Přejít na obsah


Fotka
- - - - -

výpočet stínu, a souřadnic


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
8 odpovědí na toto téma

#1 JsSramy

JsSramy

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 3 příspěvků(y)

Publikováno 20 červen 2018 - 7:18

Zdravím,

omlouvám se, ale jsem začátečník a mám s problém s jednou mystery keší, která nedaleko mého bydliště.. Pro určení souřadnic je třeba spočítat délku stínu komínu (100m) v určitý den (17.2, 16:50)  a nakonec od určených souřadnic (rohu budovy na kterou dopadá stín) spočítat souřadnice pod azimutem 287° ve vzdálenosti  71 m.. 

Jsem začátečník, mohl by jste mi prosím někdo doporučit vhodnou aplikaci, nebo návod a vzoreček jak se dopočítat k výsledku??   Moc všem děkuji za radu...


  • 0

#2 zmijovkar

zmijovkar

    zmijovkar

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 221 příspěvků(y)

Publikováno 20 červen 2018 - 7:36

Tady nejde o začátečnictví v geocachingu, ale o fyziku...

Na jaké polopřímce ten stín bude, to je asi jednoduché (Slunce se za hodinu posune na obloze o 15°).

Jak daleko bude rovnoběžná polopřímka, na které bude poklad, jde spočítat z toho úhlu a vzdálenosti.

Pak je to BF metoda kapitána Granta... (když se mi nebude chtít zjišťovat výška Slunce).

 

Je zásada, že zde na fóru se s mysterkami neradí. Radit/neradit by měla být výsada majitele keše (a ostatní by to měli respektovat - což se zhusta neděje).

Snad jsem až tak moc neporadil, JsSramy ví, co má zjistit, jen neví jakým způsobem...


  • 1

#3 Vláček

Vláček

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 787 příspěvků(y)

Publikováno 20 červen 2018 - 7:54

Je asi rozdíl prozradit řešení mysterky vyžadující nápad a prozradit vzoreček ze základní školy.

A co se týče dotazu - kdo neumí matematiku, může zkusit zagooglit a vyleze napč.  http://www.suncalc.org a http://antonio.cz/gc/coords


  • 1

#4 quellen

quellen

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 590 příspěvků(y)

Publikováno 20 červen 2018 - 8:11