Přejít na obsah


Fotka

Zóna zůstává aktivní

wherigo

  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
6 odpovědí na toto téma

#1 KulisekW

KulisekW

    KulisekW

  • Members
  • PipPipPip
  • 2 231 příspěvků(y)

Publikováno 31 prosinec 2017 - 15:43

Zdravím,

měl bych dotaz na někoho znalejšího v přípravě wiga. Při tvorbě nelineární hry jsem narazil na problém, u kterého mi není moc jasný jeho důvod. I přes existenci příkazu nastav: zóna.aktivní=nepravda zůstává při spuštění hry v emulátoru zóna aktivní. Toť v kostce, teď se to pokusím rozepsat podrobněji.

 

Jedná se o nelineární hru, ve které musí hráč navštívit pět ze sedmi zón, aby mohl pokračovat dále. Jakmile hráč daný počet zón navštíví, je zavolána funkce obsahující úkol (viz schéma níže).

01.PNG

(když je samozřejmě stejně pro každou ze sedmi zón)

Nicméně, jednou mi zůstane aktivní jedna zóna, jindy dvě (vždy se však jedná o zónu/zóny, které nebyly navštíveny).

 

Problém jsem tedy obešel tím, že jsem ve funkci úplně vynechal když/jindy a umístil za sebe nastav: zóna.aktivní=nepravda pro každou zónu, ať už byla zóna navštívena či nikoli (viz schéma níže).

02.PNG

Zneaktivnění tedy proběhne pro každou zónu ať už byla předtím aktivní či nikoli.

 

Co mne zajímá:

1) Z jakého důvodu prvně zvolený postup nefunguje?

2) Je druhý postup možný (funkční i mimo emulátor)?

 

Možná se ptám zbytečně, anebo mi jen něco uniká. Vše jsem si několikrát prošel, ale mé oko žádný zádrhel nespatřilo, tak nevím...

Předem děkuji za odpověď. :)

K.


  • 0

#2 Maxinoha

Maxinoha

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 177 příspěvků(y)

Publikováno 31 prosinec 2017 - 16:06

Přesuň to před tu zprávu, pokud je zpráva stornovaná tak se to co je napsané až po odkliknutí neprovede.

 

Výchozí nastavení při spuštění hry:

Beze jména.jpg

 

Deaktivace zóny při její návštěvě:

Beze jména2.jpg


  • 0

#3 Maxinoha

Maxinoha

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 177 příspěvků(y)

Publikováno 31 prosinec 2017 - 16:20

Jinak kontrolu navštívení min. 5 zón ze 7 a následnou deaktivaci zbylých nenavštívených zón jde udělat viz. obrázek.

 

Beze jména3.jpg


  • 0

#4 KulisekW

KulisekW

    KulisekW

  • Members
  • PipPipPip
  • 2 231 příspěvků(y)

Publikováno 31 prosinec 2017 - 16:31

Při spuštění hry mám dané zóny aktivní a při návštěvě zóny dojde k jejímu zneaktivnění (jak máš na screenu).

03.PNG

 

Přesunutí jsem už zkoušel, výsledek je stejný. A ano, pokud udělám sedmkrát zasebou nastav: aktivní=nepravda, vše funguje (ostatně, jak už jsem psal v prvním příspěvku, to už mne napadlo). Tedy ano, funguje to, ale proč druhý postup s když tropí neplechu?


  • 0

#5 Roman_Jaromer

Roman_Jaromer

    Roman_Jaroměř

  • Members
  • PipPipPip
  • 4 188 příspěvků(y)

Publikováno 31 prosinec 2017 - 16:33

Přesuň to před tu zprávu, pokud je zpráva stornovaná tak se to co je napsané až po odkliknutí neprovede.

 

Jak může být zpráva "stornovaná"? Mám většinu deaktivací a aktivací zón dělaných právě po odkliknutí zpráv. Je to velký problém?


  • 0

#6 Misha.in

Misha.in

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 169 příspěvků(y)

Publikováno 01 leden 2018 - 9:38

Jak může být zpráva "stornovaná"? Mám většinu deaktivací a aktivací zón dělaných právě po odkliknutí zpráv. Je to velký problém?

 

Může to být problém. V podstatě stačí, když má uživatel zprávu zobrazenu, ale neklikne na ni (tedy se další příkazy neprovedou) a například vstoupí do nějaké další zóny, která provede akci. Zpráva v tu chvíli z obrazovky zmizí, ale příkazy se neprovedly. A nemusí to být jen vstup do jiné zóny, těch možností vyvolání akce může být více. Nejdůležitější je potřeba dát si pozor na to, že hráči nikdy nemají stabilní signál, tudíž se často stává, že vstoupí do zóny, ve chvíli, kdy čtou nějaké dialogy, tak signál zónu opustí a pak například do zóny znovu vstoupí, čímž může vyvolat znovu reakci.


Tento příspěvek byl upraven od Misha.in: 01 leden 2018 - 9:39

  • 0

misha_in.png


#7 Roman_Jaromer

Roman_Jaromer

    Roman_Jaroměř

  • Members
  • PipPipPip
  • 4 188 příspěvků(y)

Publikováno 01 leden 2018 - 9:50

Díky, na tuhle chybu jsem nějak nenarazil, tak jsem ji neřešil. Budu muset předělat wheriga :-(


  • 0





Také označené jedním nebo více z těchto klíčových slov:wherigo

0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 uživatelů, 0 návštěvníků 0 anonymních uživatelů

Reklama