Přejít na obsah


Fotka
- - - - -

15 zemí za 24 hodin


  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
106 odpovědí na toto téma

#81 weri

weri

    weri.cz

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 532 příspěvků(y)

Publikováno 13 říjen 2011 - 10:51

Vláček napsal/a:
Ale inspirovalo mě to k myšlence 14 krajů za 24 hodin. Obávám se ale, že včetně kešek to asi nepůjde.


Nevím jak kraje ČR, ale 14 okresů ČR vlakem jde stihnout během 24. Před asi rokem jsem dal 11 okresů za 23 hodin a to jsem vyjížděl z Prahy směr Ostrava a pak zpět, čímž jsem ztratil skoro čtvrtinu dne. Bez této zajížďky by to určitě šlo stihnout.

Od tohoto pondělí jsou v prodeji v Lidlu síťové jízdenky na dráhy (28. a 29.10.) za dvě stovky. Takže pokud chce někdo zkusit zvládnout co nejvíce krajů/okresů vlakem, tak může za celkem levný peníz.
  • 0

Zážitky (nejen z geocachingu) nemusí být nutně dobré... hlavně když jsou intenzivní!


#82 Arne1

Arne1

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 5 834 příspěvků(y)

Publikováno 13 říjen 2011 - 11:21

weri napsal/a:

Vláček napsal/a:
Ale inspirovalo mě to k myšlence 14 krajů za 24 hodin. Obávám se ale, že včetně kešek to asi nepůjde.


Nevím jak kraje ČR, ale 14 okresů ČR vlakem jde stihnout během 24. Před asi rokem jsem dal 11 okresů za 23 hodin a to jsem vyjížděl z Prahy směr Ostrava a pak zpět, čímž jsem ztratil skoro čtvrtinu dne. Bez této zajížďky by to určitě šlo stihnout.

Od tohoto pondělí jsou v prodeji v Lidlu síťové jízdenky na dráhy (28. a 29.10.) za dvě stovky. Takže pokud chce někdo zkusit zvládnout co nejvíce krajů/okresů vlakem, tak může za celkem levný peníz.


Myslím, že zase tak moc se toho nestihne, protože ještě musíš přidat čas k nalezení keše a pak zase mít další spoj dále.
Když jsme na Lidlenku byli začítkem roku v KV a PM, tak i když jsme projižděi spousty nenavštívených okresů tak nebyla šance protože bychom pak nestihli rozumný spoj dále.
  • 0

#83 Toniczech

Toniczech

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 900 příspěvků(y)

Publikováno 13 říjen 2011 - 11:37

Schválně jsem zběžně prolistoval JŘ a zdá se, že po trase CH-UL-A-PA atd. by se dalo docílit 18 za cca 20 hodin. A to ty návaznosti zdaleka nejsou ideální.
  • 0

#84 Arne1

Arne1

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 5 834 příspěvků(y)

Publikováno 13 říjen 2011 - 11:41

Toniczech napsal/a:
Schválně jsem zběžně prolistoval JŘ a zdá se, že po trase CH-UL-A-PA atd. by se dalo docílit 18 za cca 20 hodin. A to ty návaznosti zdaleka nejsou ideální.

A je jako AB ?
No dobrá, to máš 20 hodin... a jak se ve zbylých 4 hodinách vrátíš do CH ? A skutečně jsi počítal, že v každém okrese vystoupíš a odlovíš nejbližší keš ?
  • 0

#85 Frenkonix

Frenkonix

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 114 příspěvků(y)

Publikováno 13 říjen 2011 - 11:44

Vláček napsal/a:
Ale inspirovalo mě to k myšlence 14 krajů za 24 hodin. Obávám se ale, že včetně kešek to asi nepůjde.


14 krajů za 24 hodin autem úplně v pohodě. Při dobrém naplanování by nemělo být velký problém to dát i za 12 hodin při dodržování předpisů.
  • 0

#86 Arne1

Arne1

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 5 834 příspěvků(y)

Publikováno 13 říjen 2011 - 11:52

Frenkonix napsal/a:

Vláček napsal/a:
Ale inspirovalo mě to k myšlence 14 krajů za 24 hodin. Obávám se ale, že včetně kešek to asi nepůjde.


