Přejít na obsah


Fotka

Baterie best of

garmin doporučení

  • Pokud chcete vložit odpověď, přihlašte se
1407 odpovědí na toto téma

#21 mirotiro

mirotiro

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 094 příspěvků(y)

Publikováno 09 říjen 2009 - 9:42

Já používám pro nabíjení a vybíjení nabíječku Intercept (kravka co umí více typů), kterou mi doporučil známej, leteckej modelář, a nestěžuju si... Baterie jsou děsná směska, protože jsem měl nakoupeno postupně do gripu k foťáku, takže GP (zeleno žlutý typ) 2100, 2300, 2500, 2700 a pak camplus 2800... nejlépe mi v GPS vydrží překvapivě 5 let staré 2300, nejméně nejnovější 2700 a camlusky... až odejdou do věčných lovišť, tak chci taky koupit enelopky, ale zatím nemám důvod... jen si musím vzít případně víc náhradních... Pokud koloušem neroutuji a jen chodím, tak je to tak 1,5 sady na den (cca 10 hodin provozu)
  • 0

#22 mirotiro

mirotiro

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 094 příspěvků(y)

Publikováno 09 říjen 2009 - 9:43

No a pokud se bavíme o klasických nedobíjecích článcích, tak asi neznám nic lepšího jak modré sony stamina plus...
  • 0

#23 zde

zde

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 255 příspěvků(y)

Publikováno 09 říjen 2009 - 9:48

HaLuMa napsal/a:
Pro kvalitu baterkuy je totiz klicovy vnitrni odpor, ktery touto fintou odhalis, protoze vnitrni odpor je v prime umere s tim zkratovym proudem. Tuzkovky v dobre kondici dokazi dodat treba 12A. Zatimco tuzkovky, ktere uz skutecne skoro nic nevydrzi, mi takto dodaji treba jen 2A.


Zaprvé souhlas- když v šuplíku vyhrabu starý akumulátor, nabiju ho, a chci vědět jestli se dá používat nebo se má vyhodit (Zinkáče klidně do komunálního odpadu, ale NiMH zásadně do kontejnerů na baterie!), taky měřím zkratový proud, protože je to jediná veličina která se dá změřit, aniž bych kupoval dobíječku za dva litry.

Ale zrovna GPSka je zařízení s malým odběrem, takže velký vnitřní odpor článku jí nečiní absolutně žádný problém, potřebuje akorát dost ampérhodin. A nejsem si úplně jistý jestli zkratový proud a kapacita spolu nějak rozumně korelují.
  • 0

#24 marekl

marekl

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 883 příspěvků(y)

Publikováno 09 říjen 2009 - 9:51

Já jsem po testech skončil hlavně u Sanyo 2700. Mají sice větší samovybíjení než Sanyo Eneloop, ale na druhou stranu o 700 mAh vyšší kapacitu. Navíc i s tímto vyšším samovybíjením se u mého způsobu využití kapacita nikdy nedostane pod 2 000 mAh u Eneloopu.

Tady je test, který Sanyo 2700 vyhrál. Tady je další test přednabitých akumulátorů, kde zase Eneloop nedopadl nejlépe.

Na druhou stranu rozdíl není moc velký, takže to ani nemá moc smysl řešit. Nabíječku taky doporučuji Volcraft.
  • 0

#25 HaLuMa

HaLuMa

    Autor Geogetu

  • Members
  • PipPipPip
  • 13 502 příspěvků(y)

Publikováno 09 říjen 2009 - 10:23

zde napsal/a:
Ale zrovna GPSka je zařízení s malým odběrem, takže velký vnitřní odpor článku jí nečiní absolutně žádný problém, potřebuje akorát dost ampérhodin. A nejsem si úplně jistý jestli zkratový proud a kapacita spolu nějak rozumně korelují.


