Přejít na obsah


Fotka

GPS v letadle


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
42 odpovědí na toto téma

#21 haggaeus

haggaeus

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 752 příspěvků(y)

Publikováno 15 červenec 2007 - 20:47

Honzik&Pavlinka: GPS sama o sobě je pasivní přijímač radiosignálu, takže neinterferuje s ostatními elektronickými zařízeními a tudíž je jí možné provozovat i v letadle....

Zni to logicky, ale kdyz mam na ruce naramkovy prijimac od Navilocku (bez BT) a drzim ve stejne ruce PMR vysilacku, tak chyta signal na kanale 6 (bily sum, pri mackani cudliku na gps se meni). Tak si radeji v letadle ctu v Palmu, u toho jsem podobne ruseni nepozoroval.
 


  • 0

#22 abakus

abakus

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 159 příspěvků(y)

Publikováno 15 červenec 2007 - 23:47

Nedávno mě napadlo zapnout si CSx na letišti v Istanbulu, jak napotvoru jsem to pak zapomněl vypnout a uvědomil jsem si to až na letišti v Praze. Takže mám kompletní tracklog IST-PRG stojánka-stojánka, pokud by někdo měl tu potřebu nějaký letecký tracklog zkoumat...
  • 0

#23 czcharlie

czcharlie

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 292 příspěvků(y)

Publikováno 16 červenec 2007 - 7:40

haggaeus: Zni to logicky, ale kdyz mam na ruce naramkovy prijimac od Navilocku (bez BT) a drzim ve stejne ruce PMR vysilacku, tak chyta signal na kanale 6 (bily sum, pri mackani cudliku na gps se meni). Tak si radeji v letadle ctu v Palmu, u toho jsem podobne ruseni nepozoroval.

Priciny mohou byt dve: jednak kazdy prijimac zpetne vyzaruje do anteny a jednak kazde elektronicke zarizeni vyzaruje elektromagneticke vlneni. Zalezi jen na vyrobci, do jake miry se mu tato vyzarovani podari potlacit. Obecne jsou hodnoty techto vyzarovani velmi nizke (nemluvim o NoName zarizenich Made In China) a jsou zanedbatelne. Citlivy prijimac v tesne blizkosti takova vyzarovani samozrejme prijme. Pri beznem provozu jsou samozrejme takova ruseni prekryta uzitecnym signalem, ale zvlast v bilem sumu mohou byt zaznamenatelna (a mezi nami i ten Palm by mohl byt v radiu zaznamenatelny) jsou-li obe zarizeni v tesne blizkosti (v jedne ruce jak uvadis). V letadle jsou urovne signalu v zarizenich dostatecne vysoke, aby je zpetne vyzarovani GPS prijimace nemohlo ovlivnit, ale uz ne zas tak vysoke, aby napr. BlueTooth vysilac nezpusobil poruchy.

  • 0

#24 popak

popak

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 4 příspěvků(y)

Publikováno 16 červenec 2007 - 12:45

Tak jsem taky neodolal a GPS (60CSx) v letadle pěkně vyzkoušel. Signál byl docela dobrý i u uličky, ale raději jsem ho strčil do kapsy sedadla u okna. S tou fixací pozice jem měl taky problém přestože jsem byl připojen na 6 satelitů (plné sloupečky) ale pozice nic. Ale čím to bylo ??? To se stalo cestou ze Španělska 2x. Naštestí nad ČR vše OK. Dokonce se nám povedlo, že jsme letěli kousek od našeho baráku. Bylo jasno tak se mi ho povedlo i nafotit :-).

 Pozn: doporučuji vypnout zvukové varování pro radary. Když jsme vylétávali z Prahy tak se mi GPS nad radarem s 50km/h pěkně rozpípala :-)))
 


  • 0

#25 PLAJ family

PLAJ family

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 104 příspěvků(y)

Publikováno 16 červenec 2007 - 17:32

abakus: Nedávno mě napadlo zapnout si CSx na letišti v Istanbulu, jak napotvoru jsem to pak zapomněl vypnout a uvědomil jsem si to až na letišti v Praze. Takže mám kompletní tracklog IST-PRG stojánka-stojánka, pokud by někdo měl tu potřebu nějaký letecký tracklog zkoumat...

Mě by to zajímalo. Můžeš poslat na petrj@mujmail.cz?


