Já byl v Kladně jednou a že by to tam nějak moc jezdilo...od nás... záleží asi taky na tom, z nebo do jakého směru. Ale jo, jezdí to víc. Když jsem jezdil do Prahy do školy, poslední vlak nazpět mi jel v 7 večer a jezdilo to po 2-3 hodinách. Teď každou hodinu a dokonce dvěma cestami - ale ta druhá je mnohem delší a dražší. Jen je pro výletníky blbý, že jezdí mnohem víc rychlíků než osobáků , hlavně o víkendech. Vyrážet na výlety z města není ono, hlavně když jsou malé staničky po cestě.
50 odstínů georůžové (pohodové plkací vlákno)
#6522
Publikováno 25 leden 2021 - 11:41
.... tak jsem za vlak dal skoro 400 Kč (1 osoba). Autem to bylo asi 200 km. Tak si spočítejte, co a jak se vyplatí! :-(((
Jiný příklad ;-) A to jsem nedoplnil, že kvůli úspoře 20Kč (tenkrát) bych jel o 5,5h déle.
#6523
Publikováno 25 leden 2021 - 11:47
Tedy, to se máte. O takovéto frekvenci si u nás můžeme nechat jen zdát :-). (jinak nebydlím už v Jaroměři, tam to jezdilo maličko častěji, ale víc jak 2x za hodinu to tedy nebylo)
Jj. Schvalne jsem koukla na busy. Mezi 6.-7. rano v prac. den z "moji" zastavky jich jede 10.
#6524
Publikováno 25 leden 2021 - 11:53
Jiný příklad ;-) A to jsem nedoplnil, že kvůli úspoře 20Kč (tenkrát) bych jel o 5,5h déle.
jj, tam odsud nam to trvalo vlaky pres 5 hod s krasnymi 4 prestupy . Spat se nedalo, byla tma a hlidala jsem, kdeze to mam vystoupit a na jakem nastupisti na neznamem nadrazi bude nebo nebude dalsi vlak
#6525
Publikováno 25 leden 2021 - 11:54
Jiný příklad ;-) A to jsem nedoplnil, že kvůli úspoře 20Kč (tenkrát) bych jel o 5,5h déle.
Tak to já každý rok jezdil vlakem na jednodenní keškovací výlety. Až loni mi žádný nevyšel.
Byl jsem v Plzni (tam i s kolem), Teplice v Čechách + Ústí n.l., Trutnov (kolo), Tábor, Náchod, střední Čechy - odlovy okresů (Všetaty, Ml. Boleslav, Kutná hora),
Protože používám aplikaci ČD, tak si i nasbírám body na jednodenní lístek zdarma.
Vyjíždím brzo nad ránem (ve vlaku si pospím) a zpátky se vracím kolem 22.
Pokud to vyjde, tak ve vlaku i jím teplé jídlo- v Pendolinu i jiných vlacích vaří celkem dobře https://www.jidelniv.../foodMenu/2.pdf. A jídlo mi nezabere čas na odlov.
A pak nepočítaně cest vlakem do bližšího okolí - Val. Mez., Hranice n.M., Opava, Brno atd.
#6526
Publikováno 25 leden 2021 - 12:16
Když bohužel se to vyplatí někam blízko hlavních tratí, kam se nemusí moc přestupovat, nebo jen do větších měst (kvůli dostupnosti keší), aby se nemuselo od nádraží moc daleko k té zajímavosti, kam se člověk chystá. Jakmile je to někam "za roh", už narůstá náročnost jak na čas, tak na peníze. A bohužel pro dospělého, který moc vlakem necestuje (protože pracuje v místě bydliště, takže do práce jezdí na kole, takže nemusí nikam daleko), je to prostě i neekonomické.
Sice to má své výhody - dá se tam vyspat apod., taky jsem využíval různé slevové akce (Lidlenku apod.), ale bohužel ta už dlouho nebyla a zatím na to jsou kluci ještě malí, aby vydrželi několikahodinovou cestu a pak lítat několik hodin po nějakém městě. A tak je pro nás bohužel stále daleko výhodnější to auto :-( Co do rozpočtu tak vyjde na skoro poloviční cenu a neriskujeme to, že při návratu nám ujede, protože kluci už nemohou nebo nechtějí jít dál. Zatím jsme používali hromadné dopravní prostředky většinou jen na krátké přibližování a to ještě vždy raději na první cestu, abychom nemuseli stíhat nějaký odjezd... (píšu používali, protože loni jsme je nepoužili ani jednou, ale to z jiného důvodu).