14 krajů za 24 hodin autem úplně v pohodě. Při dobrém naplanování by nemělo být velký problém to dát i za 12 hodin při dodržování předpisů.

Auto je jasné. Auto je taky na menší vzdálenosti levnější a operativnější než vlak - pokud jedou čtyři. Na d 200 km od HC se to lomí, ale zase klesá časová využitelnost u vlaku.
  • 0

#87 Toniczech

Toniczech

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 900 příspěvků(y)

Publikováno 13 říjen 2011 - 13:17

Arne1 napsal/a:
No dobrá, to máš 20 hodin... a jak se ve zbylých 4 hodinách vrátíš do CH ? A skutečně jsi počítal, že v každém okrese vystoupíš a odlovíš nejbližší keš ?


Proč bych se měl já nebo někdo jiný vracert do Chebu? Nerozebírám to z hlediska platnosti té lidlenky id 0 do 24, ale obecněji. Je jasné, že večer předtím musíš někam dojet na start a ráno po všem zase domů, pokud nebydlíš příhodně někde na začátku či konci. A dodám, že řeč je o spojích ve všední den.

A skutečně jsem počítal s vystoupením a pokračováním některým dalším vlakem (někdy čtvrthodina, někdy půl, někdy i hodina, proto píšu, že to ideálně nenavazuje. Většinou máš opravdu cca 20 minut na lov, čili relativně pohoda. Největší zádrhel asi představuje hlavní nádraží v UL, kde by bylo potřeba vejít se do časového okna 5 minut (a mám pocit, že tam žádná taková rychlá tradička není). Ještě v Otvovicích (zajížďka z Kralup do KL) bys musel v okně necelých 20 min. na keš trochu zasprintovat, ale jinak poho, spíš zbytečné čekačky.
  • 0

#88 Arne1

Arne1

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 5 834 příspěvků(y)

Publikováno 13 říjen 2011 - 13:26

Toniczech: 1) nejde jen o Lidlenku, ale obecně předpokládám (nevím jak jiní), že nemohu počítat čas jen od prvního místa po poslední ale že to musím mít uzavřené návratem. 2) sám píšeš že některá místa jsou problém. Ono i 20 minut je docela na fest pokud to není keš zrovna na nádraží nebo před ním.
  • 0

#89 Evca.N

Evca.N

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 707 příspěvků(y)

Publikováno 13 říjen 2011 - 13:29

Toniczech napsal/a:

Největší zádrhel asi představuje hlavní nádraží v UL, kde by bylo potřeba vejít se do časového okna 5 minut (a mám pocit, že tam žádná taková rychlá tradička není).


Nebývala, už je. http://coord.info/GC30EXH Ale je docela na ráně.
  • 0

#90 weri

weri

    weri.cz

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 532 příspěvků(y)

Publikováno 13 říjen 2011 - 13:42

Toniczech napsal/a:
A skutečně jsem počítal s vystoupením a pokračováním některým dalším vlakem (někdy čtvrthodina, někdy půl, někdy i hodina, proto píšu, že to ideálně nenavazuje. Většinou máš opravdu cca 20 minut na lov, čili relativně pohoda. Největší zádrhel asi představuje hlavní nádraží v UL, kde by bylo potřeba vejít se do časového okna 5 minut (a mám pocit, že tam žádná taková rychlá tradička není). Ještě v Otvovicích (zajížďka z Kralup do KL) bys musel v okně necelých 20 min. na keš trochu zasprintovat, ale jinak poho, spíš zbytečné čekačky.


Když už se tady řeší ono cestování vlakem, tak napíšu svoji zkušenost.
Absolvoval jsem jeden výjezd v neděli 4.4.2010, tj. o víkendu, kdy to zas tak pěkně nejezdí.
Zvládla se trasa Praha (odjezd 0:24), Český Těšín (včetně keše v Polsku), Třinec, Ostrava-Svinov, Opava, Krnov, Ostrava-Svinov, Hranice na Moravě, Valašské Meziříčí, Hulín, Otrokovice, Staré Město u Uh.Hrad., Praha (příjezd 23:15)
Takže návštěva 12 okresů a jedné keše v polsku, z toho Ostrava a Praha 2x. Navíc z Prahy na start a zase zpět to bylo skoro 9 hodin ve vlaku. Takže když si někdo udělá pořádný plán, tak se toho dá stihnout opravdu hodně.
Co se týče přestupů, tak někdy to opravdu bylo jen vylézt z vlaku, zalogovat a běžet na další spoj, ale v tom je to kouzlo. Neřekl bych, že jsem byl v nějakém městě více jak hodinu. Snad jedině Českém Těšíně, kde se šlo i na polskou stranu hranic.

