Přejít na obsah


Fotka
- - - - -

camping na divoko


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
51 odpovědí na toto téma

#21 None

None

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 286 příspěvků(y)

Publikováno 23 leden 2018 - 14:15

Mám zkušenosti Německa, Itálie a Francie. V Německu se dá na parkovišti, kde to samozřejmě nezakazuje cedule, ale nejlépe na pumpě. Totéž Itoška, ale je tam dost kempů. Průšvih je Francie, tam je to fakt problém. V podstatě lze říci, pokud nemám tu dvacku éček na spaní, tak nikam nejedu. Ve Švajcu jsme zastavili na pumpě, dali kafe v bistru a protože mě fakt bolely oči, tak jsem si lehnul na lavičku, že zavřu oči. Za 15 minut tam byli poldové a takový ty ironický řeči o řespávání východoevropanů mě docela nasraly. Takže tak, když někam jedu, mám dopředu zjištěný možnosti.


  • 0

#22 ondro91

ondro91

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 237 příspěvků(y)

Publikováno 23 leden 2018 - 14:37

Ako jasne, tiez som to nemyslel tak ze zastanem s autom a pri nom meter si rozlozim stan...par stoviek metrov do lesa a tak...

 

lubbez - to znie celkom dobre to kempovanie na pumpe alebo odpocivadle niekde pomimo...Este som to nikde takto nevidel, ale ti motorkari tam tiez mali jednu fotku ze na pumpe za krikmi smerom k lesu sa zlozili... Mas s tym skusenosti? A zakazuje znacka? zvykne byt niekde na pumpach ci odpocivadlach taka znacka? lebo v CZ, SK a HU som si zatial nevsimol tak preto sa pytam. V lesoch som uz videl preskrtnuty stan ale na takýchto miestach nie. Skor by ma nenapadlo este tam stanovat kedze som to nevidel ale z hladiska toho co hladame by toto bola najlepsia alternativa.

 

Ak tym peniazom - 20e nieje problem, dokonca ani za tych 8 noci 160euro...ale ked mozes usetrit...a ako som povedal nejde ani tak o peniaze ale tu moznost napríklad skoncit keskovanie po zotmeni, vyspat sa a rano ist dalej.


  • 0

#23 Solim

Solim

    Introvert

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 870 příspěvků(y)

Publikováno 23 leden 2018 - 14:45

... - to znie celkom dobre to kempovanie na pumpe alebo odpocivadle niekde pomimo...Este som to nikde takto nevidel, ale ti motorkari tam tiez mali jednu fotku ze na pumpe za krikmi smerom k lesu sa zlozili... Mas s tym skusenosti? A zakazuje znacka? zvykne byt niekde na pumpach ci odpocivadlach taka znacka? ...

No moc bych to nezkousel kvuli castemu vyskytu min, ono je problem tam nekam slapnout natoz zakempovat a za keriky je mozne cekat zvyseny vyskat min :P :D .


  • 0

iGET Blackview GBL6000Pro, Android 11, a:Drake 6.08 + OSM (paws), GeoGet 2.11.8.821, GeoKuk 5.1.0, Locus Map 4

 

S úsměvem jde vše líp


#24 bejcci

bejcci

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 666 příspěvků(y)

Publikováno 23 leden 2018 - 14:49

Našel jsem nějaký starší článek na idnes, tak třeba se bude hodit: https://auto.idnes.c...?c=2004M134Y04C


  • 0

#25 panzerstepan

panzerstepan

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 562 příspěvků(y)

Publikováno 23 leden 2018 - 14:50

Ta Francie by me docela zajimala. Jake tam mate zkusenosti se stanovanim ??


  • 0

#26 zmijovkar

zmijovkar

    zmijovkar

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 221 příspěvků(y)

Publikováno 23 leden 2018 - 15:15

Ta Francie by me docela zajimala. Jake tam mate zkusenosti se stanovanim ??

