Přejít na obsah


Fotka

urwigo - velikost obrázků


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
17 odpovědí na toto téma

#1 Geoteam UL

Geoteam UL

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 24 příspěvků(y)

Publikováno 29 říjen 2017 - 9:58

Zdravím,

jak mají být velké obrázky, když chci mít pod nimi text? Mám dva obrázky na různé postavy, které mluví a když ta postava něco říká, tak mám její obrázek a pod tím text. Jenže problém je, že ten text se posune hodně dolů pod ten obrázek. Musí se skrolovat dolů, aby ten text byl vidět. Ví někdo, co by s tím šlo udělat?

Dělám své první wherigo, tak nevím, jak to pořádně funguje. 

Obrázky jsou velikosti: 69x120 a 48x120. Někde jsem našel, že tahle velikost by měla být v pohodě, přesto se to chová takto divně. Dělá to v emulátoru i v androidu. Na oregonu ne, ten si ten obrázek asi nějak upraví sám. Problém je ten android.

Přikládám screenshot z emulátoru. Jak je vidět, tak ten text vůbec není vidět, je tam až po odskrolování dolů.

Předem díky za rady.

Přiložené miniatury

  • Výstřižek.PNG

Tento příspěvek byl upraven od Geoteam UL: 29 říjen 2017 - 12:51

  • 0

#2 dr.vota

dr.vota

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 5 451 příspěvků(y)

Publikováno 29 říjen 2017 - 11:27

jak je vidět, ten obrázek není vidět, protože tady vůbec není.


  • 1

#3 Geoteam UL

Geoteam UL

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 24 příspěvků(y)

Publikováno 29 říjen 2017 - 12:52

Už tam ten obrázek je. Nevšiml jsem si toho, že se nevložil.


  • 0

#4 MiroslavRouta

MiroslavRouta

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 124 příspěvků(y)

Publikováno 29 říjen 2017 - 14:20

To je podle mě dost i o velikosti displeje a o tom, jestli máš garmina nebo founa. Každopádně text nad obrázek podle mě nedostaneš. Ale počkej, až si to přečte třeba mh.mail, ten se v tom vyzná velmi dobře, možná tu plácám hlouposti.


  • 0

#5 Geoteam UL

Geoteam UL

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 24 příspěvků(y)

Publikováno 29 říjen 2017 - 15:23

Já ten text chci právě pod obrázek, ale tak, aby se nemusel skrolovat, protože tam místo je.Je to podle mě hodně zvláštní, že to tak nefunguje.


  • 0

#6 mh.mail

mh.mail

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 781 příspěvků(y)

Publikováno 29 říjen 2017 - 15:29

Neplácáš, text nad obrázek nedostaneš.
K optimální velikosti: nejlepší je zjistit to empiricky, podobně jako "sedmý schod" ve Vesničce. Já používám na výšku max. 150 px, ale pokud je to možné, tak výšku stáhni, co nejvíc to jde. U WhereYouGo ještě pozor na možnost zaškrtnout volbu "Roztahovat obrázky", to nijak neovlivníš, záleží na uživateli. Rolování displeje se nejspíš neubráníš, důležité je, aby hráč viděl aspoň začátek, aby věděl, že tam je něco napsáno. I tak je lepší rozdělit dialog do více kratších vět. Pokud to nejde, radši oželet obrázky.
  • 0
„Normální je nepodvádět.“
http://gc.i-mh.net/ | gc@i-mh.net

#7 mh.mail

mh.mail

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 781 příspěvků(y)

Publikováno 29 říjen 2017 - 15:31

Jo a emulátor neber za bernou minci, podívej se, jak to vypadá na telefonu.
  • 0
„Normální je nepodvádět.“
http://gc.i-mh.net/ | gc@i-mh.net

#8 Geoteam UL

Geoteam UL

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 24 příspěvků(y)

Publikováno 29 říjen 2017 - 16:16

No, tak jsem obrázek přidal do popisu wheriga před spuštěním, abych to vyzkoušel na telefonu a i když má obrázek velikost 140px na výšku, tak se roztáhne a opravdu to dělá ta hloupá volba roztáhnout, po zrušení je ale zase hrozně maličký ten obrázek, takže nevím,jak to má fungovat. Hloupé je, že není vidět ani začátek tetu, roztáhne se to totiž docela dost, přikládám screenshot z telefonu. 