Takže závěrem... kdo zkusí dát nejvíce okresů vlakem za 24 hodin ;)
  • 0

Zážitky (nejen z geocachingu) nemusí být nutně dobré... hlavně když jsou intenzivní!


#91 Vláček

Vláček

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 787 příspěvků(y)

Publikováno 13 říjen 2011 - 14:39

obecně předpokládám (nevím jak jiní), že nemohu počítat čas jen od prvního místa po poslední ale že to musím mít uzavřené návratem.
Holanďani taky neměli uzavřený okruh. Takže je na každém, jak si to zadefinuje. Moje myšlenka 14 krajů je zajímavá (na rozdíl od okresů) tím, že jsou to všechny kraje. A tam jsem si hodně jist tím, že uzavřený okruh za 24 hodin nepůjde ani bez kešek.
  • 0

#92 Dan-Sam

Dan-Sam

    Cestovatel a turista

  • Members
  • PipPipPip
  • 806 příspěvků(y)

Publikováno 13 říjen 2011 - 15:29

Pokud byste se chtěli inspirovat, tak doporučuji tento odkaz: www.krizemkrazem.4fan.cz.
Upozorňuji, že není řešené cachování v okolí nádraží, ale téměř 1500 km/den první sedmice stojí za zmínku.
  • 0

#93 alfaBetaGamma

alfaBetaGamma

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 175 příspěvků(y)

Publikováno 13 říjen 2011 - 15:47

A co http://akce.aeroweb.cz/cessna_172.asp? Vyjde to kolem 30-tis za osobu :-)
  • 0

#94 D@liking

D@liking

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 137 příspěvků(y)

Publikováno 13 říjen 2011 - 15:48

weri napsal/a:

Toniczech napsal/a:
A skutečně jsem počítal s vystoupením a pokračováním některým dalším vlakem (někdy čtvrthodina, někdy půl, někdy i hodina, proto píšu, že to ideálně nenavazuje. Většinou máš opravdu cca 20 minut na lov, čili relativně pohoda. Největší zádrhel asi představuje hlavní nádraží v UL, kde by bylo potřeba vejít se do časového okna 5 minut (a mám pocit, že tam žádná taková rychlá tradička není). Ještě v Otvovicích (zajížďka z Kralup do KL) bys musel v okně necelých 20 min. na keš trochu zasprintovat, ale jinak poho, spíš zbytečné čekačky.


Když už se tady řeší ono cestování vlakem, tak napíšu svoji zkušenost.
Absolvoval jsem jeden výjezd v neděli 4.4.2010, tj. o víkendu, kdy to zas tak pěkně nejezdí.
Zvládla se trasa Praha (odjezd 0:24), Český Těšín (včetně keše v Polsku), Třinec, Ostrava-Svinov, Opava, Krnov, Ostrava-Svinov, Hranice na Moravě, Valašské Meziříčí, Hulín, Otrokovice, Staré Město u Uh.Hrad., Praha (příjezd 23:15)
Takže návštěva 12 okresů a jedné keše v polsku, z toho Ostrava a Praha 2x. Navíc z Prahy na start a zase zpět to bylo skoro 9 hodin ve vlaku. Takže když si někdo udělá pořádný plán, tak se toho dá stihnout opravdu hodně.
Co se týče přestupů, tak někdy to opravdu bylo jen vylézt z vlaku, zalogovat a běžet na další spoj, ale v tom je to kouzlo. Neřekl bych, že jsem byl v nějakém městě více jak hodinu. Snad jedině Českém Těšíně, kde se šlo i na polskou stranu hranic.