 

Se stanem mám zkušenost pouze v Pyrenejích, kde jsou velmi rozumná pravidla a při jejich dodržení se legálně dá stanovat i v národních parcích (obdobně na španělské straně).

 

V "nížinách" jsme při jedné cestě spali v autě, to je v pohodě. Při druhé jsme bez stanu bivakovali na různých místech, základ je se někam nenápadně zašít a jak už bylo zmíněno, důležité je jít se zašít se soumrakem (ne potmě a budit tak pozornost světlem) a ještě důležitější je opravdu brzo vstávat a vyklidit místo. Čímž myslím třeba v 05h, rychle se sbalit a vypadnout bez snídaně (tu si dát až někde v klidu).

 

Ve Francii jsme např. stopovali na kraji silnice a když jsme se rozhodli se tam najíst a sedli si do trávy asi 2m od asfaltu, tak už na nás někdo řval, že je to soukromé (ze 100m vzdáleného baráku, jehož plot byl až za příkopem asi 5m od nás).


  • 0

#27 Parkis

Parkis

    Parkis

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 912 příspěvků(y)

Publikováno 23 leden 2018 - 15:48

Ve francii jsme tři týdny přespávali v autě (dodávce) v alpách a úplně bez problémů. Místy dokonce byly takové kempovací plochy pro karavany i s přípojkou na elektriku a vodou za dobrovolný příspěvek 5€ (byla tam kasička). Na jednom parkovišti nás dokonce ráno přívítala pojízdná pekárna s čerstvými bagetami :)


  • 0

#28 panzerstepan

panzerstepan

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 562 příspěvků(y)

Publikováno 23 leden 2018 - 15:51

A pesky, niziny  na hranicich s Nemeckem? Nemate nekdo zkusenost.


  • 0

#29 Bubo_CZ

Bubo_CZ

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 582 příspěvků(y)

Publikováno 23 leden 2018 - 18:50

Ve francii jsme tři týdny přespávali v autě (dodávce) v alpách a úplně bez problémů. Místy dokonce byly takové kempovací plochy pro karavany i s přípojkou na elektriku a vodou za dobrovolný příspěvek 5€ (byla tam kasička). Na jednom parkovišti nás dokonce ráno přívítala pojízdná pekárna s čerstvými bagetami :)

Stellplatzy jsou dobré...ale většinou pouze pro obytná auta. Třeba i přívěsy mohou být zakázané. Někdy tam bývá správce, který to kontroluje.
Jinak na plážích je ve Francii zakázané stanovat. Přítel tam ale spal pod širákem, s motorkou a nikdo neprudil.
Ke Švýcarsku uvedenému výš, tuším, že je zakázané spát v autě, i když jen na odpočinek. Jeli jsme kdysi na jeden zásah do Itálie, přes Švýcarsko, tak jsme si to zjišťovali. Chvíli jsme si samozřejmě potřebovali odpočinout, tak jsme si zdřímli na pumpě, ale každou chvíli jsme čekali, kdy na nás někdo přijde.
Ješte jedna zvláštnost k Francii. Povinná výbava auta je i alkoholtester, určitý schválený typ. :)
Reflexní vesty pro všechny osoby ve vozidle budou mít také některé státy (Rakousko určitě).
  • 0

#30 Parkis

Parkis

    Parkis

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 912 příspěvků(y)

Publikováno 23 leden 2018 - 19:02

Ke Švýcarsku uvedenému výš, tuším, že je zakázané spát v autě, i když jen na odpočinek.

Tak ve švýcarsku jsme v autě strávili taky tři týdny a nikdy nebyl problém. Možná jsme měli kliku.

