Takže bych chtěl poradit, který baterky mají největší napětí, asi vydrží lehkej proudovej náraz, když sepne motorek a nebude jim vadit současná teplota těsně pod nulou.
Tento příspěvek byl upraven od Kreten8: 05 únor 2019 - 21:09
Publikováno 05 únor 2019 - 21:08
Tento příspěvek byl upraven od Kreten8: 05 únor 2019 - 21:09
Publikováno 05 únor 2019 - 21:42
/realme 8 (Android 12) + Locus, Oregon 300 už nepoužívám vůbec/
GC3WERW - Vzpominky Tychona Brahe | GC4XTDT - Opustena infekcni klinika Kopa | GC5FJC2 - Benatecke kolecko | GC5R8AF - Achilles a zelva | GC5VYCQ - Chrastenhof (Chrastecky dvur) | GC6N637 - Zubri na Travinach | GC6Q5BT - QIC neboli ctvrtpalec | GC72925 - 7. PLRO Vlkava - Raketaci | GC7FK96 - Beru Ti Stesti | GC92CY5 - Kopec plný bordelu | GC98JF4 - Chrastenhof (Chrastecky dvur) - reloaded | GC9AV0D - Sečtělá | GC9WFCF - Poslední zvonění
Publikováno 06 únor 2019 - 7:09
Kombinovat akumulátory s alkalikami by mě nenapadlo. Ale krátkodobě, proč ne? Rozdíl v napětí mohl být opravdu tak kolem půl voltu a je mi divné, že zrovna to by rozhodovalo. Spíš se mi zdá, že to v té keši pořádně nefungovalo. Nebylo to náhodou stavěné na 9V, nebo 12? Ono při současných mrazech hodně věcí přestává fungovat, mechanicky - zatuhne olej, někam zateče voda a zamrzne, atd.
Publikováno 06 únor 2019 - 8:46
Jmenovité napětí NiMh akumulátoru je 1,2V a alkalické baterie 1,5V. Takže rozdíl při 4ks je 1,2V a to může být pro fungování zásadní.
Publikováno 06 únor 2019 - 9:44
Tohle je spíš povzdech pro ownery... ale - má smysl v dnešní době dávat něco na AA baterie, když u sebe řada lidí nosí USB powerbanky, který jsou poměrně tvrdej zdroj?
Lovím zážitky a zakládám body. | https://openstreetmap.cz/
Publikováno 06 únor 2019 - 9:55
Jmenovité napětí NiMh akumulátoru je 1,2V a alkalické baterie 1,5V. Takže rozdíl při 4ks je 1,2V a to může být pro fungování zásadní.
Jenomže on použil kombinaci 2x eneloop, 2x alkaliku. To je rozdíl asi kolem půl voltu. Logické je to, do pouzdra se víc než 4 baterky nevejdou. Jinak by bylo lepší přidat ještě ty alkaliky do série. Jenomže to by musel někdo držet ty dráty na baterce asi rukou. Stejně předpokládám, že to zamrzlo a že by ani 12V s tím nehnulo, spíš by to spálilo motor. Nebo už takovou prasárnu udělal někdo před ním, případně vevnitř něco urval, apod.
Publikováno 06 únor 2019 - 9:56
Jmenovité napětí NiMh akumulátoru je 1,2V a alkalické baterie 1,5V. Takže rozdíl při 4ks je 1,2V a to může být pro fungování zásadní.
Rozdíl je 6V vs 4.8V, což není zásadní ani pro třeba elektromagnet, ani třeba pro nějakou 5V číslicovou logiku. (pokud to není dimenzováno "na krev", což by byla hloupost tvůrce...)
Jenže celé je to nesmysl, protože se bavíme o jmenovitém napětí čerstvých článků, ale v reálu tam je napětí při zátěži zcela jiné. I ty alkalické články mají těch 1.5V jen chvíli, když jsou čestvé. Po chvilce vybíjení bude to napětí u těch Eneloopu dokonce vyšší.
Ergo, stavět cokoliv na baterky, co by bylo takhle náchylné na napětí, je kravina. Ale v tomto případě je pravděpodobnější, že šlo o mechanický problém.
0 uživatelů, 0 návštěvníků 0 anonymních uživatelů