Přejít na obsah


Fotka

Typ waypointu


  • Zamčené téma Toto téma je zamknuto
5 odpovědí na toto téma

#1 MedoMys

MedoMys

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 720 příspěvků(y)

Publikováno 22 březen 2010 - 12:09

Měl bych malý dotázek na reviewery ;) Rád bych znal jejich pohled a posuzování typu waypointu, resp. určení hranice, kdy se jedná o typ "question to answer" a kdy už o "stage of multistage". Uvedu příklady : informace napsané na zdi / informaci napíši sám na zeď / na zeď nalepím nálepku / na zeď umístím tabulku s informací / na zeď umístím neplochý předmět s informací / na zeď umístím schránku s informací uvnitř. Jde pouze u posledního příkladu o "stage of multistage", nebo je hranice jinde ? Jde mi o to, abych zbytečně neblokoval špatným typem waypointu prostor pro jinou budoucí keš, nebo naopak mohl umístit waypoint do kolizního prostoru. V případě hranice jinde než u posledního příkladu by následoval dotaz - když toto mírně poruším a dojde ke kolizi, lze to tolerovat, nebo revieweři striktně trvají na jednotné definici ?
  • 0

#2 DarkLord Reviewer

DarkLord Reviewer

    Advanced Member

  • Reviewer
  • PipPipPip
  • 401 příspěvků(y)

Publikováno 22 březen 2010 - 13:59

Dotaz to není v žádném případě snadný, protože rozlišit, co je QtA a co SoM, je často i pro reviewery velice těžké. Nejprve tedy obecně pro ty, kteří neznají ani základní rozdíl mezi těmito typy:

Stage of Multicache - na souřadnicích se nachází nějaký fyzický nositel informací (většinou krabička, ale může jít např. i o destičku, nálepku atd.), na kterém jsou určité souřadnice, instrukce atd.
Question to Answer - nejde o fyzickou stage, na místě se pouze hledají určité indície (klasické počítání oken, dvěří a dosazování za A, B...).

Základní rozdělení je snadné, ale kolega MedoMys tu přesně nastínil několik sporných případů, kdy se na místě např. nenachází žádná fyzická krabička, ale např. nápis. Nebudu se k jednotl. vyjadřovat a uvedu jednoduchou pomůcku, kterou používám pro určení ve sporných případech, o jaký typ wptu. jde:

Pokud se na daném místě nachází taková informace, kterou by náhodný nálezce - cacher mohl jasně identifikovat jako součást řešení nějaká cache, pak jde o Stage of Multicache, v opačném případě o Question to Answer.

Z výše uvedeného tedy vyplývá, že pokud bude na daném místě (krom krabičky, tam jde vždy o tento typ) např. nálepka/nápis atd. obsahující souřadnice, logo GC, GC Code keše apod., pak půjde o SoM. V případě ale, že by tam ale bylo např. pouze číslo 3, pak by šlo o QtA.
  • 0

#3 MedoMys

MedoMys

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 720 příspěvků(y)

Publikováno 22 březen 2010 - 14:16

Díky za odpověď. Jestli tomu dobře rozumím, tak třeba shluk hieroglyfů na keramickém zajíci visícím za uši na větvi by nebyl pokládán za "stage of multicache", protože náhodný nálezce bez znalosti konkrétní keše a hieroglyfu jasně nepozná, že se jedná o součást nějaké cache ;)
  • 0

#4 DarkLord Reviewer

DarkLord Reviewer

    Advanced Member

  • Reviewer
  • PipPipPip
  • 401 příspěvků(y)

Publikováno 22 březen 2010 - 14:43

MedoMys napsal/a:
Díky za odpověď.
Jestli tomu dobře rozumím, tak třeba shluk hieroglyfů na keramickém zajíci visícím za uši na větvi by nebyl pokládán za "stage of multicache", protože náhodný nálezce bez znalosti konkrétní keše a hieroglyfu jasně nepozná, že se jedná o součást nějaké cache ;)



Ano, mělo by jít o Question to Answer, protože by se na zajíci pouze zjišťovaly určité indície :).
  • 0

#5 Geohorse Reviewer

Geohorse Reviewer

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 103 příspěvků(y)

Publikováno 23 březen 2010 - 8:19

DarkLord Reviewer napsal/a:
Ano, mělo by jít o Question to Answer, protože by se na zajíci pouze zjišťovaly určité indície :).

MedoMys napsal/a:
Díky za odpověď.
Jestli tomu dobře rozumím, tak třeba shluk hieroglyfů na keramickém zajíci visícím za uši na větvi by nebyl pokládán za "stage of multicache", protože náhodný nálezce bez znalosti konkrétní keše a hieroglyfu jasně nepozná, že se jedná o součást nějaké cache ;)





Kolega zřejmě předpokládá, že ten zajíc by tam už byl odjakživa... pokud by si ho tam za ty uši donesl ty, za účelem tvorby stage ;) tak by to samozřejmě měla být stage of multi. Ale ono nemá cenu na tomhle zase nějak bazírovat či slovíčkařit... pokud to nebude nic, co by se muselo vysloveně hledat, tak obecně je to hlavně pro vás, ownery.... neb u typu wpt Question to Answer dáváš najevo, ze ti nevadí, když v budoucnu někdo umístí novou cache poblíž. (treba do toho zajíce :D ) waypointy Stage of multi mají kolem sebe "ochranne pasmo" 161m.
Takže asi tak.
  • 0
ICQ: 340776686

#6 MedoMys

MedoMys

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 720 příspěvků(y)

Publikováno 23 březen 2010 - 9:16

Díky za odpovědi, tak nějak jsem si to představoval, že by to mohlo být. Snad to pomůže při rozhodování i jiným. Takže se zařídím takto - když budu umisťovat stage, která se nebude nijak rozebírat a jen se stačí na ni podívat a zjistit na ni informace, a bude mi jasné, že náhodný kolemjdoucí z těchto informací nic užitečného nemůže zjistit, dám ji jako typ QtoA, nebude kolem ní ochranné pásmo, nebude nutno řešit kolize, nebude zbytečně blokovat prostor.
  • 0




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 uživatelů, 0 návštěvníků 0 anonymních uživatelů

Reklama