  • 0

#26 Agila77.com

Agila77.com

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 11 příspěvků(y)

Publikováno 17 červenec 2007 - 2:22

Tak je jasné že ta Evolve navigace asi nebude to dobré do letadla páč má zub (bluetooth) a dnes jsem zkoušel letadlo mod na Nokii 62334 a zub zapnout nejde :-/

Když si vemu ale e-Trex Legend dozvím se něco zajímavého ? Bude stačit pamět na zaznemání celé trasy? Nemusí být detailní ale jak říkám strávím 6 až možná 11hodin ve vzduchu a možná bude nějaké technické mezipřistní pro doplnění paliva :o)  Jak se to s mapama ? Myslím si že právě na PDA by mapy se dali sehnat.

 


  • 0

#27 PedroKV

PedroKV

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 278 příspěvků(y)

Publikováno 28 červenec 2007 - 7:02

já mám zkušenosti z Boeingem 737-800, sedadlo kousek za motorem u okénka, přítulka mi tam držela v 10km výšce nenápadně BT modul itek 339 a nefixlo se to. Možná kdybychom to zapli už na letišti, tak by to drželo, ale riskujte, že vás vyhodí, že.. Navíc v letadle je displej, který po startu vypadne nad hlavami a ukazuje místo, rychlost, čas odletového a příletového letiště, zbývající dobu a možná i dobu letu. V podstatě chybí jen stav paliva v nádrži, ale to ani GPS neumí :-)
  • 0

#28 HONZA.CZ

HONZA.CZ

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 120 příspěvků(y)

Publikováno 19 srpen 2007 - 8:29

Zkusil jsem cestou z Korfu po startu po skončení zákazu zapnout Legenda u okénka. Chytil se bez problému, a fungoval dokonce i na klíně ( tam ale občas vypadl). Bylo zajímavé sledovat let nad mapou. GPS jsem vypnul před přistávacím manévrem. Ne že bych se bál, že spadne letadlo, ale jak už tu někdo psal, každá letecká společnost má svoje pravidla. Proč třeba zákaz přehrávačů?
  • 0

#29 mike1980cz

mike1980cz

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 135 příspěvků(y)

Publikováno 19 srpen 2007 - 21:15

Leteli jsme s TravelServicem z Recka, navigaci jsem zapnul, videt ze letis 799km / hodinu ve vysce 10000 metru je zajimavy pocit ;o) U okenka nebyl problem se signalem, Etrex Legend, vse bez problemu. Nicmene letuska me videla a hned se me ptala co to mam, jestli je to navigace a pozadala me, at ji hned vypnu. Od jineho kolegy jsem zase slysel, ze se radeji zeptal letusky, jestli ji smi pouzivat behem letu, ta se sla zeptat kapitana letadla, ten to dovolil, ale az po vzletu.
  • 0

#30 mivi

mivi

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 5 příspěvků(y)

Publikováno 16 září 2007 - 16:51

dandra napsal/a:
<p>Už jsem měl možnost to párkrát vyzkoušet, takže přidávám pár poznatků:</p><p>1) PDA s BT modulem do letadla neee. Mají aktivní vysílač, teoreticky můžou rušit přístroje, jejich použití je rizikové.<br></p><p>2) Je dobré mít zapnutou GPS co nejdéle, co pilot a pokyny k používání pasivních elektronických zařízení dovolí, aby se pak dlouho nechytala. (Jednou jsem 60CSx "zapomněl" zapnutou v tašce uprostřed letadla. Záznam od vzletu do přistání na výbornou.)<br></p><p>3) U dražších modelů vždy vypnout barometrický výškoměr, jinak se tracklog bude plazit skoro po zemi. Autokalibrace barometrického výškoměru za letu nefunguje, protože tlak vzduchu v kabině neodpovídá tlaku zvenčí. </p><p>4) Kvalita přijímaného signálu závisí nejen na tom, zda sedíte u okénka, nebo v uličce, ale také jak daleko jste od motoru a jiných rušičů příjmu.<br></p><p>Přeji šťastný let a co nejzajímavější tracklog [;)] </p>


Dá se prosím Vás nějak vypnout barometrický výškoměr u GPSMAP 60CSx ?
  • 0

#31 TechNick

TechNick

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 284 příspěvků(y)

Publikováno 16 září 2007 - 17:46

Nejde to, proč ti vadí?
  • 0

#32 Czecho Cowboy

Czecho Cowboy

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 372 příspěvků(y)

Publikováno 16 září 2007 - 17:52

mivi napsal/a:
Dá se prosím Vás nějak vypnout barometrický výškoměr u GPSMAP 60CSx ?

