Přejít na obsah


Fotka

Pojistky v autě


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
15 odpovědí na toto téma

#1 Smrk

Smrk

    proti proudu

  • Members
  • PipPipPip
  • 5 271 příspěvků(y)

Publikováno 18 září 2018 - 12:18

Mezi kačery jsou lidi všeho znalí, tak mi třeba někdo poradí.

 

Přibližně jednou za rok mi v autě praskne pojistka od vnitřního osvětlení. Pojistku jsem vyměnil a byl zase rok klid. Ale včera se mi to nepodařilo. Přestože jsem neměl klíče v zapalování a pojistky by tak neměly být pod proudem, tak když jsem se tam snažil strčit novou pojistku, stačilo se jen dotknout kontaktů a hned se spálila. Zlikvidoval jsem jich takhle včera několik. Stává se mi to od doby, kdy mi tam namontovali zařízení pro sledování polohy auta, zřejmě to připojili k těm světlům.

 

Nevěděl by někdo, co s tím?


  • 0

#2 dr.vota

dr.vota

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 5 451 příspěvků(y)

Publikováno 18 září 2018 - 13:10

dát silnější pojistku?  :D


  • 0

#3 dílna u mnicha

dílna u mnicha

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 346 příspěvků(y)

Publikováno 18 září 2018 - 13:13

Vnitřní osvětlení je pod proudem stále - když otevřeš dveře tak svítí ať máš klíče v zapalovaní nebo ne . Nejdřív bych dal ovladač vnitřního osvětlení na off a pak zkusil vyměnit , případně odpojit modul na sledování auta a pak vyměnit . 


  • 0

#4 Sólista

Sólista

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 121 příspěvků(y)

Publikováno 18 září 2018 - 13:21

Když je ta pojistka přepálená nebo tam není je ten sledovací modul funkční?


  • 0
Kdo chce psa bíti, ten si hůl vždycky najde!

#5 tarmara

tarmara

    Air-cooled

  • Members
  • PipPipPip
  • 972 příspěvků(y)

Publikováno 18 září 2018 - 13:32

dát silnější pojistku?  :D

Tohle není úplně prdel. Pokud se takhle pálí pojistky, tak to může být tím, že se vodič od baterky pěkně kostří. Pak tam jde proud jaxviňa a ten spálí pojistku. Pokud by se tam dala super silná pojistka aka hřebík, tak může dojít k tomu, že ten kablík, co se někde s největší pravděpodobností kostří o kastli, stane částí "obloukové lampy". A nebo se kablík procházejícím proudem rozehřeje tak, že na něm chytne izolace (což by se vzhledem k moderním materiálům stát nemělo). A ten oblouk/výboj může klidně něco zapálit. V lepším případě to blafne v noci a shoří jen auto. V tom horším to může začít plápolat vesele ve 130 na dálnici. U těch moderních plastových aut možná ani nebude čas zastavit a vystoupit....

Doporučuju navštívit buď šikuly co zapojovali tuten sledovač, případně sehnat kvalitního autoelektrikáře, kterému řekněte i o tom nově zapojeném sledovači..... Elektrika v autě dokáže být prevít, i když auto stojí. Kabel od baterky ke startéru není tlustý 1,5cm jen tak, baterka dá na 12V klidně špičkově 300A - což je 3,5kW, což na vznik táboráčku stačí


  • 3

#6 petegeo

petegeo

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 005 příspěvků(y)

Publikováno 18 září 2018 - 13:39

Tohle není úplně prdel. Pokud se takhle pálí pojistky, tak to může být tím, že se vodič od baterky pěkně kostří. Pak tam jde proud jaxviňa a ten spálí pojistku. Pokud by se tam dala super silná pojistka aka hřebík, tak může dojít k tomu, že ten kablík, co se někde s největší pravděpodobností kostří o kastli, stane částí "obloukové lampy". A nebo se kablík procházejícím proudem rozehřeje tak, že na něm chytne izolace (což by se vzhledem k moderním materiálům stát nemělo). A ten oblouk/výboj může klidně něco zapálit. V lepším případě to blafne v noci a shoří jen auto. V tom horším to může začít plápolat vesele ve 130 na dálnici. U těch moderních plastových aut možná ani nebude čas zastavit a vystoupit....

Doporučuju navštívit buď šikuly co zapojovali tuten sledovač, případně sehnat kvalitního autoelektrikáře, kterému řekněte i o tom nově zapojeném sledovači..... Elektrika v autě dokáže být prevít, i když auto stojí. Kabel od baterky ke startéru není tlustý 1,5cm jen tak, baterka dá na 12V klidně špičkově 300A - což je 3,5kW, což na vznik táboráčku stačí

No samořejmě zkrat je zkrat.. Ale ono to nemusí být tak dramatický. Problém může být právě jen ve větším odběru při prvním zapnutí, které ta pojistka nevydrží.

V každém případě to chce ale elekrikáře, který to minimálně proměří, než dá o malinko silnější pojistku.


  • 2

#7 Arne1

Arne1

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 5 834 příspěvků(y)

Publikováno 18 září 2018 - 16:41

Podíval bych se ještě do dokumentace, co vše je na tu pojistku připojené. A pak prohlížet podezřelá místa - například průchody do dveří.


  • 0

Používám a doporučuji a:Drake - nejlepší geocachingovou aplikaci pro Android!