Bohužel ty obrázky jsou docela důležité. Aspoň tedy na začátku hry. V jedné zóně tam mluví spolu dvě postavy a chtěl jsem rozlišit, kdy jaká mluví tím, že tam dám obrázek. Nejde to tedy nijak udělat, aby byl optimální jako na Oregonu? Oregon si je sám nějak upraví a jsou v pohodě, tzn. ani moc malé ani moc velké. 

 

Přiložené miniatury

  • Screenshot_2017-10-29-16-09-49.png
  • Screenshot_2017-10-29-16-09-52.png

  • 0

#9 Jencek

Jencek

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 56 příspěvků(y)

Publikováno 29 říjen 2017 - 18:17

No, tak jsem obrázek přidal do popisu wheriga před spuštěním, abych to vyzkoušel na telefonu a i když má obrázek velikost 140px na výšku, tak se roztáhne a opravdu to dělá ta hloupá volba roztáhnout, po zrušení je ale zase hrozně maličký ten obrázek, takže nevím,jak to má fungovat. Hloupé je, že není vidět ani začátek tetu, roztáhne se to totiž docela dost, přikládám screenshot z telefonu. 

Bohužel ty obrázky jsou docela důležité. Aspoň tedy na začátku hry. V jedné zóně tam mluví spolu dvě postavy a chtěl jsem rozlišit, kdy jaká mluví tím, že tam dám obrázek. Nejde to tedy nijak udělat, aby byl optimální jako na Oregonu? Oregon si je sám nějak upraví a jsou v pohodě, tzn. ani moc malé ani moc velké. 

 

 

Co teda wigo poskládat tak že nejprve ukažeš obrazek jednoho(asi jako zpráva nebo dialog s výběrem pozadi) a na buttonu místo OK napíšeš že ted neco říká ten(po odkliknutí pujde za sebou pár dialogů) a potom ten druhý (zase obrázek, asi jiný) atd, button je videt dole pořád, a hráč už si to snad nejak poskládá kdo kdy mluví


Tento příspěvek byl upraven od Jencek: 29 říjen 2017 - 18:24

  • 0

#10 phrkt

phrkt

    věčný rejpálek

  • Members
  • PipPipPip
  • 2 736 příspěvků(y)

Publikováno 29 říjen 2017 - 18:34

A co tak doplnit text přímo do obrázku ?


  • 0

#11 Jencek

Jencek

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 56 příspěvků(y)

Publikováno 29 říjen 2017 - 19:35

A co tak doplnit text přímo do obrázku ?

 

Taky jsem myslel na toto řešení, ale pokud bude dialogů, textů moc, naroste tím zřejmě dost velikost cartridge


  • 0

#12 Misha.in

Misha.in

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 169 příspěvků(y)

Publikováno 29 říjen 2017 - 20:14

No, tak jsem obrázek přidal do popisu wheriga před spuštěním, abych to vyzkoušel na telefonu a i když má obrázek velikost 140px na výšku, tak se roztáhne a opravdu to dělá ta hloupá volba roztáhnout, po zrušení je ale zase hrozně maličký ten obrázek, takže nevím,jak to má fungovat. Hloupé je, že není vidět ani začátek tetu, roztáhne se to totiž docela dost, přikládám screenshot z telefonu. 

