala přijatelné značky, u jedné se mi stalo, že místo benzínové 1,6 dali do druhé verze už  1,1 nebo 1,2 s turbem  a to jsem nechtěla, i když je mi jasné, že příště už asi nic jiného nebude. Ona taková benzínová Oktávka s dvěma turby  - no, chtěla bych ji  vidět po pár letech provozu ve firmě, kde s ní jezdí několik  lidí.

 

Takže jasně, každý si vybírá podle sebe. SUV jsou sice na pohled lákavá, pár výhod mají, ALE....


  • 2

#27 panzerstepan

panzerstepan

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 562 příspěvků(y)

Publikováno 15 červen 2017 - 15:59

Je to takove kontraproduktivni. Kdyz si koupim tank, budu z pohledu bezpecnosti spokojen. Ale neni taky dobre zauvazovat o tom, jakou hrozbou je moje vozidlo pro ostatni ridice? A vysoke nastupovani ma treba Opel Agila. Tam je zase malo mista. Takze z toho vypadne jako idealni kandidat skrinova V3S. Ramova konstrukce je bezpecna. Ma vysoky posez. A dozadu se kola taky vejdou. A sousedi budou taky kulit voci co to mate za nove zihadlo :)
  • 5

#28 Samaell

Samaell

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 560 příspěvků(y)

Publikováno 15 červen 2017 - 19:38

Přesně, teď po tom koukají rodiče, chtějí něco o velikosti touarega, X5 a podobně - pro bezpečnost a taky pro to (hlavně!) snažší nastupování. Velikost zas protože jsou zvyklí na Mondeo a to je prostě uvnitř velký a ty pidi SUV typu Touran, Kia Sportage, Suzuki SX4, ... to je prostě hrozně stísněný i na mě.

 

Jenom oprava. Touran neni SUV, ale MPV a rozhodne bych ho nenazval pidi. Kufr ma vetsi nez superb, vysku v interieru taky, prostor na zadnich sedackach je mezi superbem a oktavkou ....


  • 0

#29 bejcci

bejcci

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 666 příspěvků(y)

Publikováno 15 červen 2017 - 19:57

Přestože mi segment SUV taky nic neříká (máme MPV a neměnil bych), tak třeba možnost 7 sedadel taky není špatná. Když máš menší děti a sem tam vozíš i někoho dalšího hodí se to.
  • 0

#30 LudekV

LudekV

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 2 166 příspěvků(y)

Publikováno 15 červen 2017 - 20:09

Hmm, nechtěl bych sedět v kufru kdyby to do auta někdo napálil zezadu :(


  • 0

a : Drake - vše potřebné pro (offline) geocaching na Android * Stránka projektu na GitHubu - požadavky a reklamace

Hlavní kešovací zažízení: Samsung Galaxy A41


#31 zmijovkar

zmijovkar

    zmijovkar

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 220 příspěvků(y)

Publikováno 15 červen 2017 - 20:30

Hmm, nechtěl bych sedět v kufru kdyby to do auta někdo napálil zezadu :(

 

To by nechtěl nikdo, ale z boku je to mnohem horší, častější a obvykle ve větších rychlostech. Na přerušení míchy (stalo se mému kolegovi a vydržel pak už jen pár měsíců ve svých 24 letech) stačí z boku poměrně malý náraz (uvedená příhoda byla ve městě na křižovatce a viník, co kolegovi nedal přednost, nejel přes 50). Blbý pocit ze sezení "v kufru" je spíš psychologický problém a smrti je člověk blíž v řadě jiných situací, aniž si to uvědomuje...


  • 1

#32 davidb11

davidb11

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 087 příspěvků(y)

Publikováno 16 červen 2017 - 6:14

Tak třeba Kodiaq má 7 sedadel a v kufru dojezdové kolo.

Takže když vás pojede 6 nebo 7 a máte defekt, tak to píchlé kolo není kam dát,

protože je větší než prostor na to dojezdové.

 

To je ukázka promyšlenosti :-)


  • 0

#33 Skywalker

Skywalker

    "kašpar"

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 108 příspěvků(y)

Publikováno 16 červen 2017 - 6:29

Tady se to dobre rozjelo :-)
Aktualne mam starickeho Jeepa, ktery se mi uz lehce rozpada pod zadkem. a fakt, nema zadne vybaveni, parkovaci senzory a dalsi tunu elektroniky :-)

Ohledne vyhledu - fantasticky. Sice nevidis kapotu, to jo, ale musis hodne jezdit hlavou a s citem.

ad velke auto - x krat do roka s celou rodinou kocuju pres celou republiku a proste potrebuju hodne mista (rakve a nosice nemam rad)

Jeste cekam na novy Jeep compas....