#6527
Publikováno 25 leden 2021 - 15:36
Když bohužel se to vyplatí někam blízko hlavních tratí, kam se nemusí moc přestupovat, nebo jen do větších měst (kvůli dostupnosti keší), aby se nemuselo od nádraží moc daleko k té zajímavosti, kam se člověk chystá. Jakmile je to někam "za roh", už narůstá náročnost jak na čas, tak na peníze. A bohužel pro dospělého, který moc vlakem necestuje (protože pracuje v místě bydliště, takže do práce jezdí na kole, takže nemusí nikam daleko), je to prostě i neekonomické.
Sice to má své výhody - dá se tam vyspat apod., taky jsem využíval různé slevové akce (Lidlenku apod.), ale bohužel ta už dlouho nebyla a zatím na to jsou kluci ještě malí, aby vydrželi několikahodinovou cestu a pak lítat několik hodin po nějakém městě. A tak je pro nás bohužel stále daleko výhodnější to auto :-( Co do rozpočtu tak vyjde na skoro poloviční cenu a neriskujeme to, že při návratu nám ujede, protože kluci už nemohou nebo nechtějí jít dál. Zatím jsme používali hromadné dopravní prostředky většinou jen na krátké přibližování a to ještě vždy raději na první cestu, abychom nemuseli stíhat nějaký odjezd... (píšu používali, protože loni jsme je nepoužili ani jednou, ale to z jiného důvodu).
Naprosto chápu všechny argumenty.
Já jezdím sám, ano kolem hlavních tratí. Někdy to bylo "o chlup" hlavně moje akce Ostrava - Kolín - Všetaty - Ml. Boleslav - Kutná Hora - Ostrava.
Jezdím pro vybarvování krajů a okresů. (Tady jde vidět co jsem ještě neobjel, protože to na jednodenní není - http://david.bohm.sw...Statistics.html v sekci Mapy.)
Někdy v minulosti se tady řešilo odlov všech krajů vlakem za 24 hodin - což je hlavně kvůli Libereckému a Vysočině skoro (už si nepamatuju) nereálné.
Lidlenky už dlouho nebyly, škoda. Ale i když nejezdím vlakem do práce, tak sem tam jsem ty body nasbíral. Třeba jen 1x za dva roky.
PS: Trochu větší kluci budou mít z vlaků radost ne? A od vás jednodenní výlet třeba LIberec, Praha, Kutná hora, Olomouc se dají, ne?
#6528
Publikováno 25 leden 2021 - 16:14
Někdy v minulosti se tady řešilo odlov všech krajů vlakem za 24 hodin - což je hlavně kvůli Libereckému a Vysočině skoro (už si nepamatuju) nereálné.
Alex Honnold bral jako výzvu sólo 3 velké stěny Yosemit za 24h, u nás jsou to všechny kraje vlakem
(No nic, je to plkací vlákno...).
#6529
Publikováno 25 leden 2021 - 16:26
Ale naprosto chápu argumenty. Kdybych nejezdil za čtvrtinu, tak to beru taky jinak. Nicméně teď si ještě dva roky můžu užívat výrazné slevy.
Každopádně ale auto používám taky a taky ním jezdím, teď možná i častěji než veřejnou dopravou. Člověk si na něj zvykne strašně rychle.
Jo a slevy se pořád sehnat dají, ale jak píše Roman, asi to platí spíš pro dálkové spoje. Známý jel nedávno za 19 korun do Ostravy. Z Prahy.
Tento příspěvek byl upraven od MiroslavRouta: 25 leden 2021 - 16:28
#6530
Publikováno 25 leden 2021 - 16:46
Alex Honnold bral jako výzvu sólo 3 velké stěny Yosemit za 24h, u nás jsou to všechny kraje vlakem
(No nic, je to plkací vlákno...).
Výzev za 24 hodin bylo!
Třeba http://www.geocachin...mí-za-24-hodin/
#6531
Publikováno 25 leden 2021 - 20:48
Lidlenky už dlouho nebyly, škoda.
Místo lidlenek jsou každoročně slevové akce na celodenní jízdenku od O2 nebo ČSOB (k prvnímu potřebujete někoho, kdo má telefon u O2, to druhé je pro každého). A kdo cestuje pravidelně, tak si může celodenní jízdenku pořídit "zdarma" za bonusové body. Pravidelně o tom informuji v příslušném vlákně.
#6532
Publikováno 25 leden 2021 - 21:11
Výzev za 24 hodin bylo!
Ta vlaková je speciální v tom, že jenom vymyslet harmonogram je na 6* mysterku. Jediné známé řešení začíná o půlnoci v lese na rozhraní tří krajů. (Úlohou je od půlnoci do půlnoci v každém kraji jedna keška, a to vše pouze pěšky a vlakem.)
Navštívit vlakem za 24h všechny kraje a v každém zastavit se nejspíš nedá. Bez podmínky zastavení to asi jde. (Ono to může být každý rok jinak.)