#8 VHteam

VHteam

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 144 příspěvků(y)

Publikováno 18 září 2018 - 18:21

Nemusí to být hned natvrdo zkrat. Může se jednat jen o větší odběr než pojistka snese. Máme přívěsný vozík, který vesele jezdil se Š105 několik let a jen jsme ho připojili k Renaultu, tak po zapnutí blinkru zmizela pojistka společná pro ....levé směrovky, osvětlení přístrojů a ještě cosi. Všechno proměřeno …O.K. …. nová pojistka.... vozík...blinkr... lup a byla fuč. Problém byl nakonec v žárovce blinkru vozíku. Byla tam dvouvláknová a původní majitel vozíku propájel oba kontakty tak aby svítila obě vlákna. Škodárně větší odběr nevadil, ale Rendimil to nepřekousnul.

Takže pokud problém nastal po instalaci nějakého zařízení ...šel bych napřed po něm. Chce to elektrikáře s ampérmetrem, ale pokud se to děje jednou za rok..... říkám rovnou pokud nenastane ta správná konstelace ...bude se to blbě hledat.

Určitě, ale jak bylo výše napsáno..... bez předchozího proměření rozhodně nedávat silnější pojistku. Tohle chyby neodpouští..... ;).


  • 0

#9 ladislavappl

ladislavappl

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 886 příspěvků(y)

Publikováno 18 září 2018 - 19:06

Moje zkušenost - ne z auta, ale z lustru. Stále se přepalovala jedna žárovka (a samozřejmě "vyletěl" jistič). Příčina byla ve špatném kontaktu, kdy se žárovky v té objímce pořád přehřívaly a odcházely.


  • -1
Quaerendo invenietis (Kdo hledá, najde).

#10 Smrk

Smrk

    proti proudu

  • Members
  • PipPipPip
  • 5 271 příspěvků(y)

Publikováno 18 září 2018 - 19:48

Dát tam silnější pojistku bych se bál. Ta slabá tam asi je z nějakého důvodu. Ten sledovací modul je funkční, má v sobě baterku. Odpojit ho ale nedokážu, je schovaný kdesi pod palubní deskou. Možná to s tím nesouvisí, ale poprvé byla v autě tma v okamžiku, kdy jsem odjížděl z garáže Dekry, kde to tam montovali. A od té doby to takhle blbne. Že je vnitřní osvětlení pod proudem pořád, to mi vůbec nedošlo. :-) Je tam sice u každého světla klasický vypínač (svítí pořád, svítí při otevření dveří, nesvítí), ale nevím, jestli pak nepůjde proud i do té pojistkové skříně. Ještě mě napadlo odpojit úplně baterku. No a nebo uvnitř nesvítit a počkat, až zase pojedu do servisu. :-) Ale díky za rady.


  • 0

#11 Fukar

Fukar

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 343 příspěvků(y)

Publikováno 18 září 2018 - 20:06

A co zkusit místo pojistky přiložit hroty ampérmetru a změřit proud? Bez změření proudu ti nejsou rady nic platné. Třeba po změření proudu zjistíš, že má dr.vota pravdu.

Jestli nemáš šlusmetr, tak zkus nějakého elektrikáře z okolí.


  • 2

Člen týmu URNA - Útvar Rychlého NAlezení.
Lovem postižen na 100%.


#12 seedcorp

seedcorp

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 660 příspěvků(y)

Publikováno 19 září 2018 - 1:20

Zařízení na sledování polohy auta nikdy nemůže brát tolik, aby to pálilo pojistky. Pokud to nezapojoval nějakej Pepa od nás ze vsi. Sorryjako. Asi to nebyl autorizák, co? Jak píší ostatní, bez proměření je ti jakákoli rada drahá...


  • 1

#13 Smrk

Smrk

    proti proudu

  • Members
  • PipPipPip
  • 5 271 příspěvků(y)

Publikováno 19 září 2018 - 4:39

Dělal to technik z Dekry. Je to jedna z mála firem, která to dělá pro pojišťovny. Třeba to tím není, jen že se to tehdy stalo poprvé. Ale pojistka šla normálně vyměnit. Teď už vyměnit nejde.


  • 0

#14 Pontiac_CZ

Pontiac_CZ

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 2 169 příspěvků(y)

Publikováno 19 září 2018 - 7:08

To fakt dělá dojem, jakoby se nějaký káblík prodřel nebo utrhnul z napájeného spoje a dotknul se kostry a došlo tak ke zkratu. Pak by nebylo divu, že jakákoliv pojistka se spálí při prvním dotyku kontaktů.


  • 1

SW: a:Drake 6
HW: Ulefone PowerArmor 18t (Android 12), Qstarz BT-Q818XT bluetooth GPS modul

 

"When you go to hide a geocache, think of the reason you are bringing people to that spot. If the only reason is for the geocache, then find a better spot." – briansnat

 
 

 

 


#15 ladislavappl

ladislavappl

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 886 příspěvků(y)

Publikováno 19 září 2018 - 10:54

A co zkusit místo pojistky přiložit hroty ampérmetru a změřit proud? Bez změření proudu ti nejsou rady nic platné. Třeba po změření proudu zjistíš, že má dr.vota pravdu.

A před měřením se pomodli, aby ti měřák neshořel... (nebo jeho pojistka, pokud ji má)


Tento příspěvek byl upraven od ladislavappl: 19 září 2018 - 10:55

  • 0
Quaerendo invenietis (Kdo hledá, najde).

#16 mpik

mpik

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 8 785 příspěvků(y)

Publikováno 19 září 2018 - 11:46

Pokud se pojistka spálí IHNED, případně s prsknutím, je tam tvrdý zkrat a v případě drátu nebo ampermetru jako pojistka zafunguje ten ampérmetr nebo nějaký drát uvnitř. Spíš zkus místo pojistky připojit nějakou žárovku s odpovídajícím příkonem. Pokud se rozsvítí a nezhasne, jdi od toho pryč a dej to někam do servisu, případně reklamuj práci předchozího servisáka.


  • 3




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 uživatelů, 0 návštěvníků 0 anonymních uživatelů

Reklama