Zkratovy proud nekoreluje s kapacitou, ale s zivotnosti clanku nebo s jeho kvalitou. Kdyz vim, ze novy clanek da xA a clanek, ktery zrovna merim, da vyrazne mene, tak jednoznacne vim, ze ten clanek uz mnoho nevydrzi, a ze jej nemohu mnoho zatizit, protoze by na nem spadlo napeti. A kdyz mi da maly zkratovy proud novy clanek, tak to take neni uplne v poradku.

Jinak nesouhlasim s tim, ze GPS zere malo. Zalezi na tom, co zrovna GPSka dela. Kdyz se divam, jak dlouho vydrzi na baterky takovy Oregon, tak nebude zrat zrovna malo. A to je pochopitelne prumerny odber. Nekdy zere min, ale pri pouzivani jsou tam obcas roztomile proudove spicky.

Prakticky priklad - mel jsem stare baterky, ktere si sve odslouzily ve fotaku, a pak jsem je spokojene pouzival v Legendovi.

A pak jsme ty baterky dal do nove Visty Hcx. Ta nabehla, ale jakmile jsem chtel zapnout podsviceni, tak se GPSka vypla. Chyba GPS? Kdepak, slabe baterky!

Zapnuti podsviceni je samo o sobe spusny proudovy naraz. A ona navic v tu chvili i pipla. A to uz bylo na ty baterky moc. Baterky sjem zmeril, a davaly 2.5A do zkratu. A to uz zjevne nestacilo. Jakmile jsem tam dal zdravejsi baterky, tak s nima to jede naprosto spokojene. ;-)
  • 0

#26 Jarous1

Jarous1

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 2 236 příspěvků(y)

Publikováno 09 říjen 2009 - 10:27

HaLuMa napsal/a:

Takze napriklad stary Legend prestaval pracovat zhruba pri napeti 1.1V. Je zrejme, ze se baterky doky tomu nestaci uplne vybit, tedy nevyuzije se cela jejich kapacita.


A přesně z tohoto důvodu na všech GPS co jsem kdy měl jsem nastavoval baterie na alkalické a ne na NiMH... NiMH hlásí vybití moc brzy... GPS jsem pak nechával úplně chcípnout... Potom se vybíjely skoro přesně do těch 0,9V. Voltcraft je potom ještě chvíli dokázal vybíjet, než začalo jejich nabíjení. Takže si myslím, že jsem akumulátory nijak netýral... Tyhle moje postřehy se týkají eTrex Legend, eTrex Vista HCx i současného Oregona 300.
  • 0

#27 malcor

malcor

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 523 příspěvků(y)

Publikováno 09 říjen 2009 - 13:50

Běžně používám Ansmanny 2850, vydrží v Oregonu jako bejk, ale sou kapku větší tak se blbě vydělávají. A záložní mám Eneloopy.
  • 0
Přehled bookmarklistů a nejoblíbenějších keší v ČR

Garmin Oregon 300 + Topo Czech 2 PRO, případně HTC Touch HD

#28 pavel.o

pavel.o

    Newbie

  • Members
  • Pip
  • 7 příspěvků(y)

Publikováno 09 říjen 2009 - 21:49

Tak já používám Lithium od Energizeru. Cena 45,- za kus. Protože nelovím často, ale spíše občas a naprudko,potřebuju baterii která vydrží, a tyhle se mi osvědčili. Výdrž cca 5 měsíců. Samozřejmě po týdení dovolené na kole, kdy byla GPS zapnutá od rána do večera bylo po nich asi za měsíc, ale jinak bych je neměnil. Rozhodnu se že jdu lovit a nemusím přemýšlet kdy jsem naposledy dobíjel.
  • 0

#29 mpistora

mpistora

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 235 příspěvků(y)

Publikováno 09 říjen 2009 - 23:36

Ja bych chtěl, jako i pavel.o, připomenout, že při málo častém použití je komfortnější i lacinější použití primárních článků.
Z příspěvků v tomto vláknu vysvítá, že skoro všichni používají nabíječku Voltcraft a mají zkušenosti s mnoha sadami článků. To by ale při proklamované životnosti 1000 cyklů, vlastně vůbec nemělo nastat. Praktická životnost je bohužel o řád nižší a dobrá nabíječka stojí tisíce.
Navíc je s nabíjecími články přinejmenším 2x víc manipulace.