Jednou se nás jen přišli zeptat policajti jestli nemáme poruchu, když jsme večer za tmy seděli u stolečků vedle auta ,popíjeli kávičku a dělali raclette :)


  • 0

#31 zmijovkar

zmijovkar

    zmijovkar

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 221 příspěvků(y)

Publikováno 23 leden 2018 - 19:30

Stellplatzy jsou dobré...ale většinou pouze pro obytná auta. Třeba i přívěsy mohou být zakázané. Někdy tam bývá správce, který to kontroluje.

 

Jednou jsem využil stellplatz s osobákem v Itálii, šel jsem za správcem, že to auto je náš obytňák (tenkrát oktávka). Bylo mu to úplně jedno, kdo s jakým autem mu zaplatí. Byla tam ohrazená místa, každý camper měl svoje. Tak jsme se zeptali, jestli by na tom přiděleném plácku vadil stan. Opět mu to bylo jedno, to místo bylo prostě pro nás celé vyhrazené. Přívěs může být zakázaný, protože zabírá s autem více místa (na daném stellplatzu by se souprava do kotce nevešla).

Pokud člověk dorazil po osmé večer a odjel do devíti ráno (normálka systém jak na parkovišti: závora, automat na lístek, automat na placení), stálo auto bez ohledu na počet lidí 10€/noc. V ceně byly moderní čistý umyvárky, žádný žetony. Pohoda...


  • 0

#32 zmijovkar

zmijovkar

    zmijovkar

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 221 příspěvků(y)

Publikováno 23 leden 2018 - 19:51

Ješte jedna zvláštnost k Francii. Povinná výbava auta je i alkoholtester, určitý schválený typ. :)
Reflexní vesty pro všechny osoby ve vozidle budou mít také některé státy (Rakousko určitě).

 

V Německu je údajně povinné mít v zimě v autě kapalinu do ostřikovačů, v Itálii řetězy, na Slovensku (což může autor vlákna potvrdit/vyvrátit) smetáček na sníh - varování z rádia, neověřoval jsem.

V Polsku je povinný hasičák (to ověřeno mám). V Rakousku v zimě řetězy, snad alespoň v některých oblastech (horských - varoval kamarád, co tam pár let v horách bydlel).

Jistě to lze někde zjistit, ale já kromě té kapaliny stejně všechno vozím, tak jsem se moc nepídil...


  • 0

#33 TARATARATA

TARATARATA

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 264 příspěvků(y)

Publikováno 23 leden 2018 - 21:05

Nemohu souhlasit s Bubo_CZ, že nocleh v kempech stojí dost peněz. Často jezdíme ve dvou do Německa a dopřáváme si vždy ten luxus, že si každá stavíme svůj stan. I tak se s autem vejdeme do 300 Kč/os. Nejjednodušší je ve vyhledávači na mapy.cz zadat slovo kemp a k tomu název jakéhokoli města a pak už se jen posouvat mapou a naskakují další a další kempy.


  • 1

#34 Trhac

Trhac

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 3 057 příspěvků(y)

Publikováno 23 leden 2018 - 23:45

Spíme všude na divoko, někdy i s autem - slabší kusy a pes uvnitř, chlapci a chlapi venku - a nikde jsme neměli problémy, ani u Terstu či Benátek. Lépe se cítím v Polsku, Maďarsku nebo Rumunsku. Nejkomisnější předpisy se mi zdály v Chorvatsku. Asi se tam snaží nahnat klienty do kempů, když jsem viděl tamní ceny, zvolil jsem raději apartmán, protože jsem chtěl delší pobyt na jednom místě, denní rozdíl byl cca 7€.


  • 0

RACCOON TEAM
Věk je uveden kačerský, život před nálezem první keše neplatí…


#35 Smrk

Smrk

    proti proudu

  • Members
  • PipPipPip
  • 5 271 příspěvků(y)

Publikováno 24 leden 2018 - 8:27

V Německu je údajně povinné mít v zimě v autě kapalinu do ostřikovačů, v Itálii řetězy, na Slovensku (což může autor vlákna potvrdit/vyvrátit) smetáček na sníh - varování z rádia, neověřoval jsem.

