Ono je to ale jinak. GS dává základ zadarmo a platit si nechá za nadstandard. A ví proč to dělá. Hru táhnou BM, ti hledají, zakládají a přitom se jim zobrazují reklamy. A je jich podstatně víc, než PM. Kdyby BM nějak citelně omezili, aby se při tom nedalo hledat, nikdy by nedosáhli takového počtu hráčů a keší, aby to bylo ekonomicky zajímavé. Jak je vidět na obdobných pokusech (opencaching od Garminu, Munzee, Waymarking), tak pokud není určitý počet aktivních hráčů, hra skomírá, i když těch pár aktivních nadělá objektů na hledání dost. Takže nikdo nemusí mít výčitky, že je jen BM. Na druhou stranu, BM by měl využívat jen možností které má a nechtít třeba stahovat plné listingy. To je druhá věc.
Podobnou politiku má třeba Avast, nebo jiní antiviráci. Ti se ale snaží dost agresivně člověka dohnat k tomu, aby zaplatil. Obrovské tlačítko UPGRADE a pod ním nepatrně textem Nechci upgrade. Nebo xxxx problémů zpomaluje vaše PC, obrovské tlačítko Vyřešit a to vede na předplatné. Tak agresivní zatím GS není.