Viz i zde.

Jinak používám nabíječku Voltcraft a články Sanyo Eneloop :D.
  • 0

#30 hrasek

hrasek

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 273 příspěvků(y)

Publikováno 10 říjen 2009 - 0:29

Ekonomické to možná být může ale rozhodně ne ekologické.
  • 0

#31 Dave.g

Dave.g

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 610 příspěvků(y)

Publikováno 10 říjen 2009 - 7:33

Momentálně živím Oregona Sanyo Eneloop, nabíjím MAHA/Powerex MH-C9000. Na nabíječku si nemůžu stěžovat, naformátoval jsem v ní i baterie, které jsem považoval za ztracené. Jen s tou nabíječkou se moc cestovat nedá, takže se těším, až odzkouším i Voltcraft IPC-1L, který je určitě skladnější, zatím ale odzkoušeno nemám, nenabíjel jsem v něm nic ..
  • 0

#32 mlog

mlog

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 256 příspěvků(y)

Publikováno 10 říjen 2009 - 7:43

Dřív jsem nedal dopustit na Sanya 2700. Ale poté, co manželka někde koupila Energizer Rechargeable 2500 jsem změnil názor. Jsou to neuvěřitelný držáky, mnohem delší výdrž než ty Sanya, někdy je mám v navigaci i několik dní. Jako záložní mám několik Eneloopů a samozřejmě ty Sanya. Ale vzhledem k nízkýmu samovybíjení sebou raději beru Eneloopy. Takže můj tip Energizer Rechargeable 2500. Ještě doplním nabíječku : Voltcraft IPC-1 (po skoro dvou letech odešel displej, v Conradu před 2 měsíci vyměněna za novou...)
  • 0

#33 Dave.g

Dave.g

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 610 příspěvků(y)

Publikováno 10 říjen 2009 - 7:48

mlog napsal/a:
Voltcraft IPC-1 (po skoro dvou letech odešel displej, v Conradu před 2 měsíci vyměněna za novou...)


Po SKORO 2 letech ? máš chlape docela štěstí ... :-D. no, jestli mě odejde až za dva roky, a vyjde to na záruku, tak to nebude tak hrozný.
  • 0

#34 bertlak

bertlak

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 286 příspěvků(y)

Publikováno 11 říjen 2009 - 16:01

Ještě jeden zajímavý test AA baterií zde:

http://www.ledmania....zkovych-baterii
;)
  • 0

#35 ssva

ssva

    jak malej jarda

  • Members
  • PipPipPip
  • 851 příspěvků(y)

Publikováno 11 říjen 2009 - 16:42

Pro představu...měřil jsem proudový odběr Garmin Legend HCx. Při různých úrovních podsvětlení displeje, plně nabité NiMH články. LCD 0%...80mA LCD 50%...140mA LCD 100%...200mA. A pokud si myslíte, že byste mohli baterky ušetřit vypnutím GPS přijímače, tak ne...paradoxně se zvýší odběr cca o 10mA. Vysvětlit si to nedovedu, to by nám museli říct inženýři od Garmina...
  • 0

#36 hrasek

hrasek

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 273 příspěvků(y)

Publikováno 11 říjen 2009 - 17:18

Neměl jsem v plánu kupovat si nabíječku, ale po přečtení tohoto vlákna jsem zabroudal po netu a našel v akci nabíječku Votcraft IPC-1 za božských 1111Kč (ta horší verze je tam za 666Kč a kabel pro napájení v autě 199Kč). Akce je jen do 15.10 nebo vyprodání zásob. Koho to zajíma mrkněte zde.
  • 0

#37 Hamaci

Hamaci

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 1 105 příspěvků(y)