V Polsku je povinný hasičák (to ověřeno mám). V Rakousku v zimě řetězy, snad alespoň v některých oblastech (horských - varoval kamarád, co tam pár let v horách bydlel).

Jistě to lze někde zjistit, ale já kromě té kapaliny stejně všechno vozím, tak jsem se moc nepídil...

Já zase mám tu kapalinu, ale nemám hasičák. Někde jsem kdysi četl, že auto by mělo mít takovou výbavu, jakou vyžaduje země, kde je auto registrované. V tom Rakousku člověk nedostane pokutu za to, že nemá řetězy, ale za to, že zablokuje dopravu. Stejně tak v Itálii musí mít člověk dostatečnou rezervu benzínu na stání v kolonách. Když vám dojde benzín v koloně na dálnici, taky je z toho pokuta za blokování dopravy.


  • 0

#36 zmijovkar

zmijovkar

    zmijovkar

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 221 příspěvků(y)

Publikováno 24 leden 2018 - 9:36

1.Někde jsem kdysi četl, že auto by mělo mít takovou výbavu, jakou vyžaduje země, kde je auto registrované. 2. V tom Rakousku člověk nedostane pokutu za to, že nemá řetězy, ale za to, že zablokuje dopravu. 3. Stejně tak v Itálii musí mít člověk dostatečnou rezervu benzínu na stání v kolonách. Když vám dojde benzín v koloně na dálnici, taky je z toho pokuta za blokování dopravy.

 

ad 1. To asi tak bohužel nebude, na spoustě webů se řeší, co ve které zemi musí být a kdyby stačilo to, co musíme mít u nás, asi by se to vědělo. V tomle článku se doslovně odvolávají na vyjádření ÚAMK: "...bez ohledu na to, ve které zemi je vozidlo registrováno."

ad 2. Možná je to spíš, jak píšeš...

ad 3. Platí i v Německu, příbuzní platili pokutu, když jim tam na dálnici došel benzín (kdo nemá zkušenost z německých dálnic, může se mu to snadno stát, protože frekvence pump je úplně jiná než u nás).


  • 0

#37 majkaz

majkaz

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 252 příspěvků(y)

Publikováno 24 leden 2018 - 16:49

Mírně OT ke kempování, týká se auta v zahraničí:

 

ad 1. To asi tak bohužel nebude, na spoustě webů se řeší, co ve které zemi musí být a kdyby stačilo to, co musíme mít u nás, asi by se to vědělo. V tomle článku se doslovně odvolávají na vyjádření ÚAMK: "...bez ohledu na to, ve které zemi je vozidlo registrováno."

ad 1., teorie, pokud se nepletu - určeno bylo Vídeňskou úmluvou z roku 1968, tj. povinná výbava podle země registrace, resp. splnění podmínek pro provoz vozidla v zemi registrace. Mj. legalizuje i provoz vozidel s řízením nalevo/napravo. Průšvih může nastat u vozidel z půjčovny, pokud si vše nezkontrolujete podle "místních" předpisů.

 

ad 1., praxe - dohadujte se s místním policajtem, zvlášť pokud má možnost najít "alternativní" důvod - tedy ne že není rezerva benzínu, ale že je zablokovaný provoz. Ovšem kontrolovat povinnou výbavu u auta registrovaného v ČR by skutečně měl podle "našich" předpisů.

 

ad alkoholtester ve Francii - podle mého povinný, ale bez pokuty, hasicí přístroj v Polsku povinný pro vozidla v Polsku registrovaná. U jiných zemí je hasicí přístroj povinný buď jen u komerčních vozidel, autobusů/nákladních vozidel, nebo případně také u vozidel v této zemi registrovaných.

