Solim má nalezeno 31745 keší (31764 nálezů celkem) a založeno 33 keší, z toho 15 LAB keší

Statistiky generované 12.5.2024 09:29

Filtr. nálezy

QTH

Začátky

Někdy na přelomu roku 2003 a 2004 jsem začal přemýšlet o novém způsobu navigace v terénu a tak jsem narazil na technologii GPS. Měl jsem totiž občas problém s orientací po lesních cestách, jelikož papírové mapy mnohdy nezobrazovaly přesně okolní cesty a tak jsem občas mírně bloudil.

A tak jsem začal uvažovat o žlutém eTrexu. Mít možnost přímo v terénu zjistit svoji zeměpisnou polohu, a tu pak nalézt v mapě, mně nadchla. Jenže čas běžel a já postupně zjišťoval, že mít možnost vidět mapu přímo v GPS by byla lepší (navíc tehdá picodas vydal svojí první komerční mapu republiky) a tak bylo rozhodnuto. Šel jsem koupit eTrex Vista a mapou TOPO CZ a hned ji šel vyzkoušet. Už na první lesní křižovatce jsem zjistil že jdu blbě a tak jsem vědel že ta koupě byla trefa do černého.

V té době jsem měl díky internetu už docela slušné vědomosti o satelitní navigaci a začal jsem brouzdat po internetu a narazil na trochu záhadné stranky www.geocaching.com o hledaní pokladu. K mému překvapení jsem zjistil, že asi 2km od mé práce je jeden poklad GCG02Rnějakého Toniczecha (mimochodem když jsem ho po čase poznal, tak jsem seznal, že to je docela fajn člověk) a tak jsem po práci vyrazil, podívat se na poklad. No dalo mně to docela zabrat, jelikož jsem měl GPS jen týden a tak ještě nevěděl moc o navigaci na bod a tak jsem ten poklad 3x přešel, než jsem ho nasel. A tak jsem měl svoji první nalezenou pixlu. Druhou a třetí pixlu jsem nelezl hned následující den (z dnešního pohledu to byl docela slušný kombajn) a další den....

A už jsem byl zachycen. Po 14-ti dnech jsem utrpěl první DNF a zas to byla cache Toniczka GCG360a tím jsem okusil u druhou stranu hledání pokladu. Do prázdnin jsem jich tehda nelezl 50 a s obdivem jsem vzhlížel k některým američanum, kteří měli nalezeno 300 cache, a říkal jsem si, že toho asi nikdy nadosáhnu (v ČR tehdá bylo okolo 250 cache), a šel jsem založit svoji první cache GCJN0W.

A čas plynul a já zjistil, že mi geocaching přináší mnoho zábavy, spojuje moji zálibu v turistiku s poznáváním zajímavých míst naší republiky, zjišťoval jsem že existuje mnoho vyhlídek a přírodních zajímavosti o kterých nikde není psáno a znají je jen místní a stojí za to je navštívit. Pak jsem navštívil první event a poznal mnoho lidiček, kteří mají podobný zájem jako já. A tak šel čas a já našel 1000 cache, pak 2000, pak 3000 a stále mně to baví. Ano občas se najde nějaká skutečnost nebo človek který chce tu zábavu trochu znepříjemnit, ale jak zjištuji, tak stačí vyrazit na toulky do přírody a na vše zapomenu a stále se raduji z každého dalšího nálezu a nejsem smutný z nějakého toho DNF. Večer mně pak poteší ostaní geocacheři, kteří mně nenadávají za mé cache.

Po pár letech

Diky geocachingu jsem zjistil, že ta naše republika je nějak moc veliká a že nelze rozumně projít všechny její kouty. Navíc v průběhu doby došlo k faktickému zrušení hranic a tak se dnes už mohu volně pohybovat i přes zelené hranice do sousedních států a zas nestíhám.

Jake používám dopravní prostředky a jak se pohybuji

Nejraději se pohybuji pěšky a na kole (jsem přeci turista), pro přiblíženi do dané oblasti používám tramvaj, vlak, přívoz, autobus a pokud to nejde jinak tak auto. Nerad objíždím cache autem, i když neříkám, že to někdy neprovozuji, většinou to je osamělá drive-in cache při přibližování do dané oblasti. Pokud jedu vlakem, tak rád používám spoj v 04:00, to pak mám celý den na pěknou procházku a k vlaku se pak vracím ve velmi rozumnou dobu. Tež jsem už použil i první ranní vlak v 00:09, ale to jsem pak musel jít 3 hodiny za svitu čelovky než přislo svítaní a to je vždy pěkné.

Pokud chodim pěšky, tak za den ujdu cca 25 až 50km, větsinou od jedné železniční trati k druhé železniční trati. Jako příklad uvádím můj výlet z Bíliny do Mostu: 13-LED-07

Pokud jedu na kole tak ujedu cca 50 az 100km, nejsem závodnik, ale cykloturista. Jako příklad uvádím moji cestu po Zaniklých vesnicich na Ralsku: 26-KVE-07

Můj akčni rádius od domova je na jednodení výlety tak do cca 200km.

Tady se můžete podívat na pár fotek z rozebrané již nefunkční GPS.
Bohužel nepřežila přepěťovou špičku při startování auta.

Tlačítka po sundání obvodové gumy a těsnící pásky:

Pootevřená GPS:

Pohled na plošný spoj, uprostřed je tlakové a magnetické čidlo:

Přijímač po otevření stínění:

Jojstyk:

Anténa:

Cache, které hodnotím nejvýše

Velka husi cesta by Barba.cz
Pohodová cesta po pískovcových skalách na celý den s příběhem, bez nutnosti návratu

Pruvodce po nicem by Nanutando
Velmi rozsáhlá cesta s překvapivým koncem

Stary Most by Radius_CZ
Procházka po zaniklém měste s dobrým nápadem na šifrování finalní cache

A další pěkné cache mám v Bookmark List TOP Czech cache

Projekt "K pramenům"

Rád chodím po přírodě a mám v oblibě studánky a prameny z kterych se rád napiju dobré pramenité vody. A tak jsem založil cache u pramene řeky Sázavy: "Pramen Sazavy", Oslavy: "Pramen Oslavy"a Svratky: "Stribrna studanka / The Silver well". Během času jsem byl osloven Chipoliny team, zda bych moje cache zapojil do projektu "K pramenum", a tak jsem tak učinil a sám jsem začal obcházet prameny z tohoto projektu. A jak jsem posléze zjistil, tak jsem již dosahl prvního certifikátu, který výše zmiňovaný team uděluje za nalezení 10-ti cache u pramenů z tohoto projektu.