Publikováno 11 říjen 2009 - 18:21

mlog napsal/a:
Dřív jsem nedal dopustit na Sanya 2700. Ale poté, co manželka někde koupila Energizer Rechargeable 2500 jsem změnil názor. Jsou to neuvěřitelný držáky, mnohem delší výdrž než ty Sanya, někdy je mám v navigaci i několik dní. Jako záložní mám několik Eneloopů a samozřejmě ty Sanya. Ale vzhledem k nízkýmu samovybíjení sebou raději beru Eneloopy.
Takže můj tip Energizer Rechargeable 2500.
Ještě doplním nabíječku : Voltcraft IPC-1 (po skoro dvou letech odešel displej, v Conradu před 2 měsíci vyměněna za novou...)

ad Energizer: To jsem zvědavý, jak dlouho ti vydrží. Znám dva případy, kdy při běžném občasném používání a dobíjení vydržely něco kolem roku a pak odešly do křemíkového nebe.
  • 0

#38 mlog

mlog

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 256 příspěvků(y)

Publikováno 11 říjen 2009 - 19:05

Hamaci napsal/a:

mlog napsal/a:
Dřív jsem nedal dopustit na Sanya 2700. Ale poté, co manželka někde koupila Energizer Rechargeable 2500 jsem změnil názor. Jsou to neuvěřitelný držáky, mnohem delší výdrž než ty Sanya, někdy je mám v navigaci i několik dní. Jako záložní mám několik Eneloopů a samozřejmě ty Sanya. Ale vzhledem k nízkýmu samovybíjení sebou raději beru Eneloopy.
Takže můj tip Energizer Rechargeable 2500.
Ještě doplním nabíječku : Voltcraft IPC-1 (po skoro dvou letech odešel displej, v Conradu před 2 měsíci vyměněna za novou...)

ad Energizer: To jsem zvědavý, jak dlouho ti vydrží. Znám dva případy, kdy při běžném občasném používání a dobíjení vydržely něco kolem roku a pak odešly do křemíkového nebe.

Rok se právě blíží. O jejich používání se u mě rozhodně nedá říct, že je občasné a přesto zatím drží. Uvidíme jak dlouho ještě. Každopádně díky za varování.
  • 0

#39 prdlik

prdlik

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 125 příspěvků(y)

Publikováno 18 říjen 2009 - 21:32

marekl napsal/a:
Já jsem po testech skončil hlavně u Sanyo 2700. Mají sice větší samovybíjení než Sanyo Eneloop, ale na druhou stranu o 700 mAh vyšší kapacitu. Navíc i s tímto vyšším samovybíjením se u mého způsobu využití kapacita nikdy nedostane pod 2 000 mAh u Eneloopu.


Ja jsem taky pred casem koupil jedno baleni Sanyo 2700 pod vlivem nejakeho testu a musim rict, ze vetsi zklamani jsem nezazil. Pokazde je nabiju na plnou kapacitu 2700 mAh. Kdyz vyrazim s oregonem kesovat do dvou dnu, tak je vsechno v pohode. Ale po tydnu muzu ty baterky nabijet znova, protoze jsou na nule. Takze pokud nekesujete kazdy den, tak jedine Eneloopy. Jinak se unabijite k smrti.
  • 0

#40 marekl

marekl

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 883 příspěvků(y)

Publikováno 18 říjen 2009 - 21:39

Prdlik: To je zvláštní. Mám několik sad, a jak jsem psal, drží stejně jako Eneloop. Stejně jako ukázal ten test, na který jsem se odkazoval. Eneloop má smysl až při opravdu dlouhých nabíjecích pauzách v řádu měsíců. Spíš myslím, že jsi natrefil na špatný kus. Taky se mi to už několikrát stalo - některá baterie se prostě nedala rozumně nabít, místo 2,7 Ah se do ní dostaly třeba jen stovky. Ale nejen u tohoto Sanya.
  • 0





Také označené jedním nebo více z těchto klíčových slov:garmin, doporučení

0 uživatel(ů) prochází toto téma

0 uživatelů, 0 návštěvníků 0 anonymních uživatelů

Reklama