Adventure Race Hracholusky

Úvod: proč zrovna tenhle event

Adventure Race – mnozí už organizátory tohohle eventu znají. Jiní o něm slyšeli, ale zatím neměli tu čest. I když se od mé první účasti leccos změnilo, pořád jde o víkend, který stojí za to – hlavně s partou přátel. Vraťme se do doby nedávno minulé, kdy byl vzduch čistší, nebe modřejší a tráva zelenější… A třeba se příští rok přidáš i ty a poznáš plzeňské pořadatele osobně.

Předstartovní nervozita a očekávání

Odjížděl jsem na Adventure Race Hracholusky 2010 s příjemnou dávkou respektu. Těšil jsem se na nevšední zážitky, setkání se starými i novými známými – a bál se zákeřných šifer. Očekávání se naplnila do puntíku a často i předčila.

Tým a základna

V base campu „Na Radosti“ se sešel Czech GeoWest Team ve složení: Husky-CZ, klonx, DangeMask a moje maličkost. Hajdan bohužel na poslední chvíli odpadl.


Pátek večer: Cestovatel v čase a Mayské kruhy

První mise začala v noci. Dostáváme Mayské kruhy – je jasné, že se s nimi bude otáčet a hledat správné symboly. Na zelené straně nás zachrání symbol kačera, na žluté potrápí „zubaté králičí lebky“. Po malé opravě v pořadí čtení číslic ladíme souřadnice a běžíme. U šamana slyšíme „Jste třetí.“ Rozdělujeme se na dvojice a sbíráme indicie. DangeMask v terénu září – z pěti písmen skládá za běhu desetipísmenné heslo. Dorážíme k Cestovateli v čase první, ale hned nás dojíždějí dvě posádky.

Klíčová otázka: sýr

Hned na začátku další části Husky trefuje odpověď, která je klíčem k minci na zítřek: „sýr“. Po krátkém boji s vorovým stanovištěm končíme třetí – jen pár minut za automobilisty.


Sobota ráno: lov Cestovatele

V 8:00 máme sledovat Hracholuskou přehradu – heslo se mělo vyjevit letadlem, ale zafungovala záloha: „Os7304“. Čteme jízdní řád, naskakujeme do auta, DangeMask absolvuje „cestu časem“ vlakem a v Plešnici se potkáváme s plným pytlem artefaktů. Jdeme na první „opravdovou“ misi, protože v 10:40 musíme být v přípravném táboře v Nevřeni.

Mise: Sedlák a husité (hrad Buben)

Rozdělíme si nákresy, ale ukáže se, že bez pauzáku to nepůjde. Dange nachází hrob sedláka, luštění však drhne. Zkoušíme odhady i polobrute-force, kluci mezitím přijdou s jinou variantou souřadnic a bereme naše první FTF. Rychlý odlov a odjezd do Nevřeně.


Přípravný tábor Nevřeň: luk, vzduchovka, foukačka, lanovka, bič

Zkoušíme stanoviště a vybíráme tři nejlepší disciplíny.

  • Luk: Husky dělá zázraky i s křivým lukem, mně tři šípy končí mimo.

  • Vzduchovka: Husky 3/3, klonx 2/3, Dange ze dřepu 1/3.

  • Foukačka: rozstřel nám jde, nanečisto paráda, naostro nula.

  • Lanovka + paintball: trefit krabici je skoro náhoda, ale zážitek super.

  • Bič: zkoušíme „Indiana Jones“ před hospodou; nejlépe vychází klonx.


Pevnost Ponyard: nádoby, písmena a pergamen

Nacházíme Ariadninu nit a míříme k pevnosti. Každý má vlastní nádobu s „tvorem“ a písmenem. Vytahujeme postupně plíšky, skládáme slovo a získáváme zjevný pergamen. Otázka na majitele? Chvíli to trvá, ale vybaví se rytíř Brtník z Brtníku.


Poklad generála z Chao-mej: lekce o hintech

Na startu nacházíme dvoje souřadnice, bereme ty „snazší“ – špatně. U skříňky s půlkou čínské šachovnice a dráty zkoušíme logiku i googlení. Po hodině to vzdáváme. Později zjišťujeme, že hint zněl: „Rozbij kuličku.“ Poučení: někdy se vyplatí zavolat si o nápovědu.


Tajemná hůl králů: když Morseovka není Morseovka

Husky předvádí rallye dojezdy. U jezu posíláme Dangeho do vody pro nápovědu. U svatyně s holí vkládáme coin a hůl „ožije“. Myslíme si, že ledky blikají Morseovku, ale klíč je jinde – hůl reaguje na pohyb a „vyhazuje“ přímo souřadnice v barvách. Odečteme čísla a míříme na finále. Skvělý nápad!


Rozdělení týmu: Doba kamenná & Stará Indie

Čas tlačí, dělíme se na dvojice.

  • Stará Indie: Krev padlých bojovníků, meditační kruh, Šiva se zelenými a žlutými pažemi, oživlé lebky, temná fotografie. Po slušné porci škrábanců a šifer máme druhé FTF dne – a později zjistíme, že i LTF (jediní, kdo misi dokončili).

  • Doba kamenná (s kolegy): Pomáháme u sošek moai. Na měřítku je trik v měření hloubky otvorů „viditelnými“ ryskami. Poklad ještě není, čeká nás náhrdelník (zřejmě medvědí zuby) a další šifra. „Duch jeskynního muže“ napoví i tady a dobíháme pro poklad.


Svatý grál krále Artuše: závěrečný sprint

Na cestě sbíráme ještě pár SMS odpovědí za body. U hole Merlina už luští více týmů. DangeMask nabízí správné řešení dřív, než ho přijmeme; hint nakonec získáme ve chvíli, kdy na to přijdou i ostatní. Následuje rychlý přesun po zastaveních: Husky tahá meč z kamene, jinde se luští Lancelotův pléd a vybírá správný grál.


Cíl, umístění a malá „kdyby“

Do základny dorážíme včas, ale bonusovou celodenní hádanku už neřešíme – podkladů máme málo. Možná druhé malé zaváhání, které rozhodlo o bedně. I tak 4. místo beru jako skvělý výsledek (původně bych byl nadšený i z top 10).

Poděkování pořadatelům

Pořadatelé odvedli neuvěřitelnou práci. Celé to působilo až „nadpřirozeně“ vyladěně – skládačka, která drží pohromadě, atmosféra, nápady, provedení. Vyjádřit vděčnost je těžké jedním slovem. Přesto z celého srdce: DÍKY!

Buďte první, kdo vloží komentář

Přidejte odpověď