Přejít na obsah


Fotka

Změny v eshopu Českých Drah


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
10 odpovědí na toto téma

#1 Vláček

Vláček

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 787 příspěvků(y)

Publikováno 15 září 2017 - 12:47

Pro ty, co občas jezdí vlakem ČD a jízdenky kupují v eshopu - doposud jízdenka platila celý den, nově platí pouze ve zvoleném spoji nebo později, nikoliv dříve. Na oplátku je možno jízdenku bezplatně stornovat až do 15 minut před odjezdem toho zvoleného vlaku, přičemž peníze jsou vráceny okamžitě (při platbě kartou bude prodleva způsobená bankami).


  • 1

#2 berda

berda

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 327 příspěvků(y)

Publikováno 15 září 2017 - 13:32

Hmm, no to je vylepšení... Takže koupit si lístek na poslední chvíli na zpožděný vlak nebude možné... Ach jo...
  • 0
Berda

#3 KulisekW

KulisekW

    KulisekW

  • Members
  • PipPipPip
  • 2 231 příspěvků(y)

Publikováno 15 září 2017 - 13:58

Jízdenku si přes eshop kupuji často, děkuji za info! :) Ti přišla nějaká zpráva od ČD emailem? (mně totiž nic nepřišlo, tak se jen ptám)

Na druhou stranu, pro mne toto "vylepšení" asi nebude mít žádný velký význam. V drtivé většině případů jezdím spoji, pro které jsem jízdenku kupoval, anebo právě pozdějšími, když něco nestíhám. Alespoň, že se nemění platnost jízdenky pro další spoje a též není vázána na konkrétní vlak. Tohle je totiž jedna z věcí, která mi u ČD vyhovuje.
  • 1

#4 Vláček

Vláček

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 787 příspěvků(y)

Publikováno 15 září 2017 - 14:16

Hmm, no to je vylepšení... Takže koupit si lístek na poslední chvíli na zpožděný vlak nebude možné... Ach jo...

 

ČD tvrdí, že při nákupu zohledňují zpoždění, takže koupit jízdenku na poslední chvíli by mělo jít i u zpožděného vlaku.


  • 1

#5 Vláček

Vláček

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 787 příspěvků(y)

Publikováno 15 září 2017 - 14:24

Ti přišla nějaká zpráva od ČD emailem?

 

Ne, mailem nic nepřišlo. Jenom sledují dění na železnici podobně jako gc.

Na úvodní straně cd.cz je červený rámeček o změně platnosti jízdenek, takže občasný cestující se to dozví tam. A pak v detailech zakoupené jízdenky, pokud si je čte při každém nákupu.


  • 0

#6 panzerstepan

panzerstepan

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 562 příspěvků(y)

Publikováno 15 září 2017 - 14:47

Naprd je, ze kdyz prijdete na nadrazi a zjistite, ze vlak ktery ma jet za dvacet minut ma zpozdeni 40 minut. Jet vlakem ktery prave dorazil( taky zpozdeny nejde). Takze si hodinku pockate. Fakt sqele. A kdyz to budete chtit obejit a koupite si jizdenku na prvni vlak ten den, zase jste bez mistenky.
  • 0

#7 panzerstepan

panzerstepan

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 562 příspěvků(y)

Publikováno 15 září 2017 - 14:48

Vyse popsany pripad jsem bohuzel vcera zazil.Diky bohu jeste to neplatilo.
  • 0

#8 kozohroch

kozohroch

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 23 příspěvků(y)