#6533
Publikováno 25 leden 2021 - 21:14
Žabaři Já už byl letos na keších vlakem třikrát A počtvrté na praxi - to nebyly čistě keše, ale taky jich padlo asi 8.
To já jsem ještě nestihl letos odlovit ani jednu keš :-). Natož abych měl 4 výpravy na kešky, ještě k tomu vlakem...
#6534
Publikováno 25 leden 2021 - 21:51
Alex Honnold bral jako výzvu sólo 3 velké stěny Yosemit za 24h, u nás jsou to všechny kraje vlakem
(No nic, je to plkací vlákno...).
V Yosemitech nezajišťují dopravu České dráhy .
#6535
Publikováno 26 leden 2021 - 1:31
Byly časy, kdy jsem pro dceru plánovala výlet z Prahy Pendolinem do Ostravy ( hm, jenže tam být bez auta a možnosti navštívit FM a Kozlovice? ), bohužel na něj nedošlo, dcera už je nějaký rok dospělá....Tak nevím, momentálně mě vlaky jako " ohroženou kategorii" fakt nelákají.
#6536
Publikováno 26 leden 2021 - 7:44
Místo lidlenek jsou každoročně slevové akce na celodenní jízdenku od O2 nebo ČSOB (k prvnímu potřebujete někoho, kdo má telefon u O2, to druhé je pro každého). A kdo cestuje pravidelně, tak si může celodenní jízdenku pořídit "zdarma" za bonusové body. Pravidelně o tom informuji v příslušném vlákně.
O O2 vím, bohužel teď nemá nikdo blízký jejich tarif. ČSOB neznám, zjistím. A to poslední dělám, postupně sbírám ČD body a sem tam vyjde víkendovka nebo jednodenní zdarma.
Ta vlaková je speciální v tom, že jenom vymyslet harmonogram je na 6* mysterku. Jediné známé řešení začíná o půlnoci v lese na rozhraní tří krajů. (Úlohou je od půlnoci do půlnoci v každém kraji jedna keška, a to vše pouze pěšky a vlakem.)
Navštívit vlakem za 24h všechny kraje a v každém zastavit se nejspíš nedá. Bez podmínky zastavení to asi jde. (Ono to může být každý rok jinak.)
Tak to, že by se začalo na rozhraní 3 krajů mě teda fakt nenapadlo. I když kde je takové rozhraní blízko nádraží? Ani by to nemuselo být od 00:00 di 24:00. Klidně jakýchkoli 24 hodin.
Vím, že se to tady někde kdysi probíralo. A bohužel máme pár krajů bokem, ne na okružní hlavní trase a pak pomalé vlaky přes Vysočinu a Liberecký kraj.
Mno, přiznám se, že jak jsem dřív vlak občas použila, tak s věkem a cestami mimo civilizaci jasně zvítězilo auto. Nejpodstatnější je naprostá časová flexibilita a možnost operativně měnit plány - ať už podle počasí nebo nálady. Pro blondýnu i možnost mít sebou v podstatě téměř druhou domácnost od inlajnů přes desatery boty a ještě víc oblečení po kanystry s vodou na vodní keše. Sem tam sednout jako spolujezdec do cizího auta jen s kabelou mi přijde divné a to jsem kdysi byla schopná vzít v pidstate jen klíče, penize a plavky a vyrazit kdykoliv kamkoliv....Jojo, pohodlíčko a to, že řídím ráda a jsem ráda nezávislá. Navíc současná situace.
Byly časy, kdy jsem pro dceru plánovala výlet z Prahy Pendolinem do Ostravy ( hm, jenže tam být bez auta a možnosti navštívit FM a Kozlovice? ), bohužel na něj nedošlo, dcera už je nějaký rok dospělá....Tak nevím, momentálně mě vlaky jako " ohroženou kategorii" fakt nelákají.
Já považuji vlak za ekonomičtější. Pokud jedu sám z Ostravy do Plzně, Ústí i Prahy. Celodenní lístek stál kolem 600.
A ten FM je z Ostravy velmi dobře a rychle dostupný. Jak vlakem tak busem. A Kozlovice z FM taky v pohodě. Ale asi by to nebyla cesta na jeden den tam a zpět.
#6537
Publikováno 26 leden 2021 - 8:04
#6540
Publikováno 26 leden 2021 - 9:26
Tak auto je predevsim o pohodli a te flexibilite...
Potíž je v tom, že potom člověk musí dělat okruh aby se vrátil na stejné místo, což může být notně limitující faktor. Poslední dobou se snažím plánovat výpravy spíš bez auta. I když já tedy moc daleko nejezdím.
0 uživatel(ů) prochází toto téma
0 uživatelů, 0 návštěvníků 0 anonymních uživatelů