Bohužel ty obrázky jsou docela důležité. Aspoň tedy na začátku hry. V jedné zóně tam mluví spolu dvě postavy a chtěl jsem rozlišit, kdy jaká mluví tím, že tam dám obrázek. Nejde to tedy nijak udělat, aby byl optimální jako na Oregonu? Oregon si je sám nějak upraví a jsou v pohodě, tzn. ani moc malé ani moc velké. 

 

Používej vždy maximálně čtvercový obrázek, ale raději obrázek orientovaný na šířku a nikdy ne na výšku. Například 230 x 150 px je ideál. Pokud máš postavičku,která je na výšku, vlož ji do obrázku těchto rozměrů, takže vlevo a vpravo budeš mít bílý prostor.


  • 1

misha_in.png


#13 Misha.in

Misha.in

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 169 příspěvků(y)

Publikováno 29 říjen 2017 - 20:16

A co tak doplnit text přímo do obrázku ?

 

Text v obrázku je nesmysl a je potřeba se tomu vyvarovat. Nejenže to zbytečně navýší velikost cartridge, ale na některých zařízeních se může stát, že text ani nepřečteš.


  • 0

misha_in.png


#14 kiReGPS

kiReGPS

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 2 345 příspěvků(y)

Publikováno 29 říjen 2017 - 20:33

Zdravím Ústecký Geoteam a dovoluji si podotknout, že název by měl znít spíše "Za pokladem s Amadeem"...
  • 1

#15 Geoteam UL

Geoteam UL

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 24 příspěvků(y)

Publikováno 29 říjen 2017 - 21:09

Díy za radu "Misha.in", změnit na čtvercovou velikost pomohlo. Aspoň je ten text hned pod obrázkem. Problém je, když veliký obrázek zmenším na výšku, tak se zploští. Nějak si s tím pokusím ještě pohrát a uvidím, jak to bude vypadat.


  • 0

#16 kiReGPS

kiReGPS

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 2 345 příspěvků(y)

Publikováno 29 říjen 2017 - 22:19

Problém je, když veliký obrázek zmenším na výšku, tak se zploští. Nějak si s tím pokusím ještě pohrát a uvidím, jak to bude vypadat.


Pokud máš postavičku,která je na výšku, vlož ji do obrázku těchto rozměrů, takže vlevo a vpravo budeš mít bílý prostor.


  • 0

#17 mpik

mpik

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 8 785 příspěvků(y)

Publikováno 30 říjen 2017 - 9:23

Tento problém jsem řešil i ve Fotolabu, kde na těch stáncích pro okamžitý tisk někde neuměli volný formát ani okraje po stranách a 4:3 mi nacpali do 3:2 tak, že uřezali půlku hlav. Upravil jsem si tedy snímky na 2:3 s tím, že na krajích byly bílé pruhy, které jsem pak ustřihl. Ale ne každý editor umí jednoduše zvětšit fotku a nechat bílé okraje, oříznout na menší dovede každý. V Corelu jsem třeba musel udělat kolem rámeček, třeba neviditelný, jinak se exportovala jen fotka bez okrajů.


  • 0

#18 Maxinoha

Maxinoha

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 177 příspěvků(y)

Publikováno 30 říjen 2017 - 11:54

Ahoj, tvar obrázku pro použití s textem je vhodnější volit obdélník naležato.

 

Pokud máš malý obrázek zvětši plátno/pozadí obrázku, pokud máš velký obrázek udělej výřez.

U hovořící postavy přece nemusí být na obrázku celá postava, ale postačuje výřez ve které bude jen hlava.

 

Více o obrázcích zde: https://www.urwigo.c...6-ulohy-a-media
Můžeš udělat i 2 sady obrázků - menší pro garmin a větší pro chytré telefony.

 

postava_v1.jpg      postava_v2.jpg

 

Černý rámeček v obrázku je jen pro ilustaraci tvaru obrázku, ve hře samozřejmě dělejte obrázky bez rámečku  ;)


  • 1




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 uživatelů, 0 návštěvníků 0 anonymních uživatelů

Reklama