Publikováno 15 září 2017 - 17:01

Přidávám se s kritikou nového "vylepšení" jízdenek přes eshop ČD ke Štěpánovi. Dočetl jsem se o této novince před několika dny v jejich firemním médiu ČD pro vás. Začalo to platit právě ode dneška, tj. 15. září. Z mého pohledu, kdy často cestujeme přes Kolín někam dál a tam přestupujeme na vlaky jedoucí od Prahy, jde o ztížení a komplikaci. Eshop totiž nabízí na přestup jen minimum času, proto obvykle z obavy ze zpoždění, které je každodenní realitou, jezdíme z Neu Lissau skoro vždy o vlak dřív. Nechceme, aby nám valky vyšší kvality ujely, navíc do nich míváme místenky a taky informační servis v SMS o zpoždění. Nová funkčnost bude znamenat - pokud nebude možno spojení uživatelsky přenastavit - zatím modulární vůbec není, že budeme muset jízdenku zakupovat na fiktivní předchozí spoj, kterým jet z Kolína vůbec nechceme. Pak nám bude jízdenka sice platit, ale bez místenek, SMS atd. Proč nutí Národní dopravce uživatele eShopu, aby ho obelhávali? A proč není spojení s přestupy co nejvíce modulární, pokud o to uživatel stojí? Rozhodně si nemyslím, že kvůli tomu bude vlakem jezdit víc lidí, nebo víc používat eShop, než dosud. Změna je prý kvůli snazšímu vrácení zakoupené jízdenky. Kdyby se raději všemožně snažili, aby ty jízdenky nikdo ani neměl důvod vracet, udělali by líp.


  • 2

#9 panzerstepan

panzerstepan

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 562 příspěvků(y)

Publikováno 15 září 2017 - 17:25

No co se da delat, vecer pisu stiznost na CD. Snad nebudu sam.
  • 0

#10 mirek454

mirek454

    mirek454

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 209 příspěvků(y)

Publikováno 15 září 2017 - 17:40

Pak nám bude jízdenka sice platit, ale bez místenek, SMS atd. 

Kdyby sis přečetl, co píšou na webu, dozvíš se:

 

Pokud pojedete jiným vlakem, nezapomeňte si včas vyměnit místenku a zajistit si vaše místo ve skutečně použitém vlaku. Místenku z e-shopu totiž můžete bez jakéhokoliv storno poplatku vyměnit až do 15 minut před pravidelným odjezdem původního vlaku za místenku do jiného. 

 

Vrácení i změnu jízdenky nebo místenky můžete rychle provést i prostřednictvím svého mobilního telefonu v mobilním webu ČD (m.cd.cz). Do konce září bude k dispozici nová verze mobilní aplikace Můj vlak, která také podporuje vracení a výměnu jízdenek a místenek.


  • 1

#11 mpik

mpik

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 8 774 příspěvků(y)

Publikováno 15 září 2017 - 21:06

Místenky jsem si nikdy nekupoval, tak holt budu kupovat jízdenky na první vlak daného dne.

Ale docela mě překvapuje, jak to je rychlý. Jen jednou jsem (zkušebně poprvé) koupil jízdenku těsně před příjezdem vlaku a na INkartě nebyla, musel jsem ukazovat telefon. Tam ale byl tak mizerný signál, že jsem to sotva stihl zaplatit, nechtělo se to spojit ani s bankou. Jinak to na inkartě vždycky je.

Ale připadá mi dost nesmyslný ČD kredit a EPIK. To jsou dvě různá konta, ze kterých můžu jízdenky platit, ale ne vždy. Průvodčímu nezaplatím kreditem a přes aplikaci nezaplatím INkartou. Chápu proč to tak je, EPIK je offline, peníze jsou nahrané přímo na kartě.

Jinak, stránky ČD se začínají na PC dost nesmyslně podobat stránkám na mobilu, což se mi moc nelíbí, ale je to na zvyku. Ale konečně se tam dá po přihlášení zadat několik inkaret a pak si vybírat, na kterou chci jízdenku koupit už bez zadávání čísla, dost často kupuju třeba jízdenky pro manželku a musel jsem pokaždé hledat číslo její karty.


  • 1




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 uživatelů, 0 návštěvníků 0 anonymních uživatelů

Reklama