 

I takové reflexní vesty v Rakousku nejsou úplně jednoduché - povinně vozit je musí vlastně jen řidič, ale z vozidla do vozovky nikdo nesmí vylézt bez refl. vesty - a to ani pro ní dojít do kufru.

Co není povinné, ale silně doporučené - pokud někdo jezdí služebním autem i pro soukromé účely, při výjezdu do zahraničí s sebou vezte potvrzený souhlas firmy. Z praxe není třeba ověřený, jen prostý formulář podepsaný za firmu stačí.

 

A zpátky ke kempům:

Aktuální zkušeností neposloužím, ale už z minulosti - bacha na sedláky, myslivce a rybáře :)

V Chorvatsku nás ve 3 v noci budil sedlák traktorem (kosil louku), v Rakousku rybář, co šel do hospody - nevadilo mu přespání, ale to, abychom nepytlačili - a cestou z hospody se na nás přišlo podívat půl vesnice. Myslivci jsou snad všude stejní, některým překáží i turista na pěšině, natož pak pokud zalomíte u lesa. Proti těmhle nepomáhá ani obecná rada uložit se za tmy a vstávat brzy, protože to "brzy" jim nastává v opravdu nehezkou hodinu.


  • 0

#38 Bubo_CZ

Bubo_CZ

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 582 příspěvků(y)

Publikováno 24 leden 2018 - 17:08

Mírně OT ke kempování, týká se auta v zahraničí:

 

ad 1., teorie, pokud se nepletu - určeno bylo Vídeňskou úmluvou z roku 1968, tj. povinná výbava podle země registrace, resp. splnění podmínek pro provoz vozidla v zemi registrace. Mj. legalizuje i provoz vozidel s řízením nalevo/napravo. Průšvih může nastat u vozidel z půjčovny, pokud si vše nezkontrolujete podle "místních" předpisů. 

 

ad 1., praxe - dohadujte se s místním policajtem, zvlášť pokud má možnost najít "alternativní" důvod - tedy ne že není rezerva benzínu, ale že je zablokovaný provoz. Ovšem kontrolovat povinnou výbavu u auta registrovaného v ČR by skutečně měl podle "našich" předpisů.

 

ad alkoholtester ve Francii - podle mého povinný, ale bez pokuty, hasicí přístroj v Polsku povinný pro vozidla v Polsku registrovaná. U jiných zemí je hasicí přístroj povinný buď jen u komerčních vozidel, autobusů/nákladních vozidel, nebo případně také u vozidel v této zemi registrovaných.

 

I takové reflexní vesty v Rakousku nejsou úplně jednoduché - povinně vozit je musí vlastně jen řidič, ale z vozidla do vozovky nikdo nesmí vylézt bez refl. vesty - a to ani pro ní dojít do kufru.

Co není povinné, ale silně doporučené - pokud někdo jezdí služebním autem i pro soukromé účely, při výjezdu do zahraničí s sebou vezte potvrzený souhlas firmy. Z praxe není třeba ověřený, jen prostý formulář podepsaný za firmu stačí.

 

A zpátky ke kempům:

Aktuální zkušeností neposloužím, ale už z minulosti - bacha na sedláky, myslivce a rybáře :)

V Chorvatsku nás ve 3 v noci budil sedlák traktorem (kosil louku), v Rakousku rybář, co šel do hospody - nevadilo mu přespání, ale to, abychom nepytlačili - a cestou z hospody se na nás přišlo podívat půl vesnice. Myslivci jsou snad všude stejní, některým překáží i turista na pěšině, natož pak pokud zalomíte u lesa. Proti těmhle nepomáhá ani obecná rada uložit se za tmy a vstávat brzy, protože to "brzy" jim nastává v opravdu nehezkou hodinu.

Ad. 1 Jen jestli ta úmluva stále platí...Policajt by měl znát povinnou výbavu všech zemí? Není to trochu nesmysl?