TechNick napsal/a:
Nejde to, proč ti vadí?

No když už jsme u té diskuse letadlo+GPS, tak mu to vadí zcela oprávněně.
V letadle to hází nesmyslná čísla a potom máš ve výškovém profilu něco, co letu vůbec neodpovídá - což je škoda.

Jde v 60CSx alespoň nastavit GPS výšku jako obsah nějakého pole?
  • 0

#33 lubik

lubik

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 310 příspěvků(y)

Publikováno 16 září 2007 - 19:23

S Bluetooth opatrne :D:D:D
  • 0

#34 michal_a_jana

michal_a_jana

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 426 příspěvků(y)

Publikováno 24 květen 2008 - 11:45

dandra napsal/a:
3) U dražších modelů vždy vypnout barometrický výškoměr, jinak se tracklog bude plazit skoro po zemi. Autokalibrace barometrického výškoměru za letu nefunguje, protože tlak vzduchu v kabině neodpovídá tlaku zvenčí.


Nevite jak ten barometr u 60CSx vypnout, aby vysku ukazoval jen podle satelitu?
  • 0

#35 Petr.zablati

Petr.zablati

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 138 příspěvků(y)

Publikováno 25 květen 2008 - 7:10

lubik napsal/a:
S Bluetooth opatrne :D:D:D


To by mě zajímalo, jestli mají Windows ovladač na Airbus A 310...:D:D
  • 0
Nad řekou Blanicí, tyčí se hora. Pěkná tam keška, kačer ji hledá. Hlouběji zarazil do země svou paži, prst na plast narazil, vytáhl krabici. Tak pověst nelhala, jsou tam a čekají, děti mé, neplačte nezoufej, národe kačerů...

#36 frettie

frettie

    Frettie

  • Members
  • PipPipPip
  • 620 příspěvků(y)

Publikováno 25 květen 2008 - 9:14

Don Pedro de Záblatí napsal/a:

lubik napsal/a:
S Bluetooth opatrne :D:D:D


To by mě zajímalo, jestli mají Windows ovladač na Airbus A 310...:D:D


Jistě, ale vznikl až reverzním inženýrstvím, tak to sem tam spadne ... :)
  • 0
:)

#37 rsc_cz

rsc_cz

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 876 příspěvků(y)

Publikováno 25 květen 2008 - 9:14

To by mě zajímalo, jestli mají Windows ovladač na Airbus A 310...:D:D



Asi přímo ne, ale mohlo by to fungovat se standardním herním ovladačem. Případně se ten správný stahne z netu ;)
  • 0

#38 lamin

lamin

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 145 příspěvků(y)

Publikováno 25 květen 2008 - 9:55

Včera jsem GPS zkoušel za letu, vše funguje bez problemů.Výška se plus mínus shodovala i s tím co hlásil ten pán za knyplem :D jen nevím jak dostat tracklog z Magellana do PC-neporadíte někdo jakej software?Dík za info..
  • 0

#39 alkes

alkes

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 3 176 příspěvků(y)

Publikováno 25 květen 2008 - 10:25

Měl by fungovat třeba EasyGPS nebo OZIExplorer.
  • 0

#40 dandra

dandra

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 587 příspěvků(y)

Publikováno 25 květen 2008 - 10:52

michal_a_jana napsal/a:
Nevite jak ten barometr u 60CSx vypnout, aby vysku ukazoval jen podle satelitu?


Hmm, na 60CSx bohužel nejde. Ale možná, že půjde. Tohle jsem k otázce našel na fóru GC.com:

QUOTE(gpsonbike @ May 1 2007, 10:56 AM)
I just got off the phone with Garmin tech support. I requested to make available the GPS altitude as a datafield and the customer service representative said that a lot of people have requested this feature already. He said that they are planning on giving us this feature in an upcoming update!


  • 0




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 uživatelů, 0 návštěvníků 0 anonymních uživatelů

Reklama