Jinak - jsem naprosty liberal v tom, kdo kde a cim jezdi...kolmo, peso, suv, vlakmo, konmo atd.

Peace
  • 5

*


#34 dejwy

dejwy

    dejwy

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 215 příspěvků(y)

Publikováno 16 červen 2017 - 14:21

Tak třeba Kodiaq má 7 sedadel a v kufru dojezdové kolo.

Takže když vás pojede 6 nebo 7 a máte defekt, tak to píchlé kolo není kam dát,

protože je větší než prostor na to dojezdové.

 

To je ukázka promyšlenosti :-)

Plnotučné MPV Ford Galaxy má taky 7 sedadel, ale dojezdové kolo žádné. Bohužel. 
Jen jakousi soupravu na rychloopravu.

Daň za prostor.
 


  • 0

#35 Skywalker

Skywalker

    "kašpar"

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 108 příspěvků(y)

Publikováno 20 červenec 2017 - 15:53

tak čtu že prý Zeman dostal Kodiaq

...z diskuze pod článkem, prej že: "lafetu to snad utáhne"

hehehe

 

no nic, budu muset asi zvolit jinou značku :-)


  • 0

*


#36 davidb11

davidb11

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 087 příspěvků(y)

Publikováno 25 červenec 2017 - 6:25

Plnotučné MPV Ford Galaxy má taky 7 sedadel, ale dojezdové kolo žádné. Bohužel. 
Jen jakousi soupravu na rychloopravu.

Daň za prostor.
 

No ale píchlé kolo si prvíš a jedeš dál.

Jak to ale uděláš s tím píchnutým kolem, když ho přehodíš a nemáš ho kde dát?
Necháš ho opřené o svodidla?

nebo vysadíš lidi, zajedeš do pneuservisu a pak se pro ně vrátíš?

Ta sada mi přijde smysluplnější.


  • 0

#37 None

None

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 286 příspěvků(y)

Publikováno 25 červenec 2017 - 6:43

Je fakt, že MPV je o fous lepší než SUV, ale celkově nic moc. Několik jsem jich vystřídal a pak návrat ke kombíku 4x4. Teď mám třílitrového A6 Allroada s manuální převodovkou a naprostá spokojenost. A když mě bolí záda tak jezdím VW T5. Píchlé kolo je problém, ta sada je na hovno. Stačí, že trochu drcneš o obrubník, ve kterém je kousek vyštípnutej a v boku pneu je hned dírka, která se nedá opravit. A když by to opravit šlo, tak tam z tý sady napostíš do pneumatiky ten sajrajt, stejně jí pak musíš dofouknout (pokud máš čím). Co je ale problém, takhle opravenou pneumatiku ti už pneuservisu neopraví a je rozvážená tak, že neudržíš volant.


Tento příspěvek byl upraven od lubbez: 25 červenec 2017 - 6:49

  • 0

#38 davidb11

davidb11

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 087 příspěvků(y)

Publikováno 25 červenec 2017 - 6:55

 Píchlé kolo je problém, ta sada je na hovno. Stačí, že trochu drcneš o obrubník, ve kterém je kousek vyštípnutej a v boku pneu je hned dírka, která se nedá opravit. A když by to opravit šlo, tak tam z tý sady napostíš do pneumatiky ten sajrajt, stejně jí pak musíš dofouknout (pokud máš čím). Co je ale problém, takhle opravenou pneumatiku ti už pneuservisu neopraví a je rozvážená tak, že neudržíš volant.

To nepopírám, ale řešili jsme to, že Kodiaq má dojezdovou rezervu a tudíž do toho prostoru píchlé kolo nenarveš.

A pokud jedeš v 7 lidech, tak kam s tou píchlou pneu!?


  • 0

#39 Skywalker

Skywalker

    "kašpar"

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 108 příspěvků(y)

Publikováno 25 červenec 2017 - 7:17

To je dobrá otázka - podle situace si tu gumu může vzít někdo na klín (zabelnou, ať se neušpiní), nebo ji někde schovat u cesty a pak se pro ni vrátit :-D


  • 0

*


#40 davidb11

davidb11

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 087 příspěvků(y)

Publikováno 25 červenec 2017 - 7:39

To je dobrá otázka - podle situace si tu gumu může vzít někdo na klín (zabelnou, ať se neušpiní), nebo ji někde schovat u cesty a pak se pro ni vrátit :-D

Kdyby jenom gumu, ale ta je na disku na takové 17 palcové kolo už něco váží!


  • 1




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 uživatelů, 0 návštěvníků 0 anonymních uživatelů

Reklama