Takže závěrem... kdo zkusí dát nejvíce okresů vlakem za 24 hodin ;)


Zajímavá myšlenka, už si s ní dlouho pohrávám :-)
  • 0

#95 Toniczech

Toniczech

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 900 příspěvků(y)

Publikováno 13 říjen 2011 - 17:27

D@liking napsal/a:
Zajímavá myšlenka, už si s ní dlouho pohrávám :-)



Já do toho sice nejdu, ale za svůj revír se pokusím vypsat, co je použitelné:

LT V Lovosicích jsou dnešní kešky od nádraží trochu z ruky, jasná volba tedy Roudnice nad Labem: GC17MQN od nádraží na dohled plus několik dalších záložních v okolí. Deset minut.

ME Při použití couráku je ve směru ku Praze doslova train-in GC1X9HP v Nelahozevsi. Bohužel zvlládnout na pouhé zastavení vlaku se nedá, takže stejně čekání na další o půl hodiny později.
Standardně tedy asi lze bodovat při přestupu v Kralupech nad Vltavou, kde je vhodná jednoduchá městská GC2K65W. Dvě minuty pěšky od stanice, celkem návrat za osm minut s prstem v nose. Poznamenám, že tamní nádražní multimysterka je trochu moc o pobíhání celou tou rozsáhlou stanicí, a tedy pro náš účel nepříliš vhodná.

KL Z Kralup se při přestupu přímo nabízí odskok tam a zpátky do okresu Kladno, což je jen několik km a minut jízdy. V úvahu přicházejí dvě keše:
Z OtvovicGC13BHN. Pěšky kilometr, z větší čáati po rovině, v závěru výběh pěšinou na menší kopeček. Časové okno na vlak v protisměru 24 minut, čili muselo by se kousek poklusem. le je to varianta přírodní, bez mudlů.
Druhou možností je vyřešit si mysterku GC19DBH v Zákolanech. Má to i terénní indicii, ale myslím, že při troše snahy se i ta na internetu najde. Finálka by pak měla být v rámci časového okna, které činí 20 minut. Zatímco ty Otvovice vycházejí dost na krev, tady by se asi až tolik běžet nemuselo, ale úplně na pohodu to taky není. Dost velké riiziko zamudlenosti.
Že by někdo v rámci svého pokusu volil cestu přes Kladno, to s ohledem na čas nepředpokládám, ale pro pořádek dodám, že nádražní tradička tam nechybí. GC1G250

PZ V Řeži sice u zastávky spojuje oba břehy (a tedy okresy PZ a PH lávka, prakticky se na to ale hrát nedá. Nejbližší finálka na PZ straně je odtamtud dost do terénu a keše na PH straně už příliš časově daleko. Řež tedy ne. Uvažovat o přívozech asi taky nemá smysl, stejně jezdí po půl hodině.
Vhodnou volbou alespoň pro PZ jsou naopak Libčice nad Vltavou s moc hezky provedenou finálkou GC2MTM9 či jednoduchoou tradičkou GC22E87. Obě jmenované dohromady se i s návratem pohodlně stihnou do čtvrt hodiny. Finál nádražní mysterky je o maličko zašitější, takže tu eventuálně až jako třetí. Takt a tedy i časové okno je zde většinou půl hodina.

A Jasná volba na Masaryčce tematická, pěkná s nenáročná GC29NE3 (pozor na domácí přípravu, kde se keš nachází a kudy k ní), okno deset dvanáct minut by mělo stačit. Na Hl. nádraží mějte vyřešenou tematickou GC2NVAG, odlov rozhodně nezabere víc jak pět minut. Při pestupu mezi řečenými stanicemi se přímo po cestě nalézá GC2N3RY.
  • 0

#96 davidb11

davidb11

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 087 příspěvků(y)

Publikováno 04 leden 2012 - 13:07

Vláček napsal/a:
Moje myšlenka 14 krajů je zajímavá (na rozdíl od okresů) tím, že jsou to všechny kraje. A tam jsem si hodně jist tím, že uzavřený okruh za 24 hodin nepůjde ani bez kešek.

Tak jsem to trošku vyzkoušel.
Bohužel co jsem já zkoušel, tak se to nedá.
Důvody jsou 2.
1- místní vlaky nejedou mezi 00:00 - 5:00
2-Liberecký a Královehradecký kraj. Tím, že nejsou na hlavních koridorech a musí se jet speciálně pro ně a zpět. Tak se prostě jeden do itineráře nevleze.