Teď jsem se dívala, že pokuty se ve Francii stále mění (nedokáží se dohodnout, jak neobvyklé...), tak asi od roku 2013 se pokuta opravdu neplatí. Ale pokud člověk nosí brýle, musí mít náhradní v autě.  :)


  • 0

#39 see.bee

see.bee

    XXX

  • Members
  • PipPipPip
  • 855 příspěvků(y)

Publikováno 24 leden 2018 - 17:09

Německo, Polsko, Rakousko při výpravách v pohodě přespání s malým stanem (případne pod širákem) někde na okraji lesa, nikdy žádný problém, nutno nedělat bordel, rozdělávat oheň atd........


  • 1

#40 zmijovkar

zmijovkar

    zmijovkar

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 221 příspěvků(y)

Publikováno 24 leden 2018 - 17:25

Mírně OT ke kempování, týká se auta v zahraničí:

 

ad 1., teorie, pokud se nepletu - určeno bylo Vídeňskou úmluvou z roku 1968, tj. povinná výbava podle země registrace, resp. splnění podmínek pro provoz vozidla v zemi registrace. Mj. legalizuje i provoz vozidel s řízením nalevo/napravo. Průšvih může nastat u vozidel z půjčovny, pokud si vše nezkontrolujete podle "místních" předpisů.

 

ad 1., praxe - dohadujte se s místním policajtem, zvlášť pokud má možnost najít "alternativní" důvod - tedy ne že není rezerva benzínu, ale že je zablokovaný provoz. Ovšem kontrolovat povinnou výbavu u auta registrovaného v ČR by skutečně měl podle "našich" předpisů.

 

ad alkoholtester ve Francii - podle mého povinný, ale bez pokuty, hasicí přístroj v Polsku povinný pro vozidla v Polsku registrovaná. U jiných zemí je hasicí přístroj povinný buď jen u komerčních vozidel, autobusů/nákladních vozidel, nebo případně také u vozidel v této zemi registrovaných.

 

I takové reflexní vesty v Rakousku nejsou úplně jednoduché - povinně vozit je musí vlastně jen řidič, ale z vozidla do vozovky nikdo nesmí vylézt bez refl. vesty - a to ani pro ní dojít do kufru.

Co není povinné, ale silně doporučené - pokud někdo jezdí služebním autem i pro soukromé účely, při výjezdu do zahraničí s sebou vezte potvrzený souhlas firmy. Z praxe není třeba ověřený, jen prostý formulář podepsaný za firmu stačí.

 

OT to snad není, autor vlákna se ptal nejen na kempování, ale i na emisní plakety, tj. používání auta v zahraničí..

 

ad 1. už jsem kolikrát před cestami po Evropě vyhledával "povinná výbava zahraničí", ale ještě nikdy nenarazil na tu Vídeňskou úmluvu - dovzdělal jsem se až teď ;-)

Když dám hledat "vídeňská úmluva" najednou je článků o povinné výbavě spousta... Vesměs se však shodují, že praxe je zcela jiná, jak píšeš. Navíc něco může být vyžadováno na základě jiného předpisu - ty zmíněné vesty v Rakousku. Nebo jsem se právě dočetl, že ten alkoholtester ve Francii není povinná výbava, ale povinnost řidiče. Takže to by člověk ještě v každé zemi musel znát, co je zařazeno do téhle škatulky, protože tomu se jako řidič v té zemi podvolit musí...

 

ad Souhlas s užitím vozidla: vozím ho celé věky, ale ještě ho nikdy nikdo nechtěl (za 20 let cestování služebákem vždy několikrát ročně). Ale můj předpředminulý šéf, ředitel firmy, jednatel a jediný majitel, se se svým autem vracel z maďarských hranic do Prahy - nemohl si to napsat sám na místě, vyžadovali razítko (asi to taky trochu bylo tím, že to bylo Porsche 911).


  • 0




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 uživatelů, 0 návštěvníků 0 anonymních uživatelů

Reklama