Nejvíce jde stihnout 13 krajů:
1- Suchdol nad Odrou- Brno 5:06-6:58
(Moravskoslezský, Zlínský, Jihomoravský)
2- Brno- Č. Budějovice 7:20-11:49
(Vysočina, Jihočeský)
3- Č. Buděj- Karlovy Vary 12:01-16:46
(Plzeňský, Karlovarský)
4- K. Vary- Česká Lípa 17:05- 20:22
(Ústecký, Liberecký)
5- Č. Lípa- Praha 20:30-23:26
(Středočeský, Praha)
6- Praha- Suchdol nad Odrou 0:12- 5:03
(Pradubický, Olomoucký)

Samozřejmostí je naprosto přesný jízdní řád ČD :D:D
A sem tam se dá odlovit i keška+ tam kde je čekačka delší než 10 minut by to jít mělo.
  • 0

#97 zmijovkar

zmijovkar

    zmijovkar

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 221 příspěvků(y)

Publikováno 04 leden 2012 - 13:24

Jelca napsal/a:
Asi mam trasu.... 16 státu za 24h 27min. dle planovace.


Opustil jsi už ten nápad, nebo je pořád v plánu se o to pokusit?
Ve druhém případě chápu, že bys to nechtěl zveřejňovat, ale jinak by asi pár lidí zajímalo, jak jsi to vymyslel. Mě určitě.
  • 0

#98 Vláček

Vláček

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 787 příspěvků(y)

Publikováno 04 leden 2012 - 17:17

Bohužel co jsem já zkoušel, tak se to nedá.

14 krajů se dá, dokonce od půlnoci do půlnoci, jedna z možných tras je: Břeclav-Ostrava-Pardubice-Hradec Králové-Praha Vysočany-Bakov nad Jizerou-Česká Lípa-Ústí nad Labem-Cheb-Plzeň-České Budějovice-Veselí nad Lužnicí-Počátky Žirovnice. Dokonce (na rozdíl od loňska, kdy Chopin nestál v Otrokovicích) ve všech krajích vlak zastaví. Ale kešek se u toho moc nestihne.
  • 0

#99 davidb11

davidb11

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 087 příspěvků(y)

Publikováno 04 leden 2012 - 19:59

Vláček napsal/a:
14 krajů se dá, dokonce od půlnoci do půlnoci, jedna z možných tras je: Břeclav-Ostrava-Pardubice-Hradec Králové-Praha Vysočany-Bakov nad Jizerou-Česká Lípa-Ústí nad Labem-Cheb-Plzeň-České Budějovice-Veselí nad Lužnicí-Počátky Žirovnice. Dokonce (na rozdíl od loňska, kdy Chopin nestál v Otrokovicích) ve všech krajích vlak zastaví. Ale kešek se u toho moc nestihne.


Jenomže ty jsi psal předtím, že ten kruh má být uzavřený! Proto jsem napsal, že to nejde.

Vláček napsal/a:
obecně předpokládám (nevím jak jiní), že nemohu počítat čas jen od prvního místa po poslední ale že to musím mít uzavřené návratem.
Holanďani taky neměli uzavřený okruh. Takže je na každém, jak si to zadefinuje. Moje myšlenka 14 krajů je zajímavá (na rozdíl od okresů) tím, že jsou to všechny kraje. A tam jsem si hodně jist tím, že uzavřený okruh za 24 hodin nepůjde ani bez kešek.


I když na té tvé variantě možná něco bude, podívám se na ni. Ale začínat v Břeclavi je hodně nízko a pak do Ostravy a zpět je velká zajížďka. Stačí Suchdol nebo první stanice v kraji.

Dám vědět.
  • 0

#100 Vláček

Vláček

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 787 příspěvků(y)

Publikováno 05 leden 2012 - 0:54

davidb11: Aha, pardon, nevšiml jsem si, že tvoje trasa tvoří kolečko. Tak to je docela hezký. Ale stále ne dost hezké na to, abych měl chuť si to projet. ;-) Mimo jiné např. proto, že se Zlínským krajem projede bez zastavení.

Ale začínat v Břeclavi je hodně nízko a pak do Ostravy a zpět je velká zajížďka. Stačí Suchdol nebo první stanice v kraji.


Když ony ty noční vlaky ve stanicích jako Mor.Písek nebo Suchdol nestaví.

  • 0




0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 uživatelů, 0 návštěvníků 0 anonymních